VPT Ledendag 24 januari - Odeon Zwolle

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pieter Huijgen
    • Sep 2003
    • 766

VPT Ledendag 24 januari - Odeon Zwolle

Wie van jullie gaat er allemaal naar de VPT ledendag met als thema: lichtontwerper, to be or not to be?

Ik ben er in ieder geval bij.
    Lid van het Front tegen zijlicht
  • MC Party
    • Sep 2003
    • 481

VPT ?
    Heb je wat meer info voor me?
    Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• ralph
      Banned
      • Aug 2000
      • 2649

vereniging podium technieken.
      zie voor meer info: http://www.zichtlijnen.nl/default.asp?path=t32vwjlo

Comment

• deurklink

Hmmm loop wekelijks in het odeon voor school raar dat we er niks van gehoord hebben! Toch maar even klagen

Comment

• Pieter Huijgen
          • Sep 2003
          • 766

Voorlopig alleen Loes en ik (Pieter) dus.....

Ben benieuwd wat ze te melden hebben.

Comment

• LuxProDeo
            • Feb 2003
            • 245

Was van plan te gaan- maar zit met een voorstelling op een festival een paar duizend kilometer van Zwolle vandaan, dus dat is jammer, maar helaas...

Programma ziet er wel interessant uit!

LuxProDeo

Comment

• rinus bakker
              • Mar 2002
              • 5430

Hallo Pieter,
              licht is niet mijn specialiteit (- dat is nu eenmaal 'zwaar.')
              Ik zal er dus zeker niet zijn.
              een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• rinus bakker
                • Mar 2002
                • 5430

2 Pieter en Loes,

hoe was het daar?

2 ralph,
                kleine correctie:
                VPT = Vereniging voor Podium Technologie,
                dus eigenlijk de kennis/wetenschap van de techniek voor "het voor voorstellingen verhoogde gedeelte van de zaal".
                En ik vrees dat met bij die club na 25-30 jaar nog steeds niet echt in de gaten heeft dat er buiten de theaters ook op heel veel andere plaatsen, en in heel andere soorten van lokaties ook "podiums" Ik heb na 15 jaar rammelen aan die deur/schoppen onder die kont de moed op gegeven.
                Het heeft daar af en toe meer weg van de "Vaag Pruttelende Theekrans".
                een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Pieter Huijgen
                  • Sep 2003
                  • 766

VPT ledendag was wel leuk. Zaten een aantal leerzame dingen tussen, maar ook een bevestiging voor mij van de vermoedelijke standpunten van de "happy few" die zich uitgeven als lichtontwerper en alszodanig deelnamen aan het forum.

Workshop beeldanalyse met Kees van de Lagemaat en Nico v/d Klugt was een leuke opzet, alleen verzeilde e.e.a. in een opdringerige kleurentherapie.

Al met al een leuke dag, sowieso weer wat mensen gesproken. (Loes overigens niet....)

Comment

• Pieter Huijgen
                    • Sep 2003
                    • 766

2 Loes

Ik vond het idee achter die workshop wel leuk: We kregen het filmpje van Estec nogmaals te zien en daarna nog 2 filmpjes met verschillende vormen die veranderden. Kwamen globaal wat feiten uit over hoe wij in de westerse wereld kleuren en vormen ervaren. Hierbij ook wat tegenstellingen en bepaalde effecten die je met kleuren kan bereiken.

Het geheel was mij iets te beschouwend, en niet echt direct op theater gericht.
                    Vond het wel jammer dat ik door deze workshop het parrallelprogramma moest missen.

Ik heb wel bij het lichtontwerpersforum gezeten. Jammer dat Uri er niet was, had een geheel andere kijk op de zaak geboden. Nu had je 2 handen op 1 buik (Kees en Nico) en 2 lichtontwerpers-die-eigenlijk-liever-meer-architectuurbelichting-doen figuren.
                    Het deel dat daadwerkelijk over theater ging was dan weer heel erg toegespitst op de eigen markt: kleine reisgezelschappen, en het weinig met theater van doen hebbende verkoopfilmpje voor de lamp van Estec. Jammer, een gemiste kans.

De dag bij Rolight is m.i. een verkooppraatje. Ga ik niet voor naar het Oosten des lands rijden. Als ik de seminars zie:
                    Dimmen - sinusdimming (Nieuwe MA sinus dimmers)
                    Belichting - toegespitst op gebruik van selecon profielen e.d.
                    Videobewerking - verkooppraatje Pandoras box
                    Stroombesparing - zal ook wel te maken hebben met sinusdimming.

Comment

Working...