Arbopodium definitief dood. OSAT next.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rinus bakker
    • Mar 2002
    • 5430

Arbopodium definitief dood. OSAT next.

Zo te zien aan de nu al weken niet meer op te roepen website van Arbopodium, is de stekker nu definitef losgetrokken uit dit
    veel geld verspild hebbende bureaucratische monster.
    Dat is op een wat stiekeme manier in de stille zomerperiode gebeurd, waar vroeger juist elke keer zwaar op de trom van dit Afbro-gedrocht werd gerommeld - terwijl het vrijwel niks heeft opgeleverd.
    Misschien moeten we hier toch mensen even de kans geven
    om nog even stil te staan, bij het verlies van hun zo innig beminde en zeer waardevol gebleken Arbo-organisatie....

Mocht ik wat ironisch klinken - dat klopt mijn menig over deze club is duidelijk. Meer dan een miljoen Euro verkwist aan wat kantoorkwezels met een egoprobleem!

Maar ik hoop nog steeds dat er ook ergens nog wel mensen te vinden zijn die wel 100% tevreden waren met deze club.
    Want anders staan we met zijn allen wel heel erg in ons hemd - om 4,5 jaar lang te doen alsof Arbopodium alle wijsheid in pacht had.

Het wachten is nu op de stekker halen uit een ander gedrocht: de OSAT.
    Bestaat ook al jaren met NotaBene een "kwaliteitskamer" (LOL)
    Maar dat hokje (de naam kamer is teveel eer!) is niet bij machte om de chaos aan losse praatgroepen en individuele verbeter-initiatieven in de BMT/VBT en-wat-dies-meer-aan-trekkenwand-opleidingen een beetje in een helder en normaal vaarwater te krijgen.
    Allemaal mensen - in het veld - die bereid zijn hun tijd er in te willen steken.
    Maar vanuit de OSAT, die "zelf-benoemde-club-der-clubjes-van-de-koepels" hoor je niks. Die praat-vooral-om-het-praten, maar daar wordt verder geen bal besloten, gepresteerd of aan zinvols voor "het werkveld" naar buiten gebracht.
    Mocht er daar subsidie heengaan - ook weer zonde geld en verspilde tijd! Kafka!
    Verspilde tijd en energie is nou niet bepaald iets waar we in deze tijd van 'duurzaamheids-hypes' echt trots op zouden moeten zijn.
    Last edited by rinus bakker; 01-09-08, 17:36.
    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe
  • Ruud_de_Koning
    • Aug 2003
    • 112

Instant Risico Inventarisatie bestaat nog wel

Maar helaas hebben ze als laatste stuiptrekking nog wel even het leven geblazen in de DigiRIE. Waar helaas hele wettelijk verplichte onderdelen in ontbreken, en die zeker niet aan de toeststeen 'volledig' kan voldoen. Om maar te zwijgen over het feit dat ze met zo'n digitale checklist compleet voorbij gaan aan de deskundigheid die nodig is voor het opstellen van een RI&E.

Mag ik toch nog maar eens zeggen dat het opstellen van een RI&E niet hetzelfde is als het invullen van een checklist....

En mag ik alle oud-cursisten nog even opfrissen: een PRI&E kan niet opgesteld worden zonder een getoetste RI&E!

Groet van Ruud

"Nee, nee, dat bordje 'geen glaswerk op toneel' is er niet gekomen vanwege de Golden Earring..."
    "If you really want to annoy your parents, and you don't want to be a homosexual, you can always go into arts" -Vonnegut-

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3150

Dan is het meest zieke nog dat de oude DigiRIE gewoon is weggegooid en de (betalende!!!) gebruikers niet zijn overgezet naar de PodiumRIE. Heel drama en alles.

Ik heb de DigiRIE één keer gebruikt voor een productie. Is eigenlijk meer een checklist, het begrip "(P)RIE" komt niet eens in de buurt.

Comment

• koentjes
        • Dec 2007
        • 333

mh, zat net wat te surfen, en wàt kwam ik tegen??

Welkom op de website van ArboPodium

HOERA! We zijn er weer. Na veel gedoe met onze provider is de site weer online. De komende periode zult u via deze site op de hoogte worden gehouden van de ontwikkelingen rond de PodiumRIE, en zal er nieuwe arbo-informatie worden toegevoegd aan de arbo-index.
        Onze excuses voor deze vervelende onderbreking.

Stichting Arbo en Podiumkunsten.
        ... ik denk ik post het even ter informatie

Comment

• rolanddeg
          • Nov 2004
          • 337

Hoera!!!

Comment

• jurjen_barel
            • Jun 2003
            • 3150

Klopt, de site is weer online. Echter, ArboPodium is nog steeds dood.
            De website is er puur nog als informatiebron en archief, zullen niet gek veel dingen worden toegevoegd.

De site wordt dan ook beheert door een ander bedrijf (ArboCompagnie).

Comment

• rinus bakker
              • Mar 2002
              • 5430

Ander "bedrijf" .... ja dat wel, maar met de twee man die ook al bij AP de boel verklooiden.
              Nieuwe naam, maar zelfde geldverspilling! Oa wéééééééér aan die "digi-pr...u....ts"!
              En dat nadat er een vernietigende evaluatie over AP door SZW was geprubliceerd.
              Hoe hardleers kan men in een bepaalde sector zijn?

Comment

• rinus bakker
                • Mar 2002
                • 5430

En wat betreft OSAT -
                het schijnt dat daar wat nieuw elan is ontstaan na een jarenlange winterslaap
                (heeft die global warming toch nog ergens nut voor).
                Dus die geef ik nog even het voordeel van de twijfel.
                Maar dan zal er ook echt door die club eens moeten worden uitgedragen
                wat ze nu precies allemaal wel en niet (vooral dat vrees ik) doen.
                'Communiceren' is zeker niet een punt waarop ze zullen scoren.
                En poetsen ook niet, maar heel veel l*llen - dat natuurlijk wel!

Comment

Working...