moving trusses/backdrops???

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • partydrivein
    • Jul 2008
    • 389

moving trusses/backdrops???

ik doe veel live maar een band wil een theater achtige show
    hoe zaorg ik voor een systeem dat je verschillende backdrops omhoog en omlaag kan laten gaan zonder daar zelf met een touwtje sta te trekken aan dat ding?

hou er rekening mee het staat gewoon op veldjes en er worden steigers gebruikt die aan de buitenkant worden afgedekt met zwart doek

o ja en er is een budget van maar 1500 euro
    deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?
  • Timo Beckman
    • Jul 2006
    • 1298

o ja en er is een budget van maar 1500 euro[/quote]

Veel plezier met dit budget . Het is mogelijk om trussen end. via moters te laten zakken maar dit kost wel het eea .
    Ik ben de naam effe kwijt maar het systeem is te huur bij flashlight

Comment

• MEEO Licht en Geluid
      • Nov 2005
      • 950

Originally posted by Timo Beckman
      o ja en er is een budget van maar 1500 euro

Veel plezier met dit budget . Het is mogelijk om trussen end. via moters te laten zakken maar dit kost wel het eea .
      Ik ben de naam effe kwijt maar het systeem is te huur bij flashlight
      Cyberhoist. Totaal computergestuurd. Prachtsysteem!
      Flashlight - nieuws

Met je budget van 1500 euro gaat dit echter niet lukken vrees ik.
      Toch maar aan de katrolletjes?
      Last edited by MEEO Licht en Geluid; 03-07-08, 15:48.
      MEEO Audio Licht Rigging,
      Mark van der Werff
      Groningen

Comment

• Upgrading your system
        • May 2003
        • 1684

Er is een verschil tussen willen en krijgen.

Ze kunnen wel een theaterachtige shiw willen, maar ik ga je vast vertellen dat het je met 1500 euro niet gaat krijgen.

ik begrijp nooit waar zulke onrealistische ideeen vandaan komen.
        iedereen kan begrijpen dat het gewoon meer kost om zo'n systeem te installeren en te huren. en dan heb je nog nieteens je backdrops meegeteld.
        Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Elmo
          • Jun 2006
          • 208

als het een eenmalige handeling tijdens de show is, bijvoorbeeld dat bij aanvang een zwart doek wegvalt zodat de bandnaam zichtbaar wordt.
          Dan zou je ook een kabuki systeem kunnen overwegen, voor 1500euro kom je dan een heel eind.

Moet het meerdere malen omhoog en naar beneden, zet er dan een nulletje achter om het in te huren (PER SHOW!!).

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5950

Bewgende Lx-en voor die stuivers, mail me waarmee het je lukt en ik her-open dit onderwerp!

Om een hele rij reacties met: " joehoe, doe is realisticher budget!" te voorkomen ( wel beetje terecht) mag je me mailen als je een toevoeging hebt die niet onvermeld mag blijven in dit onderwerp.

Tot die tijd wegens gebrek aan enig realistisch te bespreken onderwerp een abusje.

Mail me als je bijdrage hebt voor dit onderwerp! Als het mogelijk is binnen dit budget is dat mooi meegenomen natuurlijk
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• totally control
              • May 2008
              • 7

beweegbare truss

Jammer dat het stukje over de beweegbare truss een slotje heeft.
              Ik heb er nog een leuke aanvulling op.
              Iedereen doet er over of het iets unieks is.
              Het systeem totaal is wel een goed doordacht iets.
              Maar opzich is het gewoon een stukje besturingstechniek.

Wij hebben twee jaar terug voor een sprookjespark in duitsland een dergelijk systeem gemaakt.
              Alleen worden hier geen trussen maar decorstukken en poppen getakeld en verplaatst.

Het hele systeem bestaat uit:
              chainmaster takels.
              wago plc's
              danfoss frequentieregelaars
              encoders
              profibus modules voor de communicatie
              loadmonitor van chainmaster
              pilz noodstop systeem
              scada softwarepakket voor de visualisatie op de pc

Het hele systeem is redudant opgebouwd.
              Het systeem is tot op de cm nauwkeurig.

Momenteel zijn we aan het kijken om nog een systeem te maken voor de verhuur.
              catalyst servers, 10.000 lumen beamers, widescreen spandoeken, datavideo mixer en de jvc hd cameras zijn binnen. Leuk speelgoed

Comment

• rinus bakker
                • Mar 2002
                • 5430

Alleen nu weer jammer dat je er niet een indicatie van prijzen bij geeft.
                Want dat was toch een begin van het topic.

Een zelfde verhaal van jou kun je ook best ophangen (woordgrap!) aan systemen van
                Cyberhoist (= Verlinde met een besturingssysteem ontwikkeld door Fried van Flashlight in NL), en
                Kinesis (= gekoppeld aan CM-Lodestar).
                En 'Chainmaster' maakt helemaal geen takels,
                die komen bij Hoffmann in Duitsland vandaan - die ze als "Liftket" op de markt zet.
                Chainmaster maakt besturingssystemen en daarom vaak e-aanpassingen in de takels. Die werden destijds (en nog) door Frank (van ChainMaster) gekoppeld aan de destijds goedkoopste takels op de (Duitse) markt.
                Maar wie weet heeft ie binnenkort wel een deal met Wong Tong Industries in Shanghai, want die mannen timmeren aardig aan de weg met hun retegoedkope takeltjes.
                De Liftket takels worden ook gebruikt voor het Movecat systeem van Think-Abele in Duitsland.

Dus in het door jouw genoemde rijtje van componenten-merken mis ik alleen nog de fabrikant van die encoders. (Dat kunnen dus alleen maar absolute encoders zijn als je zegt dat het systeem redundant is.)

Is die betreffende installatie waar jij het over hebt ontworpen volgens een
                >>> SIL-klasse ? (welke? van de SIL B t/m SIL 4?)
                of een (Duitse)
                >>> Anforderungsklasse ? (welke van AK 1 t/m AK 8?)

Ben wel nieuwsgierig.
                En welke TüV heeft de Bauabnahme gedaan? Het is tenslotte Duitsland waar we het over hebben, dus er moet een TüV aan te pas gekomen zijn. Maar de ene TüV is de andere niet.
                Net zoals het ene APK-station niet hetzelfde is als vele andere.
                Een een keuring door Het LiftInstituut heel anders kan zijn dan een keuring door Aboma/DNV of AIB-Vinçotte - ook alkeuren ze hetzelfde dingen en baseren ze zich op dezelfde keuringsregels.
                Ook bij alle keurders en certificeerders zijn er de "Rekkelijken" en "Preciezen".
                En in Italie is er een bepaald % keurders, dat die keuring "op grote afstand" kan doen als eerst het geld maar is overgemaakt: de "Instituzione Certificazioni Capodicapi".

En dat alles dan ook nog binnen de limite-prijs van Duo-mille Euri????
                Last edited by rinus bakker; 04-07-08, 22:53.
                een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

Working...