rookmelders in theater

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wallie
    • Dec 2004
    • 51

rookmelders in theater

ik heb zoekfunctie gebruikt, maar vond hier nog niks over..

hoe zit het met rookmelders in theaters.?
    Ik was gister in een theater waar we geen rookmachine konden gebruiken omdat ze de rookmelders niet mochten uitschakelen. eerst deden ze het wel, maar kregen daarmee problemen, daarna belden ze de centrale op om te vertellen dat de rookmeldingen door rookmachines kwamen, maar dat mocht ook niet meer van de brandweer.

Is hier een oplossing voor? ik neem aan dat geen rook gebruiken in voorstellingen zonde is.

ohja wij hebben wat met meel gedaan, krijg je uiteindelijk ook wel een beetje effect als je het op de juiste manier gebruikt. maar toch...
    ~~
    Ewald

"...But a cow is not entirely full of milk; Some of it is hamburgers!" - Jim the Security Guard "
  • AJB
    • Jul 2003
    • 2289

In heel veel theaters zijn gewoon rookmelders. Deze worden op verzoek van de lichtman uitgeschakeld... Heb vrijwel alle theaters in Nederland al eens bezocht, en het is mij nog NOOIT geweigerd... Als theatermens zou ik wel ziek van razernij worden als mensen met meel gaan gooien... Waanzinnig ! Hele podium wit, artiesten vies etc.....
    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
    ------------------------------------------------
    Arvid Buit
    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• De Cirkel
      • Nov 2002
      • 12

Wij hebben (uiteraard) ook rookmelders in onze theaterzaal. Op verzoek, vaak via de technische lijst van de bezoekende groep, doen wij een aanvraag bij de brandweer, welke vervolgens toestemming geeft. Dit is nog nooit een probleem geweest. Alle partijen zijn tevreden.
      Alleen de automatische rookmelders worden uitgezet, de handmelders mogen, zeer begrijpelijk, nooit uitgezet.

Ik heb ook nog nooit gehoordvan een theater, waar dit niet kon. Of ze hebben er een rommeltje van gemaakt in het verleden, en zeg de brandweer nu dat het niet meer kan.

Comment

• wallie
        • Dec 2004
        • 51

over de meel, einde van het stuk kleine hoeveel heid, anders blijft alles wit... dat wil je id niet.

ik heb me trouwens laten vertellen dat er 2 typen zijn: optiche en thermische. de een reageert op warmte en de ander op rook.
        waarom zijn er dan anywhy rookmelders in theaters die op rook afgaan??
        ~~
        Ewald

"...But a cow is not entirely full of milk; Some of it is hamburgers!" - Jim the Security Guard "

Comment

• Martin Hoogeind
          • Sep 2003
          • 60

Om even te beginnen met mieren neuken, er zijn brandmelders in verschillende soorten en maten waaronder de hier boven besproken rookmelder. Een optische brandmelder reageert op rook en een thermische brandmelder op snelle warmte ontwikkeling.

Dat er in een theater, net als in ieder ander bedrijfsgebouw, brandmelders en een brandmeld installatie zijn lijkt mij logisch en hoeft geen uitleg, toch?

In overleg zal het vrijwel altijd mogelijk zijn in een theater om de brandmelders die rook detecteren tijdelijk uit te schakelen tijdens de voorstelling. De brandweer is de instantie die bepaalt of in een theater uitzonderingen als deze toegestaan zijn.

Comment

• rinus bakker
            • Mar 2002
            • 5430

Tot de beruchtste historische "grotepandenbranden" (met veel dodelijke slachtoffers) behoren tenslotte heel wat theaters in Europa en de VS in de periode tussen grofweg 1700 en 1900.
            Want gasverlichting was natuurlijk niet geheel vrij van risico's.

Maar tegenwoordig hebben de danszalen en discotheken deze weinig eervolle rol van de theaters overgenomen.
            Maar daar spelen de vele rookgassen door plastics en de afgesloten nooduitgangen meestal een extra grote rol.
            een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Edith Molmans-Ligtvoet
              • Feb 2005
              • 4

Bediening en onderhoud etc kan als je in bezit bent van het certificaat opgeleid persoon brandmeldcentrales, deze kunnen bij nibhv gevolgd worden.
              in de nen 2654 staat meer informatie.

Het komt vaak voor dat theaters een regieschakeling afspreken met de brandweer en of verzekering. Hier onder zitten dan de groepen die tijdens een voorstelling uit moeten omdat anders een niet gewilde melding wordt gemaakt bij de brandmeldcentrale als er rook gebruikt wordt. In overleg wordt er dus gekozen voor een schakeling die achter een klok komt te zitten zodat deze altijd weer na de afgestelde tijd weer aangaat. Hiermee verkom je dat je het vergeet.
              \"I love deadlines. I especially love the swooshing sound they make as they go flying by.\"

Comment

• MJ
                • Mar 2004
                • 140

met het theatertourtje wat ik doe heb ik al een kleine verzameling door rookmachines geactiveerde brandalarmen met m'n telefoon opgenomen.

3 heb ik er
                cappelle a/d ijssel, apeldoorn en heesch
                in oisterwijk stond de brandweer voor de deur maar daar heb ik helaas geen opname van

Comment

• kokkie
                  • Nov 2003
                  • 1166

citaat:Geplaatst door Edith Molmans-Ligtvoet

In overleg wordt er dus gekozen voor een schakeling die achter een klok komt te zitten zodat deze altijd weer na de afgestelde tijd weer aangaat. Hiermee verkom je dat je het vergeet.
                  Dezelfde schakeling als in het Gelredome zeker? Met als gevolg dat het spiegelbollen regent als het dak een meter open gaat. Lang leve de voorruitgang van de techniek en de achteruitgang van de mens.
                  Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• gaffer
                    • Nov 2004
                    • 118

In het theater heb je met de brandmeldcentrale altijd het probleem dat de installatie niet meer dan 1% per jaar uitgeschakeld mag zijn.
                    Ik als opgeleid persoon brandmeldinstallatie's kom daar nooit aan.
                    Afhankelijk van de afspraken die je als theater met de brandweer en gemeente maakt kan er van die norm worden afgeweken.
                    Maar dat er geen rookmelders uitkunnen is absolute onzin!!!
                    In een theater word nu eenmaal vaak rook gebruikt en dus zul je om ongewenste brandmeldingen te voorkomen de rookmelders moeten uitschakelen.
                    En dat de centrale vervolgens weigert om meldingen te negeren omdat een theater weigert om de rookmelders uit te zetten is volkomen terecht,daarom staat de brandweer ook op de stoep als het een valse melding betreft,ze moeten aanrijden als er een melding komt.
                    Dus een theater die weigert om z'n rookmelders uit te zetten moet maar eens om de tafel gaan zitten met de leverancier van de brandmeldinstallatie,gemeente en brandweer om te voorkomen dat ze vaak ruzie gaan hebben met bezoekende gezelschappen.

Comment

Working...