Ik weet dat nogal wat mensen (vooral belichters) klagen over de verticale en schuine 'spijltjes' in de platte vakwerkligger trekroedes.
Bij een vakwerkligger (dus ook: Ladder-Driehoek-Vierkant-Rechthoek-Trapezium-truss) ontkom je daar niet aan.
Maar in de theaters zijn de 'ophang-buizen' van de trekken nog véél meer uiteenlopend.
Met soms
- alléén om de meter maar één verticaal spijltje
- regelmatig ca. 15cm van de onderbuis geblokkeerd door superschuine spijlen.
Toch spelen de reizende voorstellingen wel overal in alle theaters, ook al hebben die elk hun eigen 'hijs-handicaps'.
Mijn vragen:
1) wat (of waar) is nou het ergste met de 'onderbuis-blokkades'?
2) met welke aanpassingen of trucjes omzeilt men deze hindernis(sen)?
Bij een vakwerkligger (dus ook: Ladder-Driehoek-Vierkant-Rechthoek-Trapezium-truss) ontkom je daar niet aan.
Maar in de theaters zijn de 'ophang-buizen' van de trekken nog véél meer uiteenlopend.
Met soms
- alléén om de meter maar één verticaal spijltje
- regelmatig ca. 15cm van de onderbuis geblokkeerd door superschuine spijlen.
Toch spelen de reizende voorstellingen wel overal in alle theaters, ook al hebben die elk hun eigen 'hijs-handicaps'.
Mijn vragen:
1) wat (of waar) is nou het ergste met de 'onderbuis-blokkades'?
2) met welke aanpassingen of trucjes omzeilt men deze hindernis(sen)?
Comment