Geluid amateur theater

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104

Originally posted by Muziekfan
    Beste mensen,

Het grootste probleem betreft de verstaanbaarheid op de eerste twee rijen. Hoewel het publiek er bovenop zit is het ongelofelijk hoe zacht kinderen kunnen praten. Er zit een joekel van een gat in het midden dat opgevuld moet worden.
    De verzonnen oplossing waarmee techniek wel kan leven maar regie niet, bestaat uit 4 kleine speakertjes voor rij 1 op de vloer. Met een high-pass filter vanaf zo'n 300 Hz werkt het best ok.
    Misschien moet de regie zich beseffen dat er beperkingen zijn aan deze situatie en dat zij niet dezelfde eisen kunnen stellen als een gezelschap dat in grote theaters speelt. Die oplossing van 4 kleine speakertjes voor rij 1 klinkt als een logische oplossing en is echt niet ongebruikelijk. Ik zou dus echt eerst proberen wat realiteitszin er in te krijgen bij de regiseur, dat kan moeilijk zijn ja, weet ik
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• R. den Ridder
      • Sep 2000
      • 1500

Met het risico om naakt met pek en veren hier het forum afgejaagd te worden wegens een lichtnicht die zich met geluid bemoeit, en oude rommel adviseert op de koop toe:

Ik heb heel positieve ervaringen met de philips mfb 541/544 als nearfield monitor om geluid op de eerste zaalrijen te verbeteren. zeker qua spraakverstaanbaarheid onverslaanbaar. kosten zijn 150 euo max op marktplaats, zijn heerlijk klein (zeker de 541) en passen daarom altijd wel ergens tussen. heb met de 544 zelfs al meerdere malen spraakversterking met lichte achtergrondmuziek in een voorstelling tot 100 man als pa gebruikt, met positief resultaat. dit zijn overigens speakers van meer dan 20 jaar oud, maar dat geheel terzijde, probeer eens en ben verrast!

Comment

• Muziekfan
        • Feb 2010
        • 4

Beste mensen,

Erg positief om op een forum te zijn beland met zoveel enthousiasme!

Ik heb de voorgestelde merken bekeken en de fohhn vind ik er interessant uitzien.
        Ook de Renkus-Heinz kunnen geschikt zijn.
        De Meyers lijken mij ongeschikt.
        De informatie die ik over Nova kon vinden kan me niet overtuigen.

De suggestie van de Philips MFB is ook leuk, we hebben toevallig ook beschikking over een paar 'self-powered philipsjes', (geen MFB) maar daar zijn we niet enthousiast over omdat ze niet symetrisch kunnen worden aangestuurd. Overigens zijn de 541/544 reeks eerder 30 dan 30 jaar oud

Comment

Working...