The Wiz Of Oz Beatrix theater Utrecht Bouw 2006

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wesley2004
    • May 2005
    • 23

Vandaag kwam ik iemand tegen die laats bij de show geweest is.
    Die stelde me een vraag en ik ben eigenlijk ook benieuwd naar het antwoord!
    De vraag is: tijdens de show wordt er gebruik gemaakt van "headsets/druppels" als microfoon.
    Maar na de show tijdens de toegift ofzo zingt iedereen met een handheld, terwijl de microfoons van de show nog wel opzitten.
    Waarom is dit?
    Misschien dat iemand van de show het antwoord weet?
    Ik ben benieuwd!!!!

Comment

• hugovanmeijeren
      • Oct 2004
      • 1436

Originally posted by wesley2004
      Vandaag kwam ik iemand tegen die laats bij de show geweest is.
      Die stelde me een vraag en ik ben eigenlijk ook benieuwd naar het antwoord!
      De vraag is: tijdens de show wordt er gebruik gemaakt van "headsets/druppels" als microfoon.
      Maar na de show tijdens de toegift ofzo zingt iedereen met een handheld, terwijl de microfoons van de show nog wel opzitten.
      Waarom is dit?
      Misschien dat iemand van de show het antwoord weet?
      Ik ben benieuwd!!!!
      Omdat die headsetjes niet echt geschikt zijn om zang mooi weer te geven? Gewoon een gokje, zie je wel vaker bij theaterprodukties, spraak etc. met headsetje en zang door een draadloze handheld...

Groeten Hugo
      Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• Vervallen

Originally posted by hugovanmeijeren
        Omdat die headsetjes niet echt geschikt zijn om zang mooi weer te geven? Gewoon een gokje, zie je wel vaker bij theaterprodukties, spraak etc. met headsetje en zang door een draadloze handheld...

Groeten Hugo
        lijkt me een beetje ver gezocht. Een goede reden voor de gebruik van een handheald is vaak voor de show en omdat ze in het stuk vaak bezig zijn een uitbeelding of een actie. Terwijl ze heel eigenlijk kaal een nummer voor de zaal zingen.

Als het niet zou klinken, dan heb je toch wel een serieus probleem tijdens de rest van de musical en tijdens alle andere shows die er dagelijks gebruik van maken

Comment

• HR Soundproductions
          • Oct 2005
          • 650

Ik ben zelf de 15e geweest en heb het blauwe scherm ook 3x verbij zien komen. Vreemd dat dit op de 20e ook nog aanwezig is.

Ik zat op achterin de zaal en moet zeggen dat ik het geluidsnivo op die lokatie erg laag vond. Spraakverstaanbaarheid was bijna nihil zelfs te noemen. Maar goed, dat zou onder beroepsdeformatie kunnen vallen.
          Het visuele deel van de show is gewoon goed te noemen. " icing on the cake" is zeker het oog met de projectie erin ! Zeer leuk effect.

Comment

• deurklink

Originally posted by J.S. Coolen
            lijkt me een beetje ver gezocht. Een goede reden voor de gebruik van een handheald is vaak voor de show en omdat ze in het stuk vaak bezig zijn een uitbeelding of een actie. Terwijl ze heel eigenlijk kaal een nummer voor de zaal zingen.

Als het niet zou klinken, dan heb je toch wel een serieus probleem tijdens de rest van de musical en tijdens alle andere shows die er dagelijks gebruik van maken
            Nou mijn ervaring met veel headsetjes op het podium is ... is dat je veel overspraak krijgt! Denk dat ... dat met een podium met handhelds minder is!

Comment

• Vervallen

Originally posted by deurklink
              Nou mijn ervaring met veel headsetjes op het podium is ... is dat je veel overspraak krijgt! Denk dat ... dat met een podium met handhelds minder is!
              Ga er wel van uit dat dit soort mega productiess betere spullen gebruiken. Er zijn genoeg producties waar er ook veel mensen op het podium staan en men toch geen handmic. gebruikt

Comment

• wesley2004
                • May 2005
                • 23

lijkt me inderdaad niet dat het aan de kwaliteit van de headsets ligt aangezien er in de rest van de show ook gezongen wordt.
                Dan blijf ik toch nog met die vraag lopen!!!
                Misschien dat iemand die daar de techniek doet dit eens leest en het antwoord weet!

Comment

• moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5950

Euhm...
                  De mix van die plakmicrofoontjes is gemaakt in combinatie met het aanwezige orkest.
                  Na afloop wordt er geen gebruik van orkest, maar...orkestband.
                  vereist andere settings, en je wil niet steeds je pre-sets verneuken.
                  het in de lucht hebben van een kudde plakmicrofoons tijdens een musical is al moeilijk genoeg, na afloop zal niet steeds een draaiboek worden gevolgd. Om te voorkomen dat je dan te laat bent met lijntjes open...kies je voor de makkelijkere weg van de handhelds, alles voor een mooi resultaat!
                  Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• vasco
                    • Oct 2003
                    • 2567

Originally posted by HR Soundproductions
                    Ik ben zelf de 15e geweest en heb het blauwe scherm ook 3x verbij zien komen. Vreemd dat dit op de 20e ook nog aanwezig is.
                    Vraag mij af wat hier dan het probleem is (geweest). De rest van de show draait het daarna zonder problemen verder. Tussen jou en mijn bezoek zat 5 dagen en ik mag toch hopen dat ze wat doen hieraan want kaarten voor 1e rang (ik zat op rij 16) kosten regulier toch wel 63 euro (maar heb ik er niet voor betaald). Publiek verwacht toch wel wat voor die prijs als je het commentaar dan in de pauze hierover hoort. Uiteraard staan de beste stuurlui aan wal niet geremd door enige kennis .

Comment

• HR Soundproductions
                      • Oct 2005
                      • 650

Originally posted by vasco
                      Vraag mij af wat hier dan het probleem is (geweest). De rest van de show draait het daarna zonder problemen verder. Tussen jou en mijn bezoek zat 5 dagen en ik mag toch hopen dat ze wat doen hieraan want kaarten voor 1e rang (ik zat op rij 16) kosten regulier toch wel 63 euro (maar heb ik er niet voor betaald). Publiek verwacht toch wel wat voor die prijs als je het commentaar dan in de pauze hierover hoort. :.

Mag het zeker hopen dat, mede gezien de prijs voor een kaartje, dit in de tussenliggende dagen NIET het geval is geweest. OP de 15e werd het blauwe scherm met warme lachsalvo's ontvangen.

Originally posted by vasco
                      Uiteraard staan de beste stuurlui aan wal niet geremd door enige kennis :.
                      Inderdaad, waarheid als een koe.

Comment

• neeltje
                        • Apr 2003
                        • 295

waarom die HH's ipv druppeltjes?
                        Omdat je tijdens de musical zelf streeft naar een totaalspectakel: visueel en auditief, en omdat de zaal dan stil is, kan je perfect inschatten wat je moet doen, hoeveel gain je moet zetten, ....
                        Tijdens de toegiften (crf mama mia, als het verhaal eigenlijk niet boeiend is, zingen we achteraf nog maar wat liedjes), gaat het geheel echter meer in de richting van het betere boerenfeest, met meezingers etc alom. Om op die momenten meer headroom te hebben, een betere klank (zo'n 1-inch-cel klinkt nog steeds beter en mooier afgelijnd dan zo'n 1 mm ding) en minder overspraak (cardio of zelfs hyper- versus omni), gaat men dan over op HH's.
                        "En Go"

Comment

• Jeroen Kiewiet
                          • Dec 2006
                          • 2

Handhelds ipv MKE2's bij de finale The Wiz

Hallo,

Ik zag de vraag over de HH ipv "druppels". We gebruiken hier HH omdat we in de finale veel harder gaan dan tijdens de rest van de show. We komen dus met de druppels (MKE 2 van Sennheiser, omni/rondom !) dan niet weg: feedback.
                          We hebben het wel zonder geprobeerd maar dan moesten we zo zacht draaien dat de impact van een finale verloren ging.

Jeroen Kiewiet
                          Geluid The Wiz

Comment

• janneman32
                            • Dec 2005
                            • 65

Ben je al een beetje gewend aan dat Alcons setje jeroen?

Greetzzz Jan (african mamas)

Comment

• tismarnix
                              • Jun 2006
                              • 19

Ik ben laatst ook naar The Wiz geweest was erg onder de indruk vond het erg goed klinken!

Comment

• Jordy01
                                • Jul 2006
                                • 22

ik ben een paar weken geleden naar deze musical geweest... mooie show !!

Comment

Working...