Zelf een theater bouwen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Colips
    • Aug 2005
    • 4

Zelf een theater bouwen

Hallo,

Op Donderdag en Vrijdag 19 en 20 Januari moet ik in een gymzaal een klein theatertje bouwen omdat ze dan een voorstelling daar geven. Het nadeel is er is een krachtstroom aanwezig. Ik wil met riging gaan werken of met trussen en 4 lier statieven. Wat lijkt voor jullie de beste oplossing. Ik zit aan budget van 500 Eurie's. Rigging kan in de gymzaal gehangen worden.

Graag uw reax.

Fijn 2006
    Colips
    http:laboes.nl
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3148

2 dagen een complete technische ondersteuning voor 500 euro? Dan ben je echt gek!

Daarnaast krijg ik lichtelijk de indruk dat je zelf niet eens weet waar je over praat. "Ik wil met rigging gaan werken." Wat voor rigging? "Of met trussen en 4 lier statieven." Dat valt niet onder het kopje rigging?
    "Rigging kan in de gymzaal gehangen worden." Waarmee wil je dat doen en waaraan?

En een oplossing voor wat? Waar je je licht aan gaat hangen? Hoe je de stroom verdeeld? Hoe je een klein theater bouwt? Laat ons dan ook weten wat voor licht je in wilt hangen.

Zoals ik jouw post lees, krijg ik een beeld van dat je nog niet genoeg kennis voor hebt. Wellicht deze klus aan een ander bedrijf overlaten en zelf eerst ergens anders ervaring op doen?

Comment

• Arko
      • Jan 2004
      • 2

en waarom is kracht stroom een nadeel ?

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

fijn afblijven, als je geen ongelukken wilt.

Comment

• tommyikke
          • Nov 2004
          • 31

Ik denk dat ie bedoeld dat hij het onhandig vind omdat hij 4- of 6-bars gebruikt en je dan eerst een verdeel blok moet hebben??

Greetzz Tommyikke
          greetzz Tommyikke

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4516

Bedoel je:

'wat kan ik allemaal voor truss huren voor €500,-?'

'of bedoel je hoeveel apparatuur kan ik twee dagen voor €500,- meekrijgen?'

'Vier man aan windups zwengelen over twee dagen' maakt op een bedrag aan loon van 500,- een dagtarief van 65 euro. Dus ik kan me niet voorstellen dat in de vraag het bedrag helder is gestelt.
            lekker belangrijk!

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

de een krachtstroom wordt met een extra g : geen krachtstroom.
              maar voor 500 euro kom je op dit soort feestjes niet ver.

Comment

• erik_gj
                • Jan 2004
                • 129

Hallo,

Ik weet niet in welke hoek van het land je woont en of je bij een je aan een theatervereniging verbonden bent, maar hier in Overijssel zijn 5 depots met licht en geluid. Hier kunnen amateurverenigingen voor een gunstig tarief huren. Voor een paar euro in het uur krijg je er ook nog iemand bij die er vaker mee gewerkt heeft en het spul voor je opbouwt en bedient! Nu hoor ik de kritiek al komen want: we zijn hier een "pro" forum en dat soort gerommel kan echt niet. Maar als je in dit geval maar 500 euro hebt krijg je naar mijn mening zo het meeste waar voor je geld. Zo blijft het ook inverhouding: geen super toneel spel en aan de techniek zal mis ook wel wat schorten: niet de laatste high-tec snufjes enz enz. maar al met al zal je een super show draaien (is mijn ervaring)

Conclusie: met 500 euro kom je wel degelijk ergens als amateur!

p.s. om even een voorbeeld te geven:

Hier zal ook wel een hoop aan schorten, dit heb ik zelf opgebouwt met de techniek groep. 120 euro aan spullen.

Last edited by erik_gj; 02-01-06, 23:27.
                zoveel knoppen het lijkt wel lente!

Comment

• JohnHa
                  • Jan 2002
                  • 57

Er zijn inderdaad 4 plekken in Overijssel waar niet-professionele mensen tegen een gereduceerd tarief alles op het gebied van theatertechniek kunnen huren.
                  Of het nu gaat om licht, geluid, podia of doeken, om maar iets te noemen.
                  Ik verzet me ertegen dat deze spullen niet van een professionele kwaliteit zouden zijn. We werken met de nieuwste spullen, die we kopen bij dezelfde bedrijven waar de z.g. professionele verhuurders ze kopen.
                  Of zou een Compulite Spark, of een Midas Venice bij ons minder werken ??

Comment

• berolios
                    • Sep 2005
                    • 1538

@JohnHa,

Beetje off-topic, sorry:
                    Ik begrijp dat jij dus bij (een van die) depots werkt, kun je mij misschien uitleggen hoe jullie het voor elkaar krijgen een (zwaar) gereduceerd tarief te handhaven? Waarom ervoor gekozen wordt alleen aan amateurs te leveren? En hoe jullie een amateur onderscheiden van een 'professional'.

Ben erg benieuwd!
                    Alvast bedankt!
                    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• JohnHa
                      • Jan 2002
                      • 57

Klopt, in die zin, dat je hier onder "werken" vrijwilligerswerk moet verstaan.
                      Hetgeen betekent dat we voor onze bezigheden geen enkele vorm van financiele vergoeding krijgen.
                      Als je daarbij bedenkt dat we dus enkel de huur. verwarming, etc. hoeven te betalen, dan snap je dat we aanmerkelijk minder vaste kosten hebben dan een commercieel verhuurbedrijf.
                      We mogen/kunnen, en behoeven, gezien onze statuten, dan ook geen winst maken. Inkomsten worden aangewend ter dekking van de vaste kosten en voor aanschaf/reparatie van apparatuur.

Het is allerminst onze bedoeling om commerciele verhuurders te beconcurreren. Vandaar dat we bijvoorbeeld nooit reclame maken, ja zelfs niet eens in het telefoonboek staan.
                      Amateurtoneelverenigingen in de regio kunnen voor die enkele keer per jaar dat ze een "uitvoering" hebben de (terecht gevraagde) commerciele tarieven niet betalen.
                      En commerciele verhuurders hebben geen enkel belang om 1-malige huurders van een licht-/geluidssetje voor weinig geld te bedienen.

Vandaar dat we nog nooit in ons bestaan een klacht van een commerciele verhuurder hebben gehad over vermeende oneerlijke concurrentie.
                      Vandaar dat er commerciele verhuurders zijn die bij aanvragen van "amateurs" deze mensen naar ons doorsturen.
                      Vandaar dus.

Comment

• rinus bakker
                        • Mar 2002
                        • 5429

En het topic was:
                        zelf een theater bouwen!
                        Dus we zijn alweer flink afgewaald.
                        Slotje?
                        een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

Working...