Muziek

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jelle1
    • Jan 2006
    • 7

Muziek

Ik doe veel in de toneel en musical´s en daar gebruiken ze vaak geluidsfragmenten in het stuk zelf!

Gebruik altijd hifi cd spelers om muziek af te spelen. Maar ze kunnen niet echt over het vervoer, want ze slaan altijd over. Maar als je echte profesionele cd-spelers koopt, dan ben je een vermogen kwijt. Ook de goedkope DJ cd spelers heb ik niet echt vertrouwen in. Een labtop zou ook kunnen (is dit wel handig).

Hoe hebben jullie dit opgelost? Hoe spelen jullie geluidsfragmenten en muziek af?

Alvast bedankt!
    [FONT=Verdana]in kompjoeter sûnder in brânmuorre en firussiker is neat
    [/FONT]
  • NIVA
    • Apr 2004
    • 62

Hoi Jelle,

Allereerst ben ik niet zo vóór laptops want ik heb het al een paar keer meegemaakt dat de uitgang van de laptop of de opnames dan van een dergelijk slechte kwaliteit zijn dat er dan beweert wordt dat het aan de FOH-set ligt. Meestal gebruiken wij toch een CD-speler en wij hebben daarvoor CD-spelers die veel lijken op een DJ-speler. Wanneer wij de opnames of wat dan ook een tijd van de voren in ons bezit hebben, zetten we alle benodigde tracks achter elkaar op een MDtje. Dat bespaart het wisselen van CD's tussentijds en de kwaliteit is zeker niet slecht. Eventueel gaat daar wel wat bewerken aan vooraf.
    If you mess with me, I'll fade you out !!!

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4524

Momenteel zie je steeds meer technici MP3 spelers gebruiken die ook .WAV files kunnen spelen.

Dat is erg betrouwbaar, klein en handig.

Een iets duurdere maar veel betere methode is een kleine sampler.
      De goedkoopste is van zoom. (+/- 150,-)
      Een goede keuze is de Dr. sample van boss. (roland dochter)

Dan heb je gewoon een doos met voor elk geluid/affect/fragment een drukknop liggen. Compleet met backlighted toetsenbord.
      lekker belangrijk!

Comment

• neeltje
        • Apr 2003
        • 295

Een MD-speler gaat bij mij nog steeds voor alles. Als er iemand ooit al een MD heeft horen overslagen, weet het mij te zeggen. Indien je met pc gaat werken, let er dan op dat het toestel voor niets anders gebruikt wordt, zeker geen games etc, en let erop dat je schermbeveiliging etc zeker uitstaan. Ik heb al shows meegemaakt waar je midden in een show een windowsgeluidje hoort omdat de klankman met zijn muis de screensaver afgooid. Indien je werkt met pc, gebruik dan wel een externe geluidskaart en een degelijk programma, anders sta je nog steeds even ver van huis. Volgens mij is MD dus de beste en goedkoopste oplossing(en auto-pauze!!! vind je niet op de meeste andere toestellen). Ik weiger allessinds alle verantwoordelijkheid indien men toch op MD wil draaien.
        "En Go"

Comment

• neeltje
          • Apr 2003
          • 295

dat moet zijn: "indien men toch op CD wil draaien"
          "En Go"

Comment

Working...