ik snap ook niet waarom de ew100 reeks hier word afgekraakt als algemeen goedkoop spul, je kunt er prima een voorstelling mee draaien en dat kan allemaal vlekkeloos zolang je maar weet hoe het spul in elkaar zit, de frequenties goed in de gaten houd, en weet hoe het werkt dan is het echt prima spul.
Draadloos systeem aanschaffen of huren ?
Collapse
X
-
Goed lezen is een vak: EW100 serie wordt niet afgekraakt, maar wordt vergeleken met duurdere, completere systemen.
Je kunt een boodschappenwagen niet vergelijken met een limo
Kortom: EWserie voldoet voor sommige kleine klussen prima (zelf ervaring tot een set van 14 zenders simultaan, probleemloos)
Maar liever werk je dan met systemn die daarvoor zijn doorontwikkeld...Moderator J&H Licht en Geluid ForumsComment
-
Ik was ook zeker niet van plan om de EW100 serie te gaan aanschaffen, wilde bijvoorbeeld gaan voor de EW500 serie met de EM550 dubbele ontvangers.
Echter uit de posten in dit onderwerp bleek dat de EW100 net zo goed zou werken. Het lijkt mij sterk dat dat zo is, waar komt anders het prijsverschil vandaan.Comment
-
Originally posted by MarkRombouts
Echter uit de posten in dit onderwerp bleek dat de EW100 net zo goed zou werken. Het lijkt mij sterk dat dat zo is, waar komt anders het prijsverschil vandaan.
de ontvangers zelf (dus het echt ontvangst gedeelte) (lijkt mij) zijn allemaal gelijk aan elkaar, alleen dus de extra features die je hebt die zijn apart aangebracht (lijkt mij / is een theorie van mij)Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape actComment
-
Het lijtk mij sterk dat in de zenders geen verschillen zouden zitten, zeker gezien het prijsverschil.Comment
-
Zoals Janneman al zei, hebben we erg veel Evolutions in huis. Dat je maar tot max. 14 zenders kan gaan is bullshit. Van de zomer deden we een tourtje als zendertech met 34 van die jongens. Wel in verschillende frequentie banden.
Het prijsverschil tussen de EW100G2 en de EW500G2 zit in de extra functies van de ontvangers en de zenders. Qua betrouwbaarheid en hoeveelheid zenders wat je kwijt kan in een raster zit geen verschil.
Ik ben zelfs van mening dat je met een Evolution set flexibeler om kan gaan met frequenties dan met een SK50.
Waarom toch voor een SK50 kiezen? Een SK50 heeft iets meer zendvermogen en heeft 3 punts lemo. En dat is net iets betrouwbaarder dan de mini jacks van de Evolutions
En dan nog dit:
Zoals al wordt aangegeven je moet heel goed weten waar je mee bezig bent. Maar geldt dat niet voor alle zenders?Comment
-
Originally posted by Jan KortbeekIk ben zelfs van mening dat je met een Evolution set flexibeler om kan gaan met frequenties dan met een SK50.
mee eens
Waarom toch voor een SK50 kiezen? Een SK50 heeft iets meer zendvermogen en heeft 3 punts lemo. En dat is net iets betrouwbaarder dan de mini jacks van de Evolutions
zelfs als je maar 2 miliwatt zendvermogen hebt binnen een antennebereik van 25 meter, dan moet het nog goed gaan zolang je de zaken maar in orde hebt (antennesplitters, vlaggen bla bla).
en de mini-jack, ach zolang het werkt is het goed toch? ik hoef niet persee een lemo connector erop, zolang het zaakje maar werkt.
En dan nog dit:
Zoals al wordt aangegeven je moet heel goed weten waar je mee bezig bent. Maar geldt dat niet voor alle zenders?
Ook mee eensFreelance monitormixer / Geluidstechniek / tape actComment
-
Zenders huren of kopen
Wat ook belangrijk is: de plaatsen waar de voorstellingen zijn. Niet alle kanalen kunnen overal gebruikt worden. Aangezien er tegenwoordig aardig gerommeld wordt met digitale-tv zenders is dit geen luxe (http://www.agentschaptelecom.nl). Als je besluit te kopen kies dan voor een uitgebeid systeem (minimaal 5 kanalen), als je huurt kan je met het verhuurbedrijf regelen dat je andere zenders krijgt. Huren is misschien wel iets duurder, maar is ook makkelijker. Als het stuk is kan er vervanging geregeld worden (iets wat moeilijker is als je het zelf gekocht hebt).
SuccesComment
-
He Mark,
100 serie is speelgoed, 300 wordt serieus, 500 is gewoon goed. Importeur Sennheiser in Almere geeft telefonisch heldere en goede info.
Neem aan dat je uiteindelijk met totaal 2 actieve (of passieve) antenne's wilt gaan werken voor de hele set. Dan heb je bij de dubbele 500 serie ontvangers nog het voordeel dat er antenne loops op de ontvangers zitten. Scheelt je weer losse splitters etc. Maar ja, die ontvangers zijn wel weer wat kostbaarder dan de stationaire.
Inhuren heeft het voordeel dat je waarschijnlijk vanaf 3000-series of de nieuwe Shure R-systemen (met 75mHz freq. schakelbandbreedte) krijgt. Vooral dit laatste maakt het aanneembaarder dat je op verschillende lokaties probleemloos kunt werken. Hou daar wel rekening mee.
Sennheiser heeft nu (of binnenkort ?) ook systemen met 35mHz schakelbereik.
Succes !Comment
Comment