uitlichten zonder frontlicht

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • driesmees
    • Apr 2003
    • 1076

uitlichten zonder frontlicht

Beste mensen,
    ik heb binnenkort een project met broederlijk delen.
    Daarbij moeten we onder andere de feestzaal aankleden als jungle.
    Maar daar gaat het nu niet over.
    Er wordt een toneelstuk gespeeld en dat dient uitgelicht te worden.
    Nu is frontlicht niet mogelijk, want de hele plafond wordt met parazeilen verlaagd.
    Hoe zou ik het redden met enkel zij en koplicht.
    Wat stellen jullie voor?
    De mogelijkheden zijn beperkt, want een van de voorwaarden is dat het geen geld mag kosten (we werken samen met de TV productie fata morgana, en dit is een van hun voorwaarden...)

Enige tips?

Groetjes,
    Dries
    [CENTER] [/CENTER]
  • Italio
    • Jan 2004
    • 47

wat wij ooit in een zaal hebben gedaan die te laag was, is truss opzetten in een u vorm om het podium heen. Deze aan de voorkant verder door laten steken en daar het frontlicht ingehangen. Ik weet niet of je dit kwijt kunt maar mischien is het een oplossing?
    Voor jou een vraag...... voor mij ook!

Comment

• driesmees
      • Apr 2003
      • 1076

citaat:Geplaatst door Italio

wat wij ooit in een zaal hebben gedaan die te laag was, is truss opzetten in een u vorm om het podium heen. Deze aan de voorkant verder door laten steken en daar het frontlicht ingehangen. Ik weet niet of je dit kwijt kunt maar mischien is het een oplossing?
      ik had ook al gedacht an een paar statiefjes met truss.
      maarja, budget = 0 dus dat zal moeilijk zijn.
      ik zal gewoon proberen werken met zij en koplicht.
      eventueel wat tegenlicht.
      Maarja, er moeten nog genoeg spot's zijn hé. Onze school heeft slechts 4 frensell's dus ik zal een moeten gaan schooien bij enkele bedrijven of we wat mogen "lenen".
      Truss zal er dus zeker niet inzitten...
      [CENTER] [/CENTER]

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4524

Wat ouderwetse voetlichten?

Met een heel klein beetje zijlicht om de slagschaduwen uit het gezicht te verwijderen.
        lekker belangrijk!

Comment

• driesmees
          • Apr 2003
          • 1076

dat is misschien we een idee.
          en wat stellen jullie voor om de catwalk uit te lichten? die is ongeveer 4 meter lang...
          [CENTER] [/CENTER]

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4524

Verlichte kostuums dragen [)]

Als het echt donker in de zaal is kun je om de donkere sfeer te misbruiken. UV verf kostuums en bodypaint (native tekens op gezicht en armen) en dan ben je met twee UV-TLbalken klaar.
            lekker belangrijk!

Comment

• driesmees
              • Apr 2003
              • 1076

Ik had zelf eerder gedacht om gewoon een rijtje te maken met parren,
              de zaal is namelijk vrij goed verlicht aangezien we redeneeren, jungle = luchtig en zonnig
              Ik dacht vooral aan groene en gele kleuren.
              [CENTER] [/CENTER]

Comment

• maarten
                • Jan 2002
                • 268

ik zou jungle eerder uitlichten door veel groene en gele breakups in de zaal en wat lampjes op boompjes en andere decor stukken, niet heel erg veel licht. En trouwens als je je catwalk of podium gebruikt kan je toch de zaal wat donkerder trekken. Ik zag een keer een foto in de krant van een catwalk waarbij ze gewone simpele bouwlampjes als voetlicht langs de catwalk hadden gelegd werkte goed, ik denk alleen dat je dan ook wat licht moet invullen voor de schaduwen in gezichten maar het is goedkoop en werkt goed !

Comment

• AJB
                  • Jul 2003
                  • 2289

Beste mensen,

Hiervoor is een simpele oplossing; striplights... Overal te huur, kost geen drol, amper in zicht, en precies het resultaat dat je wilt hebben... Willen mensen voortaan niet meer adviseren om groene en gele break-ups te gebruiken... Da's a) lelijk, en b) niet in het minst geschikt om het publiek de link met de jungle te laten leggen... Lekker L139, met L181 strijkjes, en veel WITTE (zonlicht) break-ups van boven... Jungle valt of staat met je invalshoeken; probeer hier dus veel mee uit...

grtz. Arvid
                  If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                  ------------------------------------------------
                  Arvid Buit
                  Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Percy
                    • Jan 2005
                    • 80

Wij gebruiken op school ook vaak bouwspots voor de algemene verlichting. Geeft inderdaad leuke effectjes. We hebben zelfs een kleurenfilterhouder voor die dingen gesoldeerd.. Maar je moet goed opletten met richten. Want als je van opzij of achter gebruikt schijn je al gauw mensen in het gezicht, en met een bouwspot is dat niet echt prettig..

Comment

• Carl
                      • Nov 2000
                      • 907

Bouwspot???? Madurodam zeker?

Comment

• Percy
                        • Jan 2005
                        • 80

met een bühne van 10m bij 5m en een hoogte van 3m heb je genoeg aan 18 bouwspots voor alle 3 de kleuren.. We hebben ook maar een beperkt (eigenlijk GEEN) budget.. En dat is goedkoper..

Comment

• AJB
                          • Jul 2003
                          • 2289

Om te voorkomen dat we afdwalen; een slotje op dit topic. De vraag is beantwoord; heeft er iemand toch een zinvolle toevoeging mail me dan gerust...

grtz AJB
                          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                          ------------------------------------------------
                          Arvid Buit
                          Creative-Director / Artist-Manager

Comment

Working...