kindertheater, eten tijdens voorstelling

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

kindertheater, eten tijdens voorstelling

Even een heel ander onderwerp dan trekken en zwabberende torens...

De laatste paar jaar wordt het bij kindervoorstellingen steeds "normaler" dat ouders hele zakken voer meenemen en gaan uitdelen tijdens de voorstelling.
    Nu duren de meeste kindervoorstellingen een ruim uur, dus lijkt het mij dat de voorstelling zelf wel boeiend genoeg moet zijn om even een uur je kinderen niet te voeren...

Nu was ik zelf actief als local crew...met dien verstande dat de zaal, het publiek niet mijn pakkie aan is, maar ik heb me wel groen/geel en paars zitten ergereen aan de plasticzakken die werder geopend....met alle bijkomende irritante geluiden...

Is dit een plaatselijk iets van hier (Vianen) of zijn er ook andere zalen war publiek deze bijzondere vreetziekte heeft?
    Zo ja, wordt hier tegen opgetreden? en hoe...
  • rinus bakker
    • Mar 2002
    • 5430

Ze zeggen dat we altijd 50 jaar achter lopen op Amerika...
    mooi niet ... we zijn 'ech wálh' bezig met een inhaalrace.
    Daar is het beschreven eetgedrag tijdens voorstelling, film of sport heel normaal,
    EN = ruim 15% van de bevolking veel te zwaar/dik!

Maar dat duurt hier 'ech nieh' geen 50 jaar meer hoor...
    [ik ben ook heel hard bezig!
    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3150

In sommige zalen worden consumpties ook gewoon nog verboden (in ons theater ook in principe), omdat de artiest anders kan worden gestoord en verder geeft het een gigantische kleefzooi op de vloerbedekking...

Eten en drinken tijdens de voorstelling blijft voorbehouden aan de medewerkers (met name techniek ) en de artiest.

Comment

• rinus bakker
        • Mar 2002
        • 5430

Altijd leuk voor zo'n artiest om (sadistisch) 'artistiek verantwoord' of 'noodzakelijk' op het toneel te gaan zitten eten, drinken of roken (!) tijdens de voorstelling....

Comment

• Pieter Huijgen
          • Sep 2003
          • 766

In België werd in het AMT (Antwerpen) tijdens voorstellingen van The Sound of Music gewoon ijs en chips in de zaal verkocht! Was kennelijk gewoonte daar, maar de companymanager heeft toen wel briefjes op de deuren geplakt met het verzoek niet te eten.
          Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• AJB
            • Jul 2003
            • 2289

Ik ben ook absoluut niet blij met die ontwikkelingen maar let op;

-Men neme een handvol willempies...
            -Men let goed op wie er een "vreetbui" heeft
            -Richten
            -SCHIET...

Jankend kind verlaat de zaal...problem solved...
            If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
            ------------------------------------------------
            Arvid Buit
            Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• LJ_jacob
              • Aug 2003
              • 293

leedvermaak
              al vaak gedaan vanuit de coulissen(hoe spel je dit?) als het brugklaskoortje van meneer overmeire(muziek) kerstliedjes staat te zingen en er hangt zo'n kotertje in m'n doeken
              meestal komt het toch ietsje harder aan dan ze verwachtten...
              Leuke tip! probeer het ook eens van een zijbrug, geweldig effect, want ze hebben gek genoeg geen idee waar het vandaan komt! (pas wel op voor hete spots)
              groetjes
              JAcob
              mijn auto rijdt 1 op stoplicht

Comment

• rinus bakker
                • Mar 2002
                • 5430

2AJB & LJ jacob,
                wat zijn jullie een stel (fantaaaaaaaaasties) gemene etters.
                En wat kunnen jullie goed mikken!
                Oefenen jullie met boog, pistool, katapult, houwwitser, luchtdoelgeschut of nog een andere schietsport?

Comment

• AJB
                  • Jul 2003
                  • 2289

Ik houd het bij willempies, bierblikken, rollen gaffa, en het werpen van geluidsmensjes... Verder ben ik niet geweldadig he, maar goed; ALLES VOOR DE SHOW !
                  If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                  ------------------------------------------------
                  Arvid Buit
                  Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• sidhe
                    • Nov 2003
                    • 22

gesnoept wordt er genoeg bij de voorstelling die ik doe, maar is op zich niet storend omdat de kinderen heel actief meedoen met de voorstelling en de zaal daardoor toch niet helemaal stil is.

Wat ik wel erg vervelend vind is het foto's maken tijdens de voorstelling.
                    Hoe gaat dit bij andere voorstellingen?
                    En indien er geen foto's gemaakt mogen worden, wie let erop dat er geen fototoestellen binnenkomen?

groetjes Sabine

Comment

• som
                      • Nov 2002
                      • 787

eten,fotografen,is bijden niet wat,maar het ergste zijn bij kinderuitvoeringen die videoten die zich tot op het podium wagen om hun pupil maar te vereeuwigen[V]
                      Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• delighted
                        • Jul 2003
                        • 420

Ik heb toch aardig wat kindershowtjes gedraaid de afgelopen jaren en heb zelden meegemaakt dat er massaal gegeten werd tijdens de show. Dit gebeurde eigenlijk alleen als de show niet boeiend genoeg was voor de kids.

Foto's is een heel ander probleem. Vooral juridisch. Uiteraard wil je graag dat er geen foto's gemaakt worden tijdens de show. Dat betekent niet dat je mensen mag verbieden om hun toestel mee de zaal in te nemen. Sterker nog, als mensen wel foto's blijken te nemen is er maar één ding dat je kan doen, en dat is VERZOEKEN of ze alsjeblieft geen foto's willen maken. Er is geen enkele juridische basis om te mogen dreigen met het verwijderen van de gast uit de zaal of het innemen van de apparatuur. Als je al niet mag dreigen, dan mag je het zeker niet uitvoeren.

Comment

• rinus bakker
                          • Mar 2002
                          • 5430

citaat:Geplaatst door delighted
                          1) Dit gebeurde eigenlijk alleen als de show niet boeiend genoeg was voor de kids.
                          2) Vooral juridisch. Uiteraard wil je graag dat er geen foto's gemaakt worden tijdens de show. Dat betekent niet dat je mensen mag verbieden om hun toestel mee de zaal in te nemen.
                          1) En dat is niet alleen bij kindervoorstellingen:
                          op TV zap je weg, en in de bioscoop, sport-hal/-stadion of theater loop je er gewoon uit, of - indien de keuze en iets beschaafder - kom je niet terug na de pauze.
                          Maar over smaak valt niet te twisten, dus dan doen we dan niet.

2) En bij de popconcerten/stadionshows dan? Daar staat maar al te vaak gewoon een hele ploeg security-medewerkers klaar om de al te enthousiast "AV-ende" mensen in het publiek eruit te halen.
                          En die zijn soms zelf hun opname-apparatuur kwijt, maar in elk geval de 'content'.
                          Staat gewoon in de leveringsvoorwaarden van de promotor, of dat nou "MOJO-concerts" is of "Cees van Thiel-producties". Dan zit het juridisch dicht. Dus dat zou ook prima in theater kunnen.

Comment

• ralph
                            Banned
                            • Aug 2000
                            • 2649

Foto verbod is er meestal wel, bij theatervoorstellingen zijn er echter bijzonder weinig mensen van de vloercrew gemotiveerd om een fotograaf te vragen op te rotten....

Moet zeggen dat ik het constante geflits vaak bijzonder irritant vindt, maar nog lang niet zo irri als hele zakken voer die worden uitgedeeld!

Comment

• Scotty
                              • Jul 2004
                              • 22

Kids die eten tijdens een voorstelling heb ik nog nooit meegemaakt. Zelfs niet bij heeeeeele slechte voorstellingen. (alleen bij jongeren 14-16)Als ze lopen te klooien, dan krijgen ze vanzelf een lichtbundel uit een iets te grote zaklamp in de giechel.
                              Kwestie van opvoeding van de ouders, niet de kinderen.

In datzelfde theatertje in Schiedam word ook les gegeven, en ik heb mij wel eens echt goed gemaakt, omdat er een paar slimmerds dachten dat een poot was om in te klimmen en een voordoek om aan te trekken.
                              Die hebben dat wel even gehoord.
                              <zucht>
                              Het hangt....................nog steeds

Comment

Working...