Engels uitlichten?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tjeerd
    • Nov 2002
    • 51

Engels uitlichten?

Hallo beste mensen,

Wie kan mij vertellen wat er bedoelt word met engels uitlichten of een engels totaaltje(of portaaltje)

groeten Tjeerd.

(gelukkig kan ik weer inloggen )
  • keenoncoolstuff
    • May 2003
    • 695

Alsje...
    All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
    If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• kokkie
      • Nov 2003
      • 1166

Verder: zoekfunctie
      Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• driesmees
        • Apr 2003
        • 1076

Is er eigenlijk iemand die engels uitlichten 'on the road' doet? Of Is dit echt te omslachtig waardoor het enkel gedaan wordt in vaste installaties?
        Het lijkt me namelijk zeer onhandig werken... (Zeker als je met kleuren werken wil)
        [CENTER] [/CENTER]

Comment

• eeze
          • Nov 2003
          • 11

Hoi Driesmees,

Het wordt nog regelmatig gedaan/gevraagd. Het is gewoon een ander soort totaaltje / frontje. Dus of je nu een totaaltje rechtdoor,een mc candles, of een engels totaaltje stelt, het is niet meer of minder werk.
          En meestal stel je een totaaltje in 1 kleur. 2 totaaltjes in 2 kleuren, etc....
          Misschien is er een misverstand over het woord totaaltje in deze.... Een engels totaaltje is een frontlicht, in een soort waaier gesteld. Hier zit geen zij- of tegenlicht bij... dus geen twee kleuren

Comment

• driesmees
            • Apr 2003
            • 1076

Originally posted by eeze
            Hoi Driesmees,

Het wordt nog regelmatig gedaan/gevraagd. Het is gewoon een ander soort totaaltje / frontje. Dus of je nu een totaaltje rechtdoor,een mc candles, of een engels totaaltje stelt, het is niet meer of minder werk.
            En meestal stel je een totaaltje in 1 kleur. 2 totaaltjes in 2 kleuren, etc....
            Misschien is er een misverstand over het woord totaaltje in deze.... Een engels totaaltje is een frontlicht, in een soort waaier gesteld. Hier zit geen zij- of tegenlicht bij... dus geen twee kleuren
            Dat dacht ik ook, tot ik de site van keencoolstuf las...

Wordt de manier die op die site staat dan veel toegepast? En hoe noemt men die dan? (Waarbij men de stage opdeelt in meerdere vlakken, elke met eigen front/tegen/zijlicht)
            [CENTER] [/CENTER]

Comment

• sidhe
              • Nov 2003
              • 22

Driesmees,

Volgens mij heet een totaaltje met 2 kleuren, een half engels totaaltje. je gebruikt aan de ene kant een koude kleur (bijv. 195 of 181) en aan de andere kant een warme kleur (bijv. 151) zo kun je door verschillende percentage's (bijv. koud 40% en warm 70%) uit te sturen een warmer of kouder front "mengen"
              Daarnaast krijg je hierdoor een betere schaduwwerking waardoor uitdrukkingen en kostuums meer naar voren komen.
              dit laatste kun je natuurlijk ook bereiken door 2 verschillende kleuren totaaltjes te stellen.

maar... correct me if I'm wrong....

Greetz
              Sidhe

Comment

• Tjeerd
                • Nov 2002
                • 51

195 of 181 als front kleur in een totaaltje??? Daar moet je dan wel heel wat lampen voor reserveren.
                Ik dacht dat een koud totaal altijd met een 201 werd gemaakt. en dus van 1 kant 152 en de andere kant 201.

heb ik het fout?

Groeten Tjeerd.

Comment

• JohnHa
                  • Jan 2002
                  • 57

Tjeerd,
                  Ben ik met je eens,
                  Pak dan 147, of 134 van de ene kant en 152 van de andere.
                  Tenzij je een "nacht"-achtig sfeertje wilt maken, natuurlijk.

Comment

• Ruud_de_Koning
                    • Aug 2003
                    • 112

Waarbij het aardig is om de twee kleuren 'complementair' te kiezen.
                    Dwz dat ze samen 'wit' licht opleveren.

Een hele mooie zag ik ooit bij Evita van Het Ballet van Vlaanderen: 162/137
                    "If you really want to annoy your parents, and you don't want to be a homosexual, you can always go into arts" -Vonnegut-

Comment

Working...