wit podium

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuurKE
    • Jan 2005
    • 252

wit podium

goeiemiddag allemaal,

heeft er hier iemand een idee hoe ik een podium mooi wit kan krijgen. Ik moet voor een schoolmusical een installatie leveren en nu willen ze een wit podium/speelvloer. Dit omdat het stuk wat er gebracht wordt over pinguin's gaat!!!! Ik had eerst balletvloer voorgesteld, maar dat kwam te duur uit voor hun,scholen hebben namelijk nooit geld!!! Het speelvlak is ongeveer 10x15m. en is volledig zichtbaar vanop de tribune.

Alvast bedankt,
    Tuur

edit door MOD: bericht iets aangepast, dit is een forum, geen vraag & aanbod site.
    Maar wij hebben.......
    .......chamsys!!
  • driesmees
    • Apr 2003
    • 1076

Wat denk je van de hele vloer te bedekken met vezelplaten, die kan je mooi wit verven, en zijn niet al te duur.
    Je kan ze ook nog eens op maat snijden (en vastboren in het onderliggende podium als niemand het ziet )
    [CENTER] [/CENTER]

Comment

• tomv
      • Jun 2003
      • 331

Gewoon een los gedacht,

Maar neem eens een droogijsmachine zodat je een mooie laag rook hebt hangen over de vloer,
      en dan iets van L61 erop. Afwerken met witte backdrop rondom.

Lijkt mij wel iets niet??

Tom

Comment

• AJB
        • Jul 2003
        • 2289

Als het over pinguins gaat, heb je ook geen zak aan een witte balletvloer.. Je zult ijsschotsen e.d. moeten maken... Da's dus raamwerkje, papier mache, en wit verven ! Op de vloer moet je dan " water" hebben, waarin de schotsen drijven... dat kan dan weer mooi met toms droogijs idee, alleen dan aangelicht met L195 en L132...

suc6
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• MarkRombouts
          • Jan 2005
          • 1391

volgens mij is de vraag niet om iets leuks te bedenken bij een voorstelling met pinquins, maar is de vraag hoe een mooie witte speelvloer te realiseren

misschien is het een idee om grote witte kartonnen platen te gebruiken, maar dit kan alleen als de voorstelling maar ƩƩn keer gegeven wordt, anders verslijt het veel te snel

bij meerdere voorstellingen is een witte balletvloer waarschijnlijk wel het mooist

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4524

als de vloer professioneel glad en naadloos dicht is. (Op scholen is het soms mooi zeil of echt dansvloer rubber) Dan is het vaak waterbestendig. Kun je met non-permanente witte "kalk" werken.

Klein stukje proberen. Of het weg te poetsen is zonder resten.

(Het NOB schilderde ooit hun studiovloeren voor het decor met waterverf. Konden ze het baksteenmotiefje van de stratenmaker op zee show met een sopje in het riool dweilen.)
            lekker belangrijk!

Comment

• koen heringa
              • Jan 2005
              • 25

Of je zou witte stof kunnen gebruiken.
              Met wat hulp van wat ouders moet er toch wat te regelen zijn.
              Pick any two: Cheap Fast Good

Comment

• showband
                • May 2001
                • 4524

Geen stof of papier/karton.
                Dan gaan de acteurs op hun plaat. [B)]
                lekker belangrijk!

Comment

• beyma
                  • Oct 2002
                  • 1614

In dit geval zou je dus het beste en goedkoopste de hele vloer dicht leggen met 3 mm dik hardboard, kost geen drol en dit schilder je gewoon wit met latex en eventueel een goedkope blankelak er over.

Leg de platen met de ruwe kant boven en je heb gelijk antislip !!
                  En niet schroeven maar korte spijkertjes er in slaan...

Zo doen wij het dus al jaren in de decor bouw[^]
                  Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• movinghead
                    • Aug 2001
                    • 559

Ik heb bij de voorstelling van 'STOMP' (met hun drumstokkies en potjes en pannetjes) meegemaakt dat ze over de podiumvloer grote panelen hardboard legden omdat ze met water gingen werken. Nou doet dat water er niet toe maar als je die platen tegen elkaar legt en aftaped met gaffa (geen gladde) en dan wat verft krijg je een mooi resultaat.

Hard board kost geen drol, het kost je wel een rolletje gaffa afhankelijk van de grote van je podium, en als je het met grondverf verft (wit) is de verf ook niet duur. Daarnaast is krijg je hiermee ook nog een ruw oppervlak.

Ik zal ook zeker de tip van AJB gebruiken m.b.t. tot de ijsschotsen. Je wilt poolgebied creƫren dus dan lijkt me wat ijsschotsjes wel op zijn plaats.

Misschien een sneeuwmachine om het wat af te maken.......
                    [CENTER]Altijd van je af laseren[/CENTER]

Comment

• movinghead
                      • Aug 2001
                      • 559

HEHE... goed idee Beyma!
                      [CENTER]Altijd van je af laseren[/CENTER]

Comment

• Freaky Spike
                        • Oct 2004
                        • 34

Normaal gezien kan je ook grote tapijten huren in verschillende kleuren. Daar een keer achter zoeken?
                        Niels

Comment

• AJB
                          • Jul 2003
                          • 2289

Vergis je niet in de reflectie waardes van verschillende materialen grote vrienden ! Er wordt van alles en nog wat geopperd, maar er zijn maar 1 of 2 mensen die uberhaubt denken aan veiligheid... De reflectiewaarde van ijs is GROOOOOOOT.... Dus een suf tapijtje op de grond, met een lampjes erop; gaat niet werken ! Men zal waarschijnlijk in een pinguin pak moeten, of in elk geval van die suffe onwillekeurige bewegingen met de voeten gaan maken... Ik zou dan graag een beetje stabiel en veilig decor hebben ! Alleen maar een wit vloertje is sowieso creatiefloosheid ten top !
                          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                          ------------------------------------------------
                          Arvid Buit
                          Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• MarkRombouts
                            • Jan 2005
                            • 1391

Wel behoorlijk negatief moet ik zeggen.

Er is toch helemaal niet gezegd dat er als decor alleen een wite speelvloer wordt gebruikt. Weten wij veel wat allemaal nog meer ze in petto hebben voor de voorstelling. Volgens mij is alleen advies gevraagd over het creƫren van een witte speelvloer.

Met wit tapijt of een ander oppervlak krijg je volgens mij een perfecte witte vloer, zoals de bedoeling.

Comment

• tuurKE
                              • Jan 2005
                              • 252

Ik heb al een paar ideetjes gehoord. Over een decor hoeven jullie je geen zorgen te maken, der komen een aantal ijsrotsen, een iglo of 2 en nog wat andere spullen en een watereffect ga ik simuleren met lichteffecten (heb hier al mee ge-expirimenteerd). Ik wil eigelijk ook niet met droogijs werken omdat alles gefilmd gaat worden en uit ervaring weet dat dit heel hinderlijk is voor videomensen, met een witte vloer ga ik al genoeg commentaar krijgen van de videofirma. Het speelvlak is zo groot omdat er door verschillende groepen van meer dan 20 kinderen op gedanst gaat worden. Ik wil dis eigelijk iets wat stevig op de ondergrond ligt, zonder dat daar honderden meters gaffa aan opgeknoied dienen te worden. De vloer dient ook minstens 3 shows mee te gaan, mss zelfs vier.

greetz tuur
                              Maar wij hebben.......
                              .......chamsys!!

Comment

Working...