Soldaat van Oranje afgelast wegens storing, oorzaak?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Labels: None
-
Mijn gevoel zegt als er iemand van de productie op dit forum aanwezig is, hij zich " in stilte zal hullen".Comment
-
... orkest/cast/crew met spuitpoep?
... Twijfels over de Duitse groenteboer?
... Draaischijf wil nie draaien nie?
... Probleem met de showautomatisering?
Naast dat de onderwerptitel de lading niet dekt, (update: aangepast) is het toch niet geheel ongebruikelijk dat er een paar keer per jaar een theater voorstelling niet doorgaat wegens "een" oorzaak?
...Kan me een keer in het oude luxor herinneren dat na de pauze m'n frontlicht uitviel wegens een dimmerstoring, was ook een vervroegd einde van de show....
De reden die Showband aandraagt is wel de meest briljante, de oorzaken die Frederic aanhaalt zijn wellicht zijn persoonlijke overdenkingen maar pijnlijk om te lezen. Er wordt namelijk geïnsinueerd dat de producent zijn zaakjes niet goed op orde heeft
Dat lijkt mij zonder inhoudelijke kennis van zaken een lasterlijke uitlating.
Zoiets moeten we, hoewel ongetwijfeld goed bedoeld, niet willen!!!Last edited by moderator; 11-06-11, 09:23.Moderator J&H Licht en Geluid ForumsComment
-
@lexHet is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...Comment
-
Al eerder werden er (geheel andere) voorstellingen gecancelled vanwege technische problemen. Door de veiligheidskwesties rond de geavanceerde producties gebeurt het steeds vaker dat voorstellingen geannulleerd worden. Niet omdat het technisch gezien niet mogelijk is maar omdat doorgaan vaak gepaard gaat met het moeten omzeilen van beveiligingen en dit brengt grotere risico's met zich mee. Ik kan me op deze voorstelling indenken dat handmatig (voor zover al mogelijk) draaien geen optie is.
@lex
De door jou genoemde problemen zijn echt wel fundamenteel, die in de voorbereiding worden opgelost.Comment
-
Laten we er maar vanuit gaan dat als de tribune draaischijf niet rond wil
je bij deze productie ECHT een probleem hebt.
Want je kunt moeilijk de Hal - met de verschillende decors - rond de tribune laten draaien.
Voor het handmatig laten draaien moet je instant 4 Airbus380's uit China
(het moet wel betaalbaar blijven kwa arbeidsloon) laten overvliegen.
En dat is nou net weer FF te lang vliegen.
Plus die hebben geen landingsvergunning op Valkenburg.
Dus ligt het deze keer - net als al die andere keren - gewoon: "aan de techniek".
Over het probleem lijstje van @lex:
Ooit (1998) moesten we zo nodig al die fysieke overbelasting te lijf vanwege de oplopende WAO gevallen.
En dus moesten er 'gemechaniseerde' trekkenwanden komen.
Waarover daarna nog precies 1 nanoseconde werd nagedacht.
Want vervolgens moesten die mechanische dingen alsnog 'geautomatiseerd' worden - en liefst voor dezelfde prijs.
Waarna wel de suggestie werd gewekt dat je met die computer-hijs-installaties vervolgens
wel de meest idiote changementen zou kunnen doen.
Wat natuurlijk een leugen (illusie?) bleek.
Maar natuurlijk ook omdat de eisen (aan gebruik, techniek en veiligheid)
vooraf totaal niet waren vastgelegd en doordacht.
(In 1994 was er een VPT-CvA-werkgroep dit dit nadenken al eens had voorgesteld,
maar dat werd toen (nog) in de wind geslagen.)
En dat nu half Nederland zit met een krakkemik-wand, dat is dus dank zij de ArbeidsInspectie
en de nalatigheid van de "Commisie VGW-T".
Daar zat waarschijnlijk helemaal niemand bij die iets van machines en besturingen snapte
(allemaal alleen maar touwwanden gewend?) maar wel vond dat ze de "Norm2" over ons konden "uitvaardigen".
En vervolgens speelden adviseurs en installateurs een spelletje zwijgen (want zakken vullen!)
en naar elkaar gaan lopen wijzen bij die gevallen waar het goed fout is gegaan.
De installateurs zijn (deels) over de kop.
De schouwburgen zitten nu met de "gebraden trekken".
Maar de huichelende "Pilatussen" zijn nog steeds in bedrijf, en roepen nu allemaal heel hard "SIL3"!
Ook op plaatsen waar dat nergens op slaat.
En nu - nadat een flink aantal kalveren zijn verzopen - gaan we het in een nieuw gevormde praat-club
hebben over hoe we putdeksels zouden moeten keuren.
Niet over de eigenschappen van dit soort putdeksels - zoals sterkte, gewicht, omvang, de passing/toleraties,
en desnoods het SIL niveau ervan.
Nee, over hoe en wie en wanneer ze gekeurd zouden moeten worden.
(moe!)
De fouten uit het verleden zijn een garantie voor de herhaling nu!een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
dat is technisch het moeilijkste stukje in deze voorstelling.
Mocht der een storing zijn is deze ook niet even 1 2 3 op te lossen aangezien dit echt een complexe mengtafel is.
Dat ik weet is er maar een iemand die deze tafel kan programmeren, en die is niet zo even in nederland.Comment
-
Er zijn echt wel meer mensen die die "tafel" kunnen programeren .
Het lijkt me slim om niet te gaan lopen speculeren over wat er fout is gegaan of waar die storing heeft plaats gevonden tot dat er meer bekent is of wordt gemaakt .Comment
-
misschien was het toilet wel verstopt
op deed de airco het nietA&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixenComment
Comment