automatisering licht en geluid

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pino
    • Jul 2002
    • 390

automatisering licht en geluid

Hoi,

Ik ben op zoek naar een midifile player, analoog aan Windows Media Player.
    Hiermee wil ik het volgende kunnen doen:[INDENT]- Vanuit het script in "word" hyperlinks leggen naar bepaalde "songs" in dat programma
    - Zelf de uitgang kunnen kiezen naar welke midi driver ik de geprogrammeerde song stuur.
    - De midifile player moet zijn "song" onmiddellijk beginnen afspelen na het aanklikken van de hyperlink.
    [/INDENT]
    Het zou uiteraard ook leuk zijn mocht ik met dezelfde player ook de mp3 files kunnen afspelen, maar dit is niet echt noodzakelijk.

Ik weet dat er totaalprogramma's bestaan zoal "MidiMaestro", maar dit is te uitgebreid.
    Bedoeling is gewoon het script te volgen in Word o.i.d. en dan via het aanklikken van die hyperlinks de basissettings van licht en geluid naar de digitale geluid- en lichttafel te sturen.

Groetjes,
    Pino
    Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...
  • KoenB
    • Mar 2003
    • 453

Welke lichttafel werk je? welke geluidstafel?
    Ik draaide jaarlijks een soortgelijke setup met cubase. En waarom moet je dit vanuit word kunnen? Mag dit geen andere omgeving zijn?
    Life is a freakshow, I just do the lighting

Comment

• Pino
      • Jul 2002
      • 390

Hoi Koen,

alvast bedankt voor jou reactie.
      De technische gegevens:
      - geluid: DDX 3216 van Behringer, deze laat zich heel makkelijk bedienen via midi
      - licht: showtec, showmaster 24 ; dmx tafel , ook midi aanstuurbaar.
      - Laptop
      - Edirol midi interface op USB

Waarom vanuit word:
      - we zitten met een semi professionele crew, waarin iedereen zo flexibel mogelijk moet kunnen werken.
      - als iemand uitvalt kan er vrij makkelijk iemand anders invallen; gewoon stekker insteken, script openen en volgen maar: lichtjes gaan vol automatisch per scène, voor het geluid gaan de basissettings automatisch per scène zodat er enkel nog iet of wat harder of zachter moet worden gezet.

Bij Cubase is het wat moeilijker denk ik om ermee aan de slag te kunnen, hyperlinks klikken kan iedereen.

Groetels,
      Pino
      Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3150

Probeer een goed midi-trigger programma op te zoeken. Laatst met Q-lab gewerkt, was erg prettig (maar helaas enkel voor Mac). Gewoon op de juiste momenten op de ENORME go-knop drukken en that's it.

Mocht je toch zo'n simpel MIDI-programmatje willen. VanBasco is misschien interessant voor je? Uit mn hoofd kon je er ook nog iets mee tempo-pitchen voor als de acteurs op standje racewagen gaan. Daarnaast flink wat opties voor de muzikant.

Comment

Working...