Wat moet ik weten om te beginnen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ejxam
    • Jun 2005
    • 44

Wat moet ik weten om te beginnen?

Hallo mensen,

Ik ben zoals jullie mischien in eerdere post's van mij al hebben kunnen lezen DJ. Nou ben ik voor een groep 8 musicaltje gevraagd om het licht te doen, maar: Ik ben een leek qua theater, ik weet wel wat je met geluid / licht kunt doen maar meer vanaf de disco-wereld gezien. Ik ken als spots bijvoorbeeld alleen par spots, wat voor spots gebruik je in het theater en waarvoor? Verder hebben jullie het over dingen als de portaal brug, maar wat is dat nou precies? Ofterwijl, kunnen jullie me een beetje de basisinformatie geven over theater

Cya (leuk om op een forum te zeggen :s) Maxx

p.s. waar koop je de kleurenfilters die je gebruikt in theaterspots en zijn die het zelfde als in parspots?
    Homo sapiens non urinat in ventum.
  • rinus bakker
    • Mar 2002
    • 5430

Hoi Max,

ga eens langs in Markant.
    Daar woon je vlakbij en dat zijn sympathiek gasten die daar werken.
    Als je vriendelijk vraagt of je eens op een rustige dag
    - bijvoorbeeld van een amateurgezelschap - mee zou mogen lopen (en een gratis handje helpen!)
    denk ik dat jij een hoop praktische namen+zaken kunt leren
    veel meer dan er via dit tekst-medium is uit te leggen
    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• ejxam
      • Jun 2005
      • 44

DJ.T > Ik weet er genoeg van af om zoiets als dit te doen (ik weet hoe ik het simpele dmx paneeltje moet bediennen) en dat vind ik ook hardstikke leuk. Ik zou alleen graag willen weten wat de termen precies zijn en hoe het echt hoort.
      Rinus Bakker > Zal ik zeker eens doen (miscien in de blauwe kei (veghel) die mensen ken ik al een beetje) was het ijk al van plan maar durfde nooi

Comment

• DjFx
        • May 2004
        • 307