Speciale aanpassingen voor goochelaar

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mikhail
    • Apr 2010
    • 9

Ok dan bij deze. Mijn technische kennis van wat licht betreft is zeer beperkt. tot mijn spijt. Is er misschien iemand die bereidt is hobbymatig samen met mij te werken hieraan. Uiteraard gaat alle credit naar degene die mij helpt. En als ik voor het publiek sta en mensen vragen erom zal zijn naam zeker genoemd worden!

Mocht dit nou niet kunnen. Zou iemand mij misschien wat meer kunnen vertellen over de werking van zo een LED systeem?

Dankjewel!

Comment

• BJD
      • Oct 2007
      • 771

In dat geval denk ik dat je meer reactie op je vraagt zult krijgen op Circuits Online - Welkom dat is een forum van elektro hobbyisten.

Comment

• Mikhail
        • Apr 2010
        • 9

Alweer bedankt allemaal voor het meedenken en het goede advies. Ik heb op advies van jullie het gesprek voortgezet op: Circuits Online - Forum - Hulp voor een goochelaar dus als jullie mij nog verder willen volgen en het uiteindelijke resultaat zien kunnen jullie hier terecht!

Groetjes,

Mikhail.

Comment

• tha_dj
          • Jan 2004
          • 375

En HOW ABOUT FlexiLight | flexi light | licht slang - J&H licht-geluid.nl / shop bedoel dan de neon flex !!!

Is in ieder geval de optie voor je straal van je hart naar je hand.
          Maak je hiervan een hart, de straal via de mouw, cirkel in / op de hand, weet je het te timen ( aan te sturen )........is de act klaar !!!

Wachten de foto's af !!!
          your light !

Comment

• Jan van Duren
            • May 2004
            • 204

probeer eens deze (link) Nieuwepagina.

deze meneer heeft heel veel ervaring in het in opdracht bouwen van allerlei LED voorzieningen

Comment

• @lex
              • Jul 2006
              • 1086

Ehm, ik snap even niet helemaal waarom we Mikhail hier zo goed aan het helpen zijn. Een beetje goed bedoeld advies is echt niet verkeerd, maar als zijn illusie inderdaad zo briljant is als hij zelf beweert dan denk ik ook dat hij er een hoop geld mee wil gaan verdienen.

Originally posted by Mikhail
              Ik ben bezig met een nieuwe effect dat de wereld zal verbazen!
              Dit is de reden dat op maat gemaakte 'effectenkostumering' betaald wordt met drie nullen... en dat degene die hem vervaardigd ook zijn geheimhouding zal verlenen. Dus zeker niet openlijk op een forum.

Originally posted by Mikhail
              Uiteraard gaat alle credit naar degene die mij helpt. En als ik voor het publiek sta en mensen vragen erom zal zijn naam zeker genoemd worden!
              Dit lijkt me erg sterk aangezien dit op het toneel zeeeeeeeer ongebruikelijk is. Technici werken in het donker/achter de schermen en ik denk dat dit in deze situatie niet anders is.

@lex
              Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• Mikhail
                • Apr 2010
                • 9

Originally posted by tha_dj
                En HOW ABOUT FlexiLight | flexi light | licht slang - J&H licht-geluid.nl / shop bedoel dan de neon flex !!!

Is in ieder geval de optie voor je straal van je hart naar je hand.
                Maak je hiervan een hart, de straal via de mouw, cirkel in / op de hand, weet je het te timen ( aan te sturen )........is de act klaar !!!

Wachten de foto's af !!!
                Dat lijkt mij wel een optie! Maar ik zie niet direct hoe het word gepowered. En volgend mij van wat ik kanz ien licht het ook in 1 keer op. En dat is ook niet de bedoeling. Laat het maar weten als ik het fout heb! En watmoet ik nog meer halen om dit te laten werken. plus ik heb ook dit spul weten te vinden via iemand op het circuit forum. http://shop.conrad.nl/huis-en-tuin/v...en/590737.html wat denkje hiervan?

@ @lex :

Het is inderdaad zo dat ik niet op het podium ga schreeuwen wie de pak of effect heeft gemaakt. Want het effect is niet gemaakt of bedacht het is magie. Dus dat heeft geen verklaring nodig. Maar mochten collega's of andere mensen uit de industrie interesse tonen zal ik zeker de namen noemen wie mij hebben geholpen. Dat doe ik zelfs met plezier!

Als ik het geld had voor een proffesionele costumen aanpassing zou ik dat doen. en misschien in de toekomst zal ik dat ook laten doen. Maar ik begin onderaan dus daar heb ik de hulp bij nodig van alle aardige mensen die zo hun best doen op deze forum om mij opweg te helpen. Waar ik ook heel dankbaar voor ben.

groetjes,

Mikhail.
                Last edited by Mikhail; 13-04-10, 11:28. Reason: iets vergeten

Comment

• T_Sound
                  • Sep 2009
                  • 267

Dat gene op de link die je meeposte, is flexibel, als je een goede belichting hebt, is het op momenten dat je het niet moet zien, ook niet zichbaar, maar je loopt wel ff met 2 meter van dat snoer in je pak, dan zou je het al custom-made moeten laten maken, dat elk gedeelte precies de lengte van heeft, die je act nodig heeft, maar je zit wel weer vast aan een constructie die je met een aan en uit knop steeds moet bedienen (verschillende, als je meerder snoeren gebruikt).

Ik begrijp ook, dat je net in de wereld van de illusie begint? correct me if i'm wrong, maar is het dan niet beter, om de act eerst simpel te houden en dan, wanneer je er zelf ook meer geld en kennis voor hebt, de act beter en uitgebreider te maken met echte snufjes want je kunt nu wel een hele spectaculaire techniek hebben, maar als je er dusdanig (weinig) kennis van hebt, dan is/wordt de act ook niet spectaculair, snap je, is niet aanvallend bedoeld, maar ik zou het simpel houden, zelfs wanneer je het simpel houdt, dan kan een act behoorlijk spectaculair zijn, dat filmpje wat ik poste, is met een laser, een paar spiegels en een paar fluoriserende (alsk het goed type) objecten gedaan. Het is gewoon buitengewoon goed uitgevoerd, vandaar dat zoiets spectaculair is.
                  Als jij bij je hart een lichtbundel kan creeeren, en je houd je hand zo, dat de straal naar je hand ziet gaan (laser o.i.d.), dan gaat er dus een straal vanaf je hart, naar je hand (visueel gezien, dus zo ziet het publiek het), opzich niet spectaculair, maar als je een goede act er om heen hebt, dan kan zoiets al behoorlijk interessant worden.

Denk er nog eens goed over na, WAT je precies wilt, hoe je de act wilt brengen naar je publiek en HOE je dit in combinati met (simpele) techniek wil gaan doen.

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel en ik hoop dat het je in ieder geval (mede) de goede richting in helpt.

MVG,
                  Tinjo
                  Geluidmixen, doe je met gevoel, maar meer met je gehoor!

Comment

• Mikhail
                    • Apr 2010
                    • 9

@ T-Sound:

Bedankt voor je reactie. En het is wel zo dat ik graag een wat grotere publiek wil gaan aanspreken. Maar ik ben niet zo nieuw in de goochel wereld. Al een jaartje of 5 achter de rug.

Het ding is. Het maken van een truc werkt niet zo. Het is niet zo dat je eerst het eindresultaat bedenkt. Maar ik heb eigenlijk al teveel gezegd!

Je heb gelijk dat aardig wat snoer meetrekken ook niet alles is. Pff moeilijk allemaal.

Comment

Working...