een uitdaging!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Den Berte
    • Apr 2003
    • 147

een uitdaging!

ik moet in november een toneelstukje versterken qua spraak. normaal is dit geen probleem ware het niet dat het volledig draadloos moet gebeuren van daar de uidaging.

ik ben een beetje een leek op het gebeid van draadloos werken met mic's.
    de mics die te beschikking zijn:
    5 headsetjes
    5 dasspeldjes
    5 gewone draadloze mic's.

nu vraag ik me af waar ik op moet letten en welke mic's het beste zijn voor de leading rollen en welke voor de kleine rollen.
    Ik kan me voorstellen dat het qua frequenties ook wel opletten wordt, daarover graag een paar tips.

mercie alvast en ik lees het wel !!!
  • w00Dy
    • May 2006
    • 257

Iemand die veel moet bewegen doe je best geen dasspeld aan, het schuren van kleren wil je wel vermijden bij het versterken.

Dan zie ik sommige spelers door de zenuwen ook niet echt met een handheld rondlopen, ze willen wel eens vergeten die dingen voor hun mond te houden.

Ga voor allemaal headsets, toch maar een overhead met draad, of gaan bijhuren
    Alles begint bij Neutrik

Gitaren verdienen beter dan een SM 57

Comment

• Den Berte
      • Apr 2003
      • 147

dus je stelt voor om een paar draadmics te zetten voor als het fout gaat?

Comment

• shure-fan
        • Sep 2003
        • 1046

oke, even een paar vragen:

hoeveel mensen MOETEN uitversterkt worden?
        heb je een budget dat je aan kunt spreken voor eventueel bijhuren
        ik zie hierboven 15 soorten mics, is dat met 15 ontvangers of 1 setje dat 1 rever / headset, een handheld, en een ontvanger bevat?
        Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• Den Berte
          • Apr 2003
          • 147

het is materiaal dat de gemeente heeft geregeld en het zijn allemaal apparte setjes. het is een low budget opvatting.

Comment

• AJB
            • Jul 2003
            • 2289

Je moet voor jezelf even kijken wat er precies gebeurt on-stage. Voor zang klinkt een grote dynamische handheld vaak veel beter dan een goedkoop druppeltje, en ik zou in eerste instantie letten op kwaliteit. Revers microfoon is eigenlijk not done voor mensen die bewegen over het podium, tenzij statige zakenman met een powerpoint presentatie

Qua frequenties; let op de zenderbanden. Sennheiser werkt met b en d frequenties in Nederland (budgetseries 300 en 500) en e-freq voor in-ears. Check in geval van b-freq ook de omgeving op digitenne (dit stoort nog al eens).

Maak het jezelf niet al te lastig, en vermijd zoveel mogelijk zender wisselingen, tenzij je een goeie stagemanager hebt, en een digitale geluidstafel die scenes met klankkleur per hoofdrolspeler kan opslaan.

succes !

PS Als je iets concreter bent is het advies altijd eenvoudiger
            If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
            ------------------------------------------------
            Arvid Buit
            Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• AllroundRoLo
              • Jan 2006
              • 52

ik kan maar 1 ding zeggen Succes.

aangezien het een budget klus is zullen er ook wel geen professionele artiesten op het podium staan. En bij wie heb je juist de goede materialen nodig, ..precies.

Denk dat je de nodige uurtjes kwijt bent aan het soundchecken. Eventuele monitors zou ik maar meteen de zaal uitgooien. Voor de rest nogmaals Succes.

Comment

Working...