Collega's,
Ik had vandaag een voorstelling van een bekend en gerenomeerd gezelschap.
Kortom daar mag je wel iets van verwachten op het gebied van veiligheid.
Een uurtje voor aanvang word ik als toneelmeester door 1 van mijn technici aangesproken op het feit dat er een rolstoel aan een quick release systeem in de kap hangt.
Ik wist van niks.
Op links komt het touw (zwart) van de quick release, tegen een poot aan (nachtblauw), naar beneden waarvan de overlengte in een grote knoop op de grond ligt.
Met een doekenklem is het touw vast gezet aan de poot en dient tevens ter geleiding.
Onder het punt waar de rolstoel zal vallen ligt een houten plaat met een wit kruis erop. ( ongeveer 2m. x 1m.)
Deze word vlak voor aanvang weg gehaald.
Verder is er geen beveiliging of markering te zien.
Ook had de quick release geen safety pin
En heeft de inspecient niet aan mij gemeld dat er een rolstoel op scherp in de kap hangt.
Ik weet dus niet hoe lang dat ding er al hing.
En volgens mij stond er ook niks over in de prie, maar dat kijk ik nog wel even na.
Mijn vraag:
Weet iemand hoe de regels zijn op dit gebied?
En ook qua communicatie over dit soort onderwerpen tussen inspecient en toneelmeester.
Is het bijv. voldoende als de inspecient het meld bij de toneelmeester en de toneelmeester zijn eigen mensen instrueert.
Of moet de inspecient het bij iedere technicus afzonderlijk melden?
En hoe zit het met afbakening van het gevaarsgebied en de beveiliging van een quick release systeem?
Dus........kom maar met al uw wijsheden!
Groeten Gaffer.
Ik had vandaag een voorstelling van een bekend en gerenomeerd gezelschap.
Kortom daar mag je wel iets van verwachten op het gebied van veiligheid.
Een uurtje voor aanvang word ik als toneelmeester door 1 van mijn technici aangesproken op het feit dat er een rolstoel aan een quick release systeem in de kap hangt.
Ik wist van niks.
Op links komt het touw (zwart) van de quick release, tegen een poot aan (nachtblauw), naar beneden waarvan de overlengte in een grote knoop op de grond ligt.
Met een doekenklem is het touw vast gezet aan de poot en dient tevens ter geleiding.
Onder het punt waar de rolstoel zal vallen ligt een houten plaat met een wit kruis erop. ( ongeveer 2m. x 1m.)
Deze word vlak voor aanvang weg gehaald.
Verder is er geen beveiliging of markering te zien.
Ook had de quick release geen safety pin
En heeft de inspecient niet aan mij gemeld dat er een rolstoel op scherp in de kap hangt.
Ik weet dus niet hoe lang dat ding er al hing.
En volgens mij stond er ook niks over in de prie, maar dat kijk ik nog wel even na.
Mijn vraag:
Weet iemand hoe de regels zijn op dit gebied?
En ook qua communicatie over dit soort onderwerpen tussen inspecient en toneelmeester.
Is het bijv. voldoende als de inspecient het meld bij de toneelmeester en de toneelmeester zijn eigen mensen instrueert.
Of moet de inspecient het bij iedere technicus afzonderlijk melden?
En hoe zit het met afbakening van het gevaarsgebied en de beveiliging van een quick release systeem?
Dus........kom maar met al uw wijsheden!
Groeten Gaffer.
Comment