iets laten vallen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kapser
    • Mar 2003
    • 20

iets laten vallen

Voor een voorstelling willen we iets uit het plafond laten vallen. Weet iemand daar een betaalbaar systeempje voor ?

Bijv. valmagneet, alleen googlen levert alleen verhuur op, weet iemand wat die dingen kosten ( om te kopen ).

Andere gedachten die ik had is een flipper spoel gebruiken, alleen die dingen zijn ook nogal prijzig.

Autodeur vergrendeling is misschien ook een idee.
  • DJ.T
    • Nov 2002
    • 1502

Wat wil je laten vallen?
    En hoe zijn de mogelijkheden om dat fatsoenlijk te bevestigen?
    Met een relais-schakeling kan je ontzettend veel.
    We're ready to party, are you?

Comment

• Rudy Vorstenbosch
      • Jun 2001
      • 1429

citaat:Geplaatst door DJ.T

Wat heeft een relais schakeling nu weer te maken met een "val" mechanisme?

Die magneten zoals bij een valdoek vaak gebruikt worden kan je zoeken in de deur-vast-houd hoek (ZOEK TIP)

SuCCeS

Comment

• rinus bakker
        • Mar 2002
        • 5430

er is als eens een magneten / valdoeken onderwerp geweest meen ik.
        heb je de J&H zoekfunktie ook geprobeerd?
        een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• DJ.T
          • Nov 2002
          • 1502

citaat:Geplaatst door Showtechniek

citaat:Geplaatst door DJ.T

Wat heeft een relais schakeling nu weer te maken met een "val" mechanisme?
          Ik weet niet wat er moet vallen, als hier al een speciaal apparaat voor is hoef je natuurlijk niet zelf wat in elkaar te zetten.
          Als je van een afstand dingen aan wilt sturen kan dit gemakkelijk met een relais om bijv een electromagneet te bedienen of te zorgen dat er iets van een vergrendeling los en vast kan.
          We're ready to party, are you?

Comment

• AJB
            • Jul 2003
            • 2289

De vraag van de topic-opener, is of wij nog meer manieren weten om iets te laten vallen... Probeer dus een leuk idee; geen herhaling van het oorspronkelijke plan...

Maar men heeft gelijk Kapser; je zult eerst moeten vertellen wat je wilt laten vallen... Zijn het ballonnen ? Dan kan een net met aantrekkoord...Is het een blok staal ? niet doen...
            If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
            ------------------------------------------------
            Arvid Buit
            Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• pimeling
              • Oct 2002
              • 13

In elektromagneten zie ik 1 groot nadeel: de stroom kan altijd een keer uitvallen op een verkeerd moment... en als je dan iets van een paar kilo moet laten vallen ben je de lul.
              ik heb een idee, misschien niet bruikbaar voor jouw toepassing maar dan moet je die maar beterr beschrijven.
              Je pakt 2 trekken, hangt daartussen een doek, legt je zooi op het doek. als je iets wilt laten valen trek je een van de 2 trekken naar onder en je hebt je effectje...

Comment

• AJB
                • Jul 2003
                • 2289

Je hebt ook magneten die zonder stroom aantrekken, en met stroom afstoten... da's niet het punt... Wel is alles afhankelijk van formaat, massa en oppervlak van het object...
                If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                ------------------------------------------------
                Arvid Buit
                Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• rinus bakker
                  • Mar 2002
                  • 5430

Ik begin te vermoeden dat Kapser liever geheim houdt wat hij uit de kap wil gooien,
                  het zal zijn directeur, artistiek leider of schoonmoeder dus wel zijn....
                  ja,
                  en voor hen moet het natuurlijk wel een verrrassing blijven.
                  een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Juan
                    • Nov 2004
                    • 21

Wij hebben laatst in ons theater een doekje gespannen tussen 2 trekken, dan ballonnen erin.
                    Op het moment dat het moet vallen trek je een van de trekken op, dan schuiven de ballonnen vanzelf naar beneden.

Grt Juan.

Groeten Juan Neele

Comment

• kapser
                      • Mar 2003
                      • 20

Sorry, voor mijn wat late reactie. Zat een weekje zonder internet.

Ik wil een papieren kaartje en een licht blikje laten vallen. Dus twee dingen van ten hoogste 100 gram schat ik.

Ik heb idd gezocht en ook een topic gevonden over valmagneten en de deur-vasthoud dingen ben ik ook al tegengekomen. Vroeg me alleen af of er nog meer systeempjes waren die ook in de verkoop zijn.

Het handigste is een lusje aan het kaartje/blikje waarna er een pin weg wordt getrokken ( door een spanning ), waarna het naar beneden valt.

Zelf heb ik al wat geprobeerd met een centrale deurvergrendeling ( uit een auto ). Dat werkt echter niet optimimaal omdat je steeds de polen moet omkeren, maar dit is misschien met een relais op te lossen.

Een spoel uit een flippperkast werkt op dezelfde manier. Een pin wordt gespannen gehouden met een veer, door een spanning door een spoel te sturen, wordt die pin naar achteren getrokken ( flipper vliegt omhoog ). Door een schakelcontact wordt de stroom weer verbroken, zodat je spoel niet doorbrand.

Comment

• Lykle
                        • Dec 2003
                        • 63

Misschien moet het wel een touwtje zijn die die pin wegtrekt. Als jij dan met je hand aan dat touwtje gaat staan weet je zeker dat het op het goede moment gebeurt. Heel veilig en vooral niet zo ingewikkeld.

Groeten,

Lykle

Comment

• kapser
                          • Mar 2003
                          • 20

We hebben maar 1 technicus die mee gaat op tour. Het is een kleine zaal productie, dus geen coulissen in veel gevallen.

Comment

• Jeroen de Goei
                            • Oct 2004
                            • 376

wat dacht je van een stukje garen. trekken, garen breekt dingentje valt.

Comment

• delighted
                              • Jul 2003
                              • 420

citaat:Geplaatst door kapser

We hebben maar 1 technicus die mee gaat op tour. Het is een kleine zaal productie, dus geen coulissen in veel gevallen.
                              Als je iemand van het huis een goede cue geeft kan hij toch aan het touwtje trekken?

En dat touwtje kan je best zover weg trekken tot ie uit het zicht is, met of zonder coulissen.

Comment

Working...