dubbele cd- en mp3-speler

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Erik steeman
    • Aug 2005
    • 45

dubbele cd- en mp3-speler

Wij zijn voor ons theater op zoek naar een dubbele cd en mp3-speler. Wat kunnen jullie aanraden aan professionele merken.
    Erik

edit modje: laten we nou een echte theaterhoek hebben :-)
    Last edited by moderator; 29-11-06, 22:00.
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

In reactie op je vraag; waarom een dubbele speler?

Tascam maakt nette cd spelers, volgens mij is sony gestopt met de 1HE speler, ben ik zelf erg gecharmeerd van ( niet in de laatste plaats vanwege de gebalanceerde uitgangen)

Denon maakt ook hele nette cd spelers.

Wat voor eisen stellen jullie aan een cd speler?
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3150

Numark heeft een nieuwe serie MP3-cd-spelers, welliswaar enkel, maar wel gebalanceerde (XLR)uitgangen, stukken beter dan de vorige serie MP3-cd-spelers. Uiteraard uitgevoerd met de auto-cue functie, die onmisbaar is in theater.

Ik vraag me alleen af wat je moet met MP3 in het theater... Alles is cd of mini-disc of eigen apparatuur om mee af te spelen (bij de gasttechnici).

Comment

• AJB
        • Jul 2003
        • 2289

CD spelers van Pioneer zijn altijd fijn en road proof. CX3000 is geloof ik een dubbele ? check de website van hen in elk geval

Hoe is het leven in jullie mooie hoftheater verder Erik ?

grtz Arvid
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Erik steeman
          • Aug 2005
          • 45

Hoi Arvid, en overigen.
          Het leven in Raalte is prima, het seizoen loopt lekker! De moving heads zijn een geweldige aanwinst gebleken.

We willen graag een dubbele speler omdat er jaarlijks een aantal (dans)scholen komen. Deze hebben dan vaak een stapel cdtjes bij zich. We moeten die dan laden, scherpstellen en in de goede volgorde afspelen. Ook steeds meer vragen of we mp3-tjes af kunnen spelen.
          Vandaar de vraag om een dubbele afspeler, met mp3 mogelijkheid.
          Aan eisen:
          - Autocue
          - Single play mode (autopauze)
          - Hufterproof
          - 19 inch
          - Moet ook kopietjes kunnen lezen. (Veel scholen komen met een kopietje aanzetten).
          Groeten,
          Erik.
          Last edited by Erik steeman; 30-11-06, 18:12.

Comment

• deurklink

DN4000 van denon ?

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

Heb zelf goede ervaringen met de denon 4000
              Autocue
              - Single play mode (autopauze) - jups (jups)
              - Hufterproof - jups
              - 19 inch - jups, alleen dus wel een losse controle unit van 3HE erbij
              - Moet ook kopietjes kunnen lezen. - jups, mits beetje redelijke gefikt

Comment

• jurjen_barel
                • Jun 2003
                • 3150

Die Numarks voldoen dan ook. Wordt op school veel mee gesleept door alle studenten en personeel, verder voldoet ie aan alle andere eisen. Bij ons zitten ze met zn tweeën samen in een flightcase, gewicht is erg goed te doen (ook in je eentje).

Ik heb 't overigens over de MP-102

Comment

• tomv
                  • Jun 2003
                  • 331

Ook hier een tevreden gebruiker van een DN-D4000.
                  Gister nog gebruikt voor (mini)dansvoorstelling in de schouwburg.
                  Hebben hun muziek altijd bij op CD-R aangezien ze die meestal zelf maken/laten maken.

MP3 speelt hij ook af. Gewoon een cd-speler die doet wat hij moet doen, cd's spelen.
                  Tom

Comment

• TVVL
                    • Jan 2006
                    • 53

Tascam MD-CD 1

Tascam MD-CD1

Comment

• @lex
                      • Jul 2006
                      • 1087

Even ter overweging:

Een hoop dubbele players heeft 2 loopwerken in 2HE behuizing en besturing/bediening in 2/3HE behuizing. Als je alles in een case/rack kwijt wilt, ben je dus 4/5HE kwijt.

Wat gebeurt er als de bediening of een loopwerk kapot gaat: helemaal geen player meer!

Mijn idee:

Twee losse players met geintegreerde bediening. Ik heb een aantal Numark MPCD3's. Fijne players voor CD's en MP3's! Enige kleine nadeel is dat ze na plm 20 minuten in de stand-by modus gaan en hier pas na drie seconde uitkomen. Dus bij langere tijd stand-by even tussendoor op een knop drukken!

Pitch is uit te schakelen door de 6-12% knop plm 5 seconde ingedrukt te houden. Als je dan per ongeluk tijdens je show de slider beweegt heeft dat geen desastreuze gevolgen voor je voorstelling! Staat niet in de gebruiksaanwijzing!

@lex

N.B. Wat betreft de Sony 1HE players (zowel CD als MD): heerlijke apparaten, maar XLR aansluitingen zitten direkt op print vast en geven met veel aan- en afsluiten daardoor wat sneller storing. M.a.w. vast in een rack geschroefd met vast aansluitingen is o.k. maar ga je voor iedere voorstelling alles aansluiten en erna alles weer lostrekken dan zou ik niet voor die players gaan (mochten ze natuurlijk nog geproduceerd worden)!
                      Last edited by @lex; 02-12-06, 11:41.
                      Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• Ralph Hees
                        • Nov 2005
                        • 183

Ik heb zelf een MP-302 van Numark, gebruik hem hem allround en ben over deze speler zeer tevreden. Hij heeft tot nu toe alle cd's gelezen (sommige erg beschadigd) en heeft nog niet overgeslagen op cd's die niet totelos zijn. De MP3 heb ik ook vaker mee gewerkt en is erg fijn om mee te werken. Ik heb absoluut geen spijt dat ik heb heb gekocht.

Comment

• moderator
                          Moderator
                          • Apr 2001
                          • 5950

Kan me goed vinden in de redenatie van @lex, met name de ruimte besparing die je hebt bij gebruik van twee losse spelers.

Comment

• renevanh
                            • Oct 2004
                            • 2371

Originally posted by @lex
                            Even ter overweging:

Een hoop dubbele players heeft 2 loopwerken in 2HE behuizing en besturing/bediening in 2/3HE behuizing. Als je alles in een case/rack kwijt wilt, ben je dus 4/5HE kwijt.

Wat gebeurt er als de bediening of een loopwerk kapot gaat: helemaal geen player meer!
                            Als er een loopwerkje stuk gaat doet de andere speler het nog prima hoor.
                            Heb exact dit 2 maanden terug meegemaakt. Moest toen heel snel van 2 CD's naar 1 CD en PC overschakelen, wat (als je al een aantal CD's/playlist hebt klaarliggen) nog even stressen is ook, maar het kan.

René
                            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• @lex
                              • Jul 2006
                              • 1087

Originally posted by renevanh
                              Als er een loopwerkje stuk gaat doet de andere speler het nog prima hoor.

René
                              Weet ik, maar als je het setje voor reparatie moet wegbrengen ben je ze allebei kwijt! Zal je toch iets moeten huren of lenen. En als de controller/sturing (of de kabel) kapotgaat heb je geen players meer!

Gr @lex
                              Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

Working...