omwille van een opkomend kleinschalig festival had ik graag geweten hoeveel gewicht dat je aan de volgende constructie mag hangen. om het veilig te doen uiteraard.

gebruikte truss is Eurotruss
- Fd34 voor towers en 2 dwarsliggers (zwart op de schets)
- Fd33 voor de verbindingen op de dwarsliggers (blauw op de schets
de hoogte van de torens (torens staan op zware h-profielen verankerd) zal 8 meter zijn en de breedte van de dwarsliggers (fd34) 12 meter. de verbindingen (fd33) 6 meter. deze constructie zal hangen op 4 verlinde elecktrotakels van 1ton. het gewicht dat eraan zal hangen zal iets zijn van 8 martin mac 250 en 12 highend trackspots en 6 fourbarren.
Dus de vraag mag dit en kan dit ?
Dank bij voorbaat

gebruikte truss is Eurotruss
- Fd34 voor towers en 2 dwarsliggers (zwart op de schets)
- Fd33 voor de verbindingen op de dwarsliggers (blauw op de schets
de hoogte van de torens (torens staan op zware h-profielen verankerd) zal 8 meter zijn en de breedte van de dwarsliggers (fd34) 12 meter. de verbindingen (fd33) 6 meter. deze constructie zal hangen op 4 verlinde elecktrotakels van 1ton. het gewicht dat eraan zal hangen zal iets zijn van 8 martin mac 250 en 12 highend trackspots en 6 fourbarren.
Dus de vraag mag dit en kan dit ?
Dank bij voorbaat

Maar Goentie wilde weten of het verantwoord is om met een dergelijke constructie die hoeveelheid spots te vliegen. Vandaar mijn "schat"tekening, met "algemene" berekening. Natuurlijk is dit niet toegepast op serieuze praktijk; daarvoor heb ik te weinig gegevens... Als het buitenstaat is het ook van belang of er doeken/zeilen in komen (windvangers) etc. De vraag van Goentie is echter wel beantwoord; deze constructie is ruim geschikt voor deze hoeveelheid licht... Verzwarende omstandigheden buiten beschouwing latend [
)]
Comment