Handbediend "vliegen"

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rinus bakker
    • Mar 2002
    • 5430

Handbediend "vliegen"

Over "vliegen" worden gerlematig allerlei vragen gesteld
    of vage stellingen geponeerd.

Bij het NEN is een ontwerp-praktijk richtlijn (NPR 8020-11) uitgekomen waar in elk geval op allerlei details over handmatige vliegsystemen wordt ingegaan.
    Dus ook een handtakel waaraan een persoon hangt kun je hieronder vangen.

Tzt (~1 jaar) zal er ook een NPR over mechanisch aangedreven vliegsystemen worden uitgebracht.
    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe
  • AJB
    • Jul 2003
    • 2289

Misschien leuk om die richtlijn even te plaatsen hier ?
    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
    ------------------------------------------------
    Arvid Buit
    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• rinus bakker
      • Mar 2002
      • 5430

Ik vrees dat ik dan een beetje allerlei regels aangaande copyright ga overtreden.
      Het feit dat ik aan het opstellen van dit soort dingen meewerk geeft mij nog niet het recht om dan ook maar te doen alsof het mijn eigendom zou zijn.
      De rechten berusten bij het NEN.
      Ik kan wel eens zien of ik een soort overzicht van de hoofdzaken kan maken.
      Overigens is dit een (flink) bewerkte versie de ontwerprichtlijn voor handbediende vlieginstallaties die een "ad-hoc" werkgroep, met GertJan Brouwer, Willem Westermann en ik-zei-de-gek, destijds (maart 2003) heeft opgesteld, die nog steeds van de site van Frontline Rigging te downloaden is - zie:
      http://www.frontline-rigging.nl/3ZFX/zfx.html .
      Die richtlijn was weer een vertaling + bewerking van de Amerikaanse (ESTA-BSE) "Draft Standard for Manual Flying of Performers".
      Bij de ESTA ligt dit project binnen de Rigging Working Group op dit moment stil, want er liggen andere prioriteiten.

Maar daar zijn ze weer wel benieuwd hoe wij het hier in NL verder oppakken en voortzetten.

Voor wie echt geinteresseerd is moet die € 18,50 geen beletsel zijn om het ding van de NEN site te bestellen:

en dan bij 'zoeken' gewoon 8020-11 intypen. Dan kom je vanzelf bij de verdere info.

een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

Working...