Heerenlogement in Beusichem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mike Manders
    • Aug 2006
    • 341

Heerenlogement in Beusichem

ik doe dit niet snel, maar ik wil al mijn collega's waarschuwen voor 1 ding: als je met een produktie naar deze zaal moet in Beusichem, meld je ziek of zorg dat het niet doorgaat. blijf er in ieder geval weg uit die tent
    Last edited by Mike Manders; 19-09-09, 01:45.
  • soundcheckfrits
    • Jan 2005
    • 455

want, waarom, wat is de reden hiervoor??
    de groeten SCF

Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

Comment

• Robert H
      • Jan 2006
      • 378

Originally posted by soundcheckfrits
      want, waarom, wat is de reden hiervoor??
      Hoewel ik (zeer) waarschijnlijk nooit in die tent zal komen, word ik ook wel erg nieuwsgierig van dit mysterieuze berichtje. Als ik zo naar het tijdstip kijk, vermoed ik dat hij meteen na een klus zijn goedbedoelde advies hier heeft geplaatst.

Dusseh... wat is er gisteravond allemaal voorgevallen man?

(als ik op de site kijk, was op vrijdagavond de productie "Dinner With Mich". Verder word je ook niet veel wijzer, via Google is in ieder geval verder niets te vinden)

Comment

• maranta
        • Sep 2002
        • 113

Op zich geen verkeerde zaak als we elkaar als collega's waarschuwen voor "foute zalen etc". Ik vind wel dat mike zijn kritiek moet onderbouwen, alleen wilde verhalen worden we niets wijzer van.
        Ik las wel op de site dat het theater met allemaal vrijwilligers werkt, ik wil niets veronderstellen, , laten we op mike zijn uitleg wachten
        Tel wat je hebt, niet wat je mist

Comment

• mvdmeulen
          • Aug 2007
          • 137

misschien dat het eerste nieuws item op zijn site er iets mee te maken heeft
          http://www.mikemanders.nl/mike/nieuws.html
          Met vriendelijke groet,
          Mark van der Meulen

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4524

jeetje, wat vroeg terug vanaaf.

ik kan volmondig zeggen een paar jaar geleden daar geen enkel probleem te hebben gehad.

het is te lang terug om te herrinneren hoe de zaal klonk maar qua akoestiek, bereikbaarheid e.d. is dat een teken dat er niets aan de hand was.

het eten was wel fabelachtig. En nog steeds geld dat als hoogtepunt voor de bandgeschiedenis.... vandaar dat ik de locatie goed herinner.

nogmaals, er kan een andere uitbater inzitten maar ik heb op het gebouw niets tegen.
            Wij zijn natuurlijk wel B-act die op feesten speelt. Geen fancy singersongwritermeisjes die theatertours doen.
            lekker belangrijk!

Comment

• Robert H
              • Jan 2006
              • 378

Originally posted by showband
              Wij zijn natuurlijk wel B-act die op feesten speelt. Geen fancy singersongwritermeisjes die theatertours doen.
              Dit kwam stiekem ook even bij me op ;-) Ik zit ook in die dubieuze feest-scene in dito locaties. Nog nooit hebben we een locatie op de blacklist moeten zetten omdat we met onze eigen spullen geluidstechnisch niet uit de voeten konden.

In het gastenboek op de site van Marike staat iemand die "het een prettig optreden vond ondanks de geluidsprobleempjes". Dit doet mij vermoeden dat ze aangewezen waren op spullen van de zaal. Spullen die niet deden wat ze zouden moeten doen. Ik kan me niet voorstellen dat Mike publiekelijk een locatie gaat afbranden omdat de akoestiek te wensen over liet of dat er geen D5 of Heritage in de zaal lag. Hij is een prof die ook met een Behringer tafeltje tussen vier glazen wanden nog een fatsoenlijke sound kan produceren. Er was dus ongetwijfeld iets anders aan de hand op het technische vlak.

Ik vraag me trouwens af wat je mag verwachten als je met een 'theatertour' dit soort locaties aandoet. Als ik de site van die toko zo bekijk, is het gewoon een luxe vreetschuur met een theaterzaaltje voor 150 man publiek. Zo'n tent zal nooit kunnen voldoen aan de rider van een professionele tourende productie. Dit neemt niet weg dat je met een combinatie van eender welke (werkende) mengtafel, speakers en microfoons iets fatsoenlijks kunt neerzetten. Zelfs als er "Behringer" of "DAP" op staat. Goed genoeg om de gemiddelde bezoeker in ieder geval te weerhouden van het plaatsen van dit soort opmerkingen op de website van de artiest...

Er was dus iets stuk of we hebben te maken met een technicus die het zonder een vracht high-end spullen niet meer voor elkaar krijgt. Met Mike z'n staat van dienst in het achterhoofd ga ik voor optie één ;-)

Mike, verlos ons van deze ondraaglijke onwetendheid! :-)
              Last edited by Robert H; 20-09-09, 10:51.

Comment

• Mike Manders
                • Aug 2006
                • 341

Originally posted by Robert H

Ik vraag me trouwens af wat je mag verwachten als je met een 'theatertour' dit soort locaties aandoet. Als ik de site van die toko zo bekijk, is het gewoon een luxe vreetschuur met een theaterzaaltje voor 150 man publiek. Zo'n tent zal nooit kunnen voldoen aan de rider van een professionele tourende productie.
                Beste Collega's. dit bovenstaande verhaal van Robert beschrijft zoals het is. Het is een leuk zaaltje voor een bruiloft, voor een dorpsfeestje of whatever.
                Maar als je een theatertour gaat doen, en je komt dan hier terecht. tja, dan lukt dat niet. geen faciliteiten, Bose speakers voor het balkon, geen theatertechnici (met afbreken was er gewoon echt NIEMAND), lastig laden/lossen etc. etc. het is gewoon geen theater. Dus moet je er inderdaad niet komen als je een theatertour doet. Bovendien is het "toneel" 5 meter breed en 4 meter diep. dus wat moet je dan?

kijk, dat er wat staande golven zijn, dat kan, het is mijn beroep om daar mee om te kunnen gaan en toch een goeie sound neer te zetten.
                En dan krijg je dus vreemde reakties in het gastenboek na een zware dag van 14 uur en toen was de maat even vol.
                Dus als je daarheen moet: wees voorbereid, ga met genoeg mensen, zorg dat je band niet te hard speelt op de buhne, en neem niet te grote boxen mee want die kan je toch niet kwijt.

De man die reageerde in het gastenboek (zijn reaktie is door Marike verwijderd omdat het gewoon onbeschoft was), beschreef dat de PA verkeerd stond, dat Marike de technicus moest ontslaan, etc etc. Aan de andere kant waren er ook mensen die na de show naar mij toe kwamen om te vertellen dat het fantastisch klonk, dus zo is het altijd ook wel weer een beetje relatief allemaal. Ik lig er niet wakker van, maar als je een theatertour doet, verdiend het publiek een theatershow, en dat lukt daar niet.

1 positief ding wil ik wel nog even kwijt, het eten was daar helemaal fantastisch, evenals de rode wijn.

samengevat: als je probeert zo'n klus zo goed mogelijk te doen in zo'n onmogelijk tent omdat we zelf een professionele club zijn, en je krijgt dan zo'n trap na..... tja...

is dit genoeg onderbouwd? als mensen vragen hebben dan hoor ik het wel.

groeten!!
                Mike
                Last edited by Mike Manders; 20-09-09, 20:57.

Comment

• RayM
                  • Jan 2006
                  • 742

Ik ben van mening dat je dit soort reacties niet plaatst op een forum of wat dan ook.
                  Als iedereen, die ergens een zeer slechte ervaring met een zaal/theater/festival heeft,dit zou posten dan zou dit forum ermee vol staan.
                  Het is heel makkelijk om een locatie af te branden als je er een slecht gevoel over hebt al dan niet terecht.
                  Een ander kan er juist een goede ervaring op hebben gedaan.
                  En misschien moet je het boekingsbureau er op aanspreken, die hebben ervoor gezorgd dat jullie daar terecht kwamen.
                  Last edited by RayM; 21-09-09, 11:55. Reason: Maandag he...
                  Heerlijk die stilte

Comment

• dj-wojcik
                    • Jul 2008
                    • 911

Ik ben het met RayM eens. Ik vind het een beetje lomp om zo een locatie helemaal af te kraken. Oke het is dan wel weer collegiaal om dit kenbaar te maken zodat als je er ooit terrecht komt, dat je weet wat je kunt verwachten. Maar doe dit dan persoonlijk. En ga dat dan niet zo op het internet zetten. Nu geef jij mensen een indruk van de locatie, die helemaal misschien niet van orde is. Er zijn heus ook mensen die geen problemen hebben gehad met deze locatie
                    [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                    [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Het is Mike zijn persoonlijke mening, neem aan dat we hier professioneel genoeg zijn (blijkt ook al uit de reacties) om dit verhaal juist in te schatten, helemaal na de uitleg van Mike.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Mike Manders
                        • Aug 2006
                        • 341

Originally posted by RayM
                        En misschien moet je het boekingsbureau er op aanspreken, die hebben ervoor gezorgd dat jullie daar terecht kwamen.
                        is allemaal al gebeurd collega's

ik ben het met jullie eens dat je (ikzelf in dit geval) dit eigenlijk niet kan maken, maar soms lopen dingen nou eenmaal zo en werkt alles tegen, terwijl je er alles maar dan ook echt alles aan doet om er een goeie show van te maken. en als de mensen van de lokatie het dan laten liggen, ja, dan wordt ik boos.

ik heb het op dit forum gezet om collega's dit duidelijk te maken.

nou goed, ik heb het al uitgelegd, ik doe het niet nog eens.

groeten
                        Mike

Comment

• Mike Manders
                          • Aug 2006
                          • 341

Originally posted by dj-wojcik
                          Nu geef jij mensen een indruk van de locatie, die helemaal misschien niet van orde is. Er zijn heus ook mensen die geen problemen hebben gehad met deze locatie
                          dit kan kloppen, voor een bruiloft of leuk etentje zal het te gek zijn, maar niet voor een theatershow.

dus ook hier ben ik het mee eens en dit had ik al onderbouwd.

Comment

• jakkes72
                            • Dec 2003
                            • 1015

Gisteren een klus gedaan met een bandje in: jawel het Heerenlogement....
                            Ik bedacht me onderweg naar de klus dat deze locatie ook hier genoemd was....., ik heb me maar laten verrassen.....

Bij aankomst eerst gekeken naar de zaal. Door een kleine deur aan de voorkant van de zaal kun je naar binnen. Echter over klinkers uit de middeleeuwen.
                            Vervolgens een ober aangesproken waar ik kon lossen.
                            Deze liep mee netjes mee om een hek open te doen, en de weg te wijzen.

Aangekomen bij de achterzijde van de zaal zag ik een nooduitgang, waar ik door naar binnen kon.
                            Nadeel: deze was op podium hoogte, dus ik moest de lucht in met mijn spullen. Gelukkig geen probleem: de ramp omgedraaid en de spullen gelijk het podium op geduwd..

Technisch is het daar een verouderde tent. Inderdaad: erg oud bose systeem, over de dimmerkast zullen we maar zwijgen.

Rustig alles opgebouwd en gegeten en gedraaid, geen probleem gehad verder.

Het eten is inderdaad heerlijk, maar voor mij persoonlijk een beetje weinig.

Al met al een goede avond gehad. (was inderdaad een trouwerij)

Comment

Working...