midi uitsturen met de spark 4d

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lj_lichtrichter
    • Jan 2006
    • 4

midi uitsturen met de spark 4d

hallo ik zou graag willen weten hoe je de midi uitsturing van de Spark 4D kan samen voegen met een lichtstand zodat ik met een druk op de knop mijn midi gestuurde sampler synchroon kan starten met mijn lichtstand.
    Ik ben er wel al achter hoe ik de toetsen van de spark 4D zo kan instellen dat ik met de spark een midi apparaat kan aansturen maar niet in combinatie met een memory of lichtstand die onder een fader zit.
    wie heeft er een idee?
  • LuxProDeo
    • Feb 2003
    • 245

Uit mijn hoofd, zonder een 4D bij de hand:

1. Een MIDI Macro maken
    2. MIDI Macro aan een Event koppelen
    3. Event aan Memory koppelen

Is vast niet de enige manier maar heb dit volgens mij wel eens zo gedaan.

LuxProDeo

Comment

• lj_lichtrichter
      • Jan 2006
      • 4

midi macro

hoe maak je een midi macro als je midi apparaat geen midi uitstuurt maar alleen ontvangt? dan kun je toch geen midi macro maken of wel?
      is er een manier om een midi macro te maken alleen gebruik makend van de spark?

Comment

• LuxProDeo
        • Feb 2003
        • 245

Volgens mij, maar hoor het graag als het niet zo is, kun je een MIDI macro alleen maken door een MIDI commando de Spark in te sturen en niet door het commando in te tikken.

Maar: het MIDI commando dat je zoekt hoeft natuurlijk niet per se uit die sampler te komen. Je hebt blijkbaar een sampler en een 4D ter beschikking, dus wellicht heb je ook nog wel ergens een computer met een geluidskaart. (Zelfs low budget on board geluidskaartjes bieden via de gamepoort vaak de mogelijkheid om MIDI uit te sturen.)

Als je die nu aan de 4D hangt en met een sequencer (Cubase, Logic, ProTools, noem maar op) de juiste commando's verstuurt kun je daar de benodigde MIDI Macro's mee maken.

Hoeft niet per se met een computer natuurlijk, ook een ander MIDI apparaat dat je juiste commando's uitstuurt (keyboard, controller, drumpad) volstaat.

LuxProDeo

Comment

Working...