Draadloze microfoons

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • elmer
    • Jul 2003
    • 139

Draadloze microfoons

Beste Iedereen,

Ten eerste, ik weet niet of dit de juiste rubriek is aangezien je dit ook prima bij "live" kan plaatsen.

Het probleem/vraagstuk is het volgende, ik ben met een project bezig en daarbij zijn 22zenders aanwezig (SK50), nu vraag ik mij af of er bepaalde theaters in Nederland zijn waar je met bepaalde TV kanalen niet moet aankomen. Kent iemand theaters waar je problemen krijgt met je zenders en zo ja welke tv kanalen zijn dan een probleem? Het systeem gaat lopen op kanaal 29 en 31 via actieve antennes. Met een 11tal 3032 ontvangers.

Alvast bedankt,

De groeten
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

Is het je al opgevallen dat je praat over mic zenders en TV kanalen?

Met de theaterboor door amsterdam dat was pas balen met je zenders.....kwam je langs Carre: 0thello...., kwa je langs nieuwe dela Mar: weer een ander stuk...
    korom: niet handig met zoveel zenders in de lucht al die theaters langs...

Op 1 locatie lijkt me het gebruik van 22 zenders niet lastig.

Comment

• vasco
      • Oct 2003
      • 2567

citaat:Geplaatst door ralph

Is het je al opgevallen dat je praat over mic zenders en TV kanalen?
      Dat heb jij goed gelezen en is zeker iets om rekening mee te houden met de komst van HDTV. Wanneer je draadloze microfoons wilt gaan aanschaffen is het verstandig om UHF systemen te nemen. Deze zullen minder tot geen problemen geven met HDTV. Voor een complete frequentielijst zie http://www.tvtower.com/Commercial%20...equencies.html

Comment

• SPS
        • Mar 2004
        • 1662

Ho, ho,

Ik zou maar goed uitkijken. De DAB (Digital audio broadcasting) is zeker in de omgeving van Amsterdam al operationeel.
        En daar kun je zelfs nog wel last van hebben tussen kanaal 30 en 40.
        ( In Limburg klagen de particulieren al steen en been omdat de digitale uitzendingen het TV kanaal storen waarop een Video recorder het signaal HF aan de TV doorgeeft. (ca kan. 37)
        Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• ralph
          Banned
          • Aug 2000
          • 2649

Vasco...op de VHF band hebben we al een poosje niet meer te zoeken meen ik...
          Digitenne (zoals als digitale tv bij mij in het hoekje van de randstad heet) stoort inderdaad flink op een een flink stuk van de vrije VHF band.
          Lijkt me reden temeer om actief te worden met UHF zenders, daar heb ik naast andere gebruikers (GGGggrrr) nog geen storende elementen op gevonden.

Andere meningen?

Comment

• vasco
            • Oct 2003
            • 2567

Nee, ik heb geen andere mening en ben het met jou eens dat wij niks meer hebben te zoeken op de VHF band. Toch kom ik ([xx(]) nog wel eens een VHF setjes tegen. Daarom vertel ik dit omdat het voor Elmer handige informatie is om te weten als hij dit nog niet wist

Comment

• Rock On
              • Jan 2004
              • 250

Digitenne is een zwaar irritante stoorzender, ook op de UHF band. Wij kunnen onze 100% legale Shure U4 (774 - 782 MHz) niet gebruiken in Maastricht en nog drie andere steden in het oosten. Moet je wel degelijk rekening mee gaan houden! [}]

Grtz, David
              "I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem."

Comment

• elmer
                • Jul 2003
                • 139

ik weet redelijk waarover ik aan het spreken ben (maar niet alwetend(GELUKKIG!!!)) Ik weet bijvoorbeeld dat er in Roermond een zender staat met een ERP van 500, weet iemand op welke frequentie deze zit? en als je in het theater van Roermond zit heb je dan last van deze frequentie? Als het goed is zal ik met deze productie geen last moeten krijgen met digitenne, aangezien dit systeem gaat werken in kanaal 29 en 31, het is al gekocht hoor dit systeem, en het is in de UHF band.

Groetjes

Comment

• Siem
                  • Jul 2003
                  • 124

In Roermond staat inderdaad een zender met een ERP van 500kW die op kanaal 31 uitzendt en die (dus) binnen het theater ook te ontvangen is. Voor een overzicht van alle frequenties in Nederland, zie http://www.agentschap-telecom.nl/dav/.
                  Heb je de betreffende theaters al gebeld? Er komen vast meer reizende gezelschappen langs met draadloze microfoons en eventueel hebben ze ook zelf met een draadloos intercomsysteem bepaalde frequenties moeten vermijden.

En omdat dit onderwerp niet theaterspecifiek is, past het volgens mij meer in het geluid- of techniekforum.
                  Domme vragen bestaan niet, maar er zijn wel veel nieuwsgierige domoren.

Comment

• sidhe
                    • Nov 2003
                    • 22

hey Elmer,

heb een paar weken geleden nog in roermond gestaan en nergens last van gehad, dit was wel met maar 5 zenders.
                    Denk ook dat je het beste even met het theater kan bellen, als er last van storing zou zijn geweest in het verleden dan weten zij dat beter als dat wij dat doen.

groetjes Sabine

Comment

Working...