bos / woud sfeer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Koen Coulier
    • Mar 2005
    • 2

bos / woud sfeer

Voor onze volgende theaterproductie zouden we graag tips en trucs verzamelen om het speelvlak met licht in een bossfeer te zetten.
    Wie heeft hier reeds ervaring mee?
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3148

ja, een bos is goed mogelijk, maar wat voor bos?

Het bos waarin roodkapje heel optimistisch naar grootmoedertje ging (vrolijke sfeer), of het bos waar Blair With Project is opgenomen (spanning).

Ik kan alvast met de tip "(onscherpe) gobo's" beginnen. Als je dan nog wat meer over de sfeer kan vertellen, kunnen andere tips volgen.

Comment

• Jasper-Lichtbron
      • Jun 2001
      • 2155

Paar break-upjes vanuit een hoek die dienen als het licht dat door de bladeren valt, verder natuurlijk wat verschillende groentinten. Beetje decor kan ook nooit kwaad, als je dat echt niet hebt kun je nog wat gobo's zoeken met plaatjes van bomen / takken etc. en die tegen een (groene) horizon projecteren.

Om dat zonlicht te simuleren zou je trouwens even moeten proberen hoe dat staat wanneeer je je licht de kap intrekt. Natuurlijk wel voldoende rekening houden met je friesen, maar wanneer je dat goed doet is het effect wel okee geloof ik. Kan uiteraard ook uit een (hoge) zijbrug

Comment

• mtouch
        • Feb 2005
        • 58

Hangt er inderdaad vanaf wat voor soort sfeer je in dat bos wilt weergeven. Een mogelijkheid is om met break-up gobo's op een licht achterdoek te projecteren.

Heb zelf ooit eens een mysterieus bos moeten maken en dat was eigenlijk een kwestie van een goede oil cracker en alle intelligente spotjes in de kap van de "dots" gobo te voorzien en dan vanuit de 50/50 positie iets richting voortoneel te tilten. Hiervan had ik dan de helft op lichtgroen en de andere helft op het warme kleurcorrectiefilter gezet. Met de juiste verhouding frontlicht gaf dat een erg mooi effect, al zeg ik het zelf. Gelukkig dacht de regisseur er ook zo over .

Comment

• Koen Coulier
          • Mar 2005
          • 2

Alvast bedankt voor de tips!
          De bedoeling is om de scene, zonder decorwissel, te wijzigen tussen een bos en een schuurtje.
          Het bos is het favoriet speelterein van een groepje kinderen.
          Tijdstip : namiddag.

Comment

Working...