Plakmicrofoons aan een hoofdbeugel

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1696

    #16
    Originally posted by RonaldH
    Even een status update over de plakmicrofoons.

    Voor een andere organisatie ondertussen 3 voorstellingen (3x generale en voorstelling van 3 bedrijven) gewerkt met 12 setjes XSW72 met t.bone HeadmiKe omni headsets.
    Dit is een verademing in vergelijking met vaste microfoons op de toneelrand, PZM's op tafel of vloer en/of microfoons boven de acteurs.

    T.o.v. de plakmicrofoons is het vooral de eenvoud van het gebruik voor amateurspelers, de plakmicrofoons is toch altijd een gedoe voor de schmink.
    Bij de headsets komen de acteurs na de schmink en dan gaat de headset op en de zender aan.
    Zelfs voor de luidsprekers lopen (staan wel hoog zodat ze er onderlangs lopen) is geen probleem, er is zoveel reserve omdat je niet alles voluit hebt staan.
    Van enige ruis of hinderlijke geluiden heb ik niets gemerkt, zelfs een volle baard is geen probleem, de microfoon net voor de baard uit laten steken.

    Enige zorgen heb ik over de levensduur van deze headsets, ze zijn erg fragiel, alles is dun. Hierdoor zijn ze wel erg "onzichtbaar", wat wel weer een groot voordeel is.

    Ik hoop dat ook de plakmicrofoons vervangen zullen worden door deze headsets, het heeft in mijn ogen veel voordelen.
    Ik gebruik al een aantal jaren CM-204 van JTS, omnidirectional. Erg robuust. Deze is kennelijk opgevolgd dor de CM-214, die een verstelbare hoofdband en een vervangbaar snoer heeft.
    Te koop met miniXLR 4-p (Shure norm), maar ook met stereo-jack 3,5mm voor Sennheiser bijv.
    Ook met monitors weinig problemen mee.
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

    Comment

    Working...