Inloopmuziek

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TellMe
    • Jan 2007
    • 56

Inloopmuziek

Hallo!
    Ik ben naarstig opzoek naar inloop muziek.
    Heeft er iemand titels van CD's of tracks? of eventuele downloads??
    Bedankt!

Groeten, TellMe
  • vasco
    • Oct 2003
    • 2567

Ligt een beetje aan het doel wat je zal gebruiken als inloop.
    Wat is het doel voor jou?

Wij gebruiken bij de inloop van musicals bijvoorbeeld Kenny G, Dave Weckl, etc. Instrumentale muziek, lekker in de achtergrond. Mensen zitten toch te praten bij de inloop en letten niet op de songteksen. Uit den boze uiteraard muziek uit de musical die speelt of uit andere musicals.
    Last edited by vasco; 20-02-07, 13:43.

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4524

gewoon in de uitverkoopbakken een van die "one million romantic loveinstrumentals" kopen.
      70 minuten achtergrond voor een euro per stuk.
      lekker belangrijk!

Comment

• AJB
        • Jul 2003
        • 2289

Inloopmuziek is belangrijk om een sfeer neer te zetten voor het binnenkomend publiek. Overleg met je regisseur of er een locatie, tijdsbeeld of bepaalde sfeer neergezet dient te worden. Is dit niet het geval mag je puur op vlotheid van de show een leuk muziekje uitkiezen, dat kan varieren van jazzy tot loungy, tot klassieky tot poppy...

Titelgenerators zijn te koop, dus ik verzoek de forumleden om deze markt niet te verzieken met een eigen bijdrage.
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• ruurd
          • Sep 2005
          • 95

Ik vind vaak bij inloop muziek dat de de lat (onbeust) heel erg hoog gelegd wordt voor wat komen gaat.

Situatie:
          enthousiast, niet al te professioneel, beginnent praise bandje. Wanneer je als inloop muziek hele professionele bands gaat draaien (united, delerious etc) leg je de lat heel erg hoog voor het bandje.
          De band zal heel erg goed moeten zijn wil er een klimax zitten in kwaliteit en "ervaring" bij het publiek.

Dit is, vind ik, waar je goed voor moet oppassen.

Ook vind ik het nogal eens erg onrustig wanneer er achtergrond muziek draait.

Daarom ben ik persoonlijk voorstander van geen inloop muziek, maar gewoon stilte. Hiermee vergroot je dus de climax van de show.

Wat wel zo is , is dat ik jouw situatie niet ken. Daarnaast is het ook zo dat je dit natuurlijk lang niet altijd zelf bepaald. Het enige wat je dan kunt doen is proberen te overtuigen en doen wat de opdrachtgever verlangt.

Comment

• Sikkie
            • Sep 2004
            • 126

Hey ruurdje,

Ben ik toch niet helemaal met je eens, ik vind het juist altijd erg ongezellig en stil zonder inloopmuziek. Mooiste vindt ik instrumentale muziek, dat blijft namelijk een beetje op de achtergrond maar vult wel het dode moment aan.
            Bovendien als er een flinke pa hangt vindt het ook altijd erg indrukwekkend op het moment dat ik binnnenloop en er staat een relaxed muziekje op. En als ik dan ook nog eens 1.5uur moet wachten voordat het concert begint....is het helemaal fijn als er een gezellig muziek op staat...

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

Lijkt me dat het aan tellme is om te laten weten of hij een eind de goede richting op is geholpen met de gegeven adviezen...
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• TellMe
                • Jan 2007
                • 56

Originally posted by moderator
                Lijkt me dat het aan tellme is om te laten weten of hij een eind de goede richting op is geholpen met de gegeven adviezen...
                Jaahh uiteraard! danku!
                Ik heb zelf de CD Get your stereo deluxed.
                Naar dat soort dingen was ik eigenlijk opzoek

Maar de eerder genoemde tips zijn ook top!

Dankuwel

Grz. TellMe

Comment

• moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5950

Laatste tijd een paar showtjes gedaan waarbij er een stand-up komedie werd gedaan.
                  Op verzoek van de artiest beetje apres-ski achtige inloop verzorgd.
                  Dus erg fout (modern talking) beetje stampen ( techno kant op) maar met name snel afgewisseld.
                  Hij wilde het publiek niet in slaap dutten, maar voor aanvang al prikkelen, was nieuw voor mij, maar wel een leuke ervaring.
                  Nog even helemaal los gezien van het feit dat mijn eigen smaak ook wel erg fout is
                  Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• TVVL
                    • Jan 2006
                    • 53

Gebruik veel de Dinner CD van Buddha Bar

Comment

• Joost de Visser
                      • Oct 2006
                      • 7

inloopmuziek

ik doe veel seminars en congressen, en gebruik vaak st germain of andere loungemuziek, werkt goed, en mensen kunnen blijven doorpraten en worden niet teveel afgeleid

Comment

Working...