maken van een matrix

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • b-tune
    • Feb 2006
    • 2

maken van een matrix

hallo,

heeft er iemand van jullie al eens een lichtmatrix gemaakt???
    ik bedoel daarmee x aantal lichtpunten die je voor de fonddoek hangt en die je stuurt waardoor er figuren of lijnen ontstaan. de voorloper van de led walls of videowalls.
    hoe begin je er aan en met welk programma kan je dit sturen
  • ljmartijnw
    • Apr 2004
    • 133

Ik heb gezien bij een festivalletje dat daar een matrix werd gebruikt. Er werd gebruik gemaakt van een 24ch dimmerpack die middels Visual DMX werd aangestuurt. Dit programma heeft de mogelijkheid om een matrix aan te sturen.
    Down Under.

Comment

• soundcheckfrits
      • Jan 2005
      • 455

Grand MA heeft standaart programma's voor parrenmatrix. kijk het dorum eens door, ik heb het ergens gelezen, duss. search and find
      de groeten SCF

Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

Comment

• DeMennooos
        • Aug 2000
        • 1416

Ook de Chamsys software heeft een ingebouwde Matrix functie.
        Greetz,

DeMennooos

Stagehands are the infantry of show business

Comment

• LJ_jacob
          • Aug 2003
          • 293

zoek wat spul van Trance Energy Thialf 2001(geloof ik)
          daar was een gigantische matrix van cybers opgehangen.
          Ritbit(zit die hier op eht forum?) en hiljo stadt(Schrijf ik het zo goed?) kunnen je er ongetwijfeld meer over vertellen.

Ik heb het er weleens over met ze gehad. Geloof dat ze het toendertijd met de martin matrix controler aan wilden sturen, maar uiteindelijk is dat niet doorgegaan ofzo.
          Groetjes
          Jacob
          mijn auto rijdt 1 op stoplicht

Comment

• shure-fan
            • Sep 2003
            • 1046

Originally posted by LJ_jacob
            Ritbit(zit die hier op eht forum?) en hiljo stadt(Schrijf ik het zo goed?) kunnen je er ongetwijfeld meer over vertellen.

Ik heb het er weleens over met ze gehad. Geloof dat ze het toendertijd met de martin matrix controler aan wilden sturen, maar uiteindelijk is dat niet doorgegaan ofzo.
            Groetjes
            Jacob
            leken destijds meer op 518 scanners, maar was wel ongelofelijk mooi ( kan zijn dat ik het fout heb)
            Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• AJB
              • Jul 2003
              • 2289

Samen met mijn collega heb ik in Time-Out een matrix geprogrammeerd met 108 scans (ook op GrandMA). Deze software maakt niet alleen matrix benadering mogelijk, maar ook complexe bitmap, en lay-out effects.

In het theater heb ik een aantal keren met par36's en of profielen + break-up (op horizon) ook dergelijk dingen gedaan. Alles via GrandMA software. Ik weet dat Martin ook matrix software heeft, maar dat is losstaand van een lichtcomputer.

Voor meer informatie over GrandMA kun je vanaf volgende week terecht op www.gmasupport.nl (gebruikersforum in Nederland). Daarop zal ook een topic over matrix-mogelijkheden worden geplaatst.

Natuurlijk ben je ook welkom om eens in Time-Out te komen kijken..
              If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
              ------------------------------------------------
              Arvid Buit
              Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• niesten
                • Aug 2004
                • 115

In de nieuwe versie van Sweetlight (4.40, is aangekondigd voor eind maart 2006) komt ook een matrix functionaliteit.
                Ik heb helaas nog geen tijd gehad om deze mogelijk in de beta versie te bekijken, dus kan er nog geen oordeel over geven.

Groeten,
                Roger
                Sommige buttons op mijn lichttafel doen precies het tegenovergestelde: Full On = Black Out...

Comment

• Rudy Vorstenbosch
                  • Jun 2001
                  • 1429

Originally posted by LJ_jacob

Groetjes
                  Jacob
                  Dat waren echt Cybers idd.
                  En dan nog op alle kruispunten een VNSP Par 64.
                  Werd wel degelijk aangestuurd middels de Martin matrix controller.
                  Anders was het echt niet te doen.
                  Bas Kind/t was de opperator destijds....
                  Last edited by Rudy Vorstenbosch; 31-03-06, 13:19.

Comment

• Harmen
                    • Sep 2003
                    • 379

kind met d

Comment

Working...