Een lichtplan maken voor een dansgroep

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Theaterfreak
    • Nov 2006
    • 1

Een lichtplan maken voor een dansgroep

Hallo Dames en Heren,

ik doe een beroep op jullie creativiteit,

Voor het eerst moet ik een lichtplan maken voor een Dansgroep, de dansgroep bestaat uit ongeveer 10 mensen en het is in een theater.
    De soort dans is breakdance met electric style.

Ik denk gewoon twee kleuren totaal (warm en koud)
    Misschien drie kleuren tegenlicht?
    Zijlicht?
    Insteeklicht om bepaalde schaduwen weg te filteren?

En een aantal topjes of parren om het allemaal wat meer dimensie te geven.

Een dansgroep is voor mij helemaal nieuw om zo iets uit te lichten dus misschien heeft 1 van jullie daar wat meer ervaring in?

Alvast bedankt,
  • SpaceyDeeJ
    • Sep 2001
    • 876

Mmm, ik vind dit een beetje vragen naar de bekende weg om je eerlijk te zijn. Zeker als je theater freak bent, zou je toch zelf wel enige vorm van creativiteit moeten bezitten denk ik zo.

Ik ben van mening dat de gebruikte kleuren 1 is, maar dat de gebruikte armateuren en fixtures 2 zijn.

Wat heb je aan budget, wat ga je gebruiken en heb je al een eventuele indeling hoe en wat in te hangen.

Wij kunnen wel jouw huiswerk gaan zitten maken, maar laat ons eerst eens zien wat je er al zelf aan gedaan hebt...
    cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5950

Jups, zo is het! kom maar op met wat je tot nu toe getekend hebt voor dit plan, ff foto maken van je tekeningetje, ff hosten en we zijn onderweg...
      Ik wil best schieten op dit idee, maar dan wel met ( veel meer!) input van de onderwerpstarter.
      Als je een lichtplan wil hebben dan kan je die bij ieder lichtbesdrijf aanvragen, kost ongeveer een uurtje voor een designer, krijg je een mooi plannetje toegestuurd...iets zegt me dat dat niet je instelling is, aan jou om even een aanzetje te geven!
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3150

Alvast op weg helpen: bij dans veel laag zijlicht (de torens heten niet voor niets "ballettorens"). Met dat licht kun je ze veel beter laten 'zweven' boven de vloer, je hebt immers geen schaduwen op de grond. Daarbij kun je misschien nog leuke dingen doen met sunstrips op de voorrand (geen overkill), voor de rest je 'standaardbelichting' toepassen.

Comment

• LJ TDD
          • Oct 2005
          • 31

zoiets doen we bij ons ook altijd wij hebben 4 rekjes met zijlichten erin en die dan via de trekken vrij laag te hangen en voorderest gewoon standaard licht en wat ook altijd wel een leuk effect geeft vind ik persoonlijk als alleen de horizon bakken en wat tegenlicht aanstaan zodat je een soort schimmen spel krijgt
          ... koekje derbij

Comment

• stakke
            • Jan 2005
            • 66

Eigenlijk is alles al gezegt door Jurjen.
            Heb je een draaiboek voor de voorstelling. Misschien kan je daar uit afleiden wanneer je een mise en scene kan/moet maken ea.
            Waar je in mijn ogen vooral moet op letten is dat je met je licht niet te hard een eigen leven gaat leiden, wat je toch gemakkelijk hebt met zulke producties. Indien de choreografie het publiek kan blijven boeien (wat toch de hoofddoelstelling is) met je licht een stapje terug zetten en vooral de dans volgen. Ik wil hier mee zeggen dat het geen lichtshow รก la what ever party behoefd. Denk in eenvoud en soberheid, wees perfect ondersteunend, indien nodig kan je aanvullen waar er in de voorstelling ambiance tekort komt (hangt natuurlijk van het niveau af van de productie). succes.

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

Alles is al zo'n beetje gezegd inderdaad, maar van enige respons door de onderwerpstarter is geen sprake.

Slotje door modje, ik lees wel een prive berichtje als dit nog aandacht verdiend.
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...