Spreidingshoek berkenen.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dizz
    • Sep 2005
    • 5

Spreidingshoek berkenen.

Hey,

Ik moet de spreidingshoek van een profielspot berekenen.Kan iemand mij daar soms mee helpen.

Mijn profielspot hangt 3.20 meter van de muur. De gobo die op het doek wordt geprojecteert heeft een diameter van 36 cm en de gobo zelf heeft een diameter van 3 cm.Ik heb dit geprobeerd met de tanges maar ik kwam maar 6 graden uit. En die profiel had maar een spreidingshoek van 15-31 graden

Greetz
  • kokkie
    • Nov 2003
    • 1166

Je weet dat je met het gebruik van tangens een rechte hoek in je driehoek nodig hebt en dat uit de profielspot een kegelvorm komt en als je daar een doorsnede van neemt je een gelijkbenige driehoek overhoud?
    Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Martijn de Groot
      • Mar 2005
      • 189

Gratis te downloaden: ldcalculator. Kan nog veel meer dan hoek berekenen. Handige tool voor techs.
      Martijn de Groot
      wat beweegt mensen die licht bewegen?

Comment

• Baszza91
        • Oct 2005
        • 476

Hallo,

Ik heb de ldcalculator gezocht maar niet gevonden. Waar is ie te downloaden. Want als ik telkens heb gevonden dat de link het niet om te downloaden.

Greetzz en cheerss
        I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• dizz
          • Sep 2005
          • 5

Je vindt dit via de zoekmachine google. ALs eerste link kom je de download tegen van ldcalculator.

Comment

• dizz
            • Sep 2005
            • 5

Ik heb het met het programma geprobeerd, en ik kom nog steeds niet de juiste waarde uit? Klopt het dat je rekenig moet houden met je gobo en de slede?

Groetjes IJsbrand

Comment

• Emiel
              • Sep 2005
              • 11

- Neem de afstand van het midden van de lamp (echt het middelpunt ,dus nog een stukje in de lamp) tot de muur.
              - Neem de straal van het beeld op de muur (halve diameter).
              -Neem de tangens van die twee waarden(straal/afstand lamp-muur) .
              -En doe dat keer twee.

Verbeter maar als iemand zegt dat het niet klopt.
              stel jij die MH's ff!

Comment

Working...