Rommelen in gedachten.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • freek
    • Aug 2008
    • 238

    #16
    Beste,

    Leuk om te lezen dat je zo doorzet. Ik neem aan dat je je brief hier post zodat we er iets over mogen/kunnen zeggen. Als ik op persoonlijke titel mag spreken zou ik het stuk eruit halen dat je zelfs bereidt bent om als vrijwilliger de wc's wilt schoonmaken. Dat komt denk ik net iets te geforceerd over. (maar das mijn mening).
    Autisme in het vak is geen probleem, ik heb als stage begeleider en leraar wel erger meegemaakt. Epilepsie daarentegen is iets waar ik altijd voorzichtig mee omga. Ondanks dat je aangeeft dat je niet zomaar omvalt, zou ik je niet zomaar in de lichtbruggen laten lopen of je in een genie op hoogte laten werken, als ik zelf ergens hoofd-techniek was.
    Ik zeg dit niet om lelijk te doen of om je droom kapot te maken, maar dit is nou eenmaal de werkelijkheid in het werkveld als je werkt op een plek waar je collega's onder kunnen lopen.
    Ik zeg niet dat je het moet verzwijgen, ik vind het een nobel gebaar dat je zo eerlijk voor je eventuele beperkingen uitkomt, en eerlijk duurt het langst.
    Ik wil je alleen maar waarschuwen dat het misschien (voor jouw gevoel zeer onterecht) tegen je gebruikt kan worden.

    Ik hoop voor je dat je een leuke plek vindt waar je een hoop praktijk ervaring op kan doen. Laat je weten of je wat vind?

    Succes ermee!
    Misschien nog een kleine tip, check goed hoe de organisatie verzekerd is tegen ongevallen en/of aansprakelijkheid bij het inzetten van vrijwilligers, dit voldoet bij sommige vrijwilligersorganisaties niet altijd aan de verwachtingen van de vrijwilliger zelf.

    Comment

    • Kleur explosie
      • Mar 2017
      • 80

      #17
      Beste,

      Bedankt voor de tips en ga daar wat mee doen, uiteraard laat ik weten hoe alles gaat verlopen. Ik blijf dan ook in dit topic reageren in de toekomst hoe alles verloopt en waar het leven mij gaat brengen. Natuurlijk ben ik mij bewust dat epilepsie niet echt meewerkt als het om rigging aanleg gaat en heb de mogelijkheid dat hierdoor veel beperkingen op mijn pad komen. Toch maak ik mij niet te druk daarover en denk ook dat ik daar niet te zwaar aan moet tillen of daardoor mijn eigen enthousiasme moet beperken.

      "Nil Volentibus Arduum" (https://nl.wikipedia.org/wiki/Nil_Volentibus_Arduum)
      Last edited by Kleur explosie; 18-04-17, 03:11.

      Comment

      • Kleur explosie
        • Mar 2017
        • 80

        #18
        Boekje over spanning binnen gekregen en even snel doorheen gebladerd, ziet er goed uit en kan ik vast wel wat van leren! Ondertussen aan het verdiepen en uitwerken van het volgende:


        (lm) Lumen is de som van al het uitgestraalde licht ongeacht de richting waarin het licht straalt.


        (lx) Lux hoeveelheid zegt hoeveel licht (lumen) er op een bepaald oppervlak terecht komt.


        (cd) Candela


        (η of Φs ) Specifieke lichtstroom of lichtrendement is de de uitgestraalde lichtstroom per eenheid van opgenomen vermogen. (lm · W⁻¹)


        η = Φ / P of Φ = P * η


        (Φ) lichtstroom is een lichttechnische grootheid die de uitgestraalde hoeveelheid licht in een lichtbundel per tijdseenheid aangeeft. (lm)


        (Q) Lichtenergie is de hoeveelheid licht in een bepaalde tijd. (lm ﹒s)


        (I) Lichtsterkte is de hoeveelheid licht die door de lichtbron in een bepaalde richting (dat wil zeggen binnen een bepaalde ruimtehoek) wordt uitgezonden. Als men de lichtsterkte over de gehele openingshoek integreert, krijgt men de lichtstroom in lumen. (cd)


        (E) Verlichtingssterkte is de ontvangen lichthoeveelheid per oppervlakte-eenheid (ongeacht van hoeveel lichtbronnen, en ongeacht de kleur of de structuur van het oppervlak). (lux)


        E = Φ / A


        (L) Luminantie is de door een oppervlak per oppervlakte-eenheid in de kijkrichting uitgestraalde of gereflecteerde lichthoeveelheid. (cd ﹒m⁻²)


        Inverse square law (Omgekeerde kwadraten wet). Hoe langer de afstand die licht aflegt hoe zwakker deze wordt.


        S / 4π r² = I (S = source en I de intensiteit)



        Ondertussen ook aan het stoeien met driedimensionale analogon en steradiaal gebeuren. Stukje isotroop en anisotroop tegen gekomen en nog wat andere zaken die wel interessant zijn. Al met al nog heel wat te leren!!!!!!

        Last edited by Kleur explosie; 19-04-17, 19:49.

        Comment

        • Kleur explosie
          • Mar 2017
          • 80

          #19


          Last edited by Kleur explosie; 19-04-17, 19:49.

          Comment

          • Kleur explosie
            • Mar 2017
            • 80

            #20
            Last edited by Kleur explosie; 19-04-17, 20:06.

            Comment

            • Kleur explosie
              • Mar 2017
              • 80

              #21
              Afgelopen dagen 40 keer per nacht wakker geworden met allerlei formules en parren in mijn gedachten........



              Ook het stukje Hangar verlichting is zeer interessant voor mij om van te leren.
              Wat ik wel doorheb is dat licht echt een vakgebied is die niet door velen tot in de puntje's gewaardeerd is (doet men er naast).

              Ook de vele benamingen die men gebruikt voor dezelfde techniek of armaturen is best wel frustrerend......

              Wat ook interessant is: ik ben de Atomic 3000 tegen gekomen zonder logo voor 120 euro...... dat krijg je als je gaat zoeken naar info. (CE)
              Last edited by Kleur explosie; 25-04-17, 23:27.

              Comment

              • Kleur explosie
                • Mar 2017
                • 80

                #22


                Ondertussen was ik dus van alles aan het uitzoeken over leveranciers en fabrikanten, erg interessant want dan zie je ineens hoe de hele markt werkt.
                Last edited by Kleur explosie; 27-04-17, 13:20.

                Comment

                • Kleur explosie
                  • Mar 2017
                  • 80

                  #23
                  Al met al heb ik een paar producties gezien achter de schermen en het viel mij op dat bepaalde armaturen niet de sticker hebben die ze moeten hebben. In de profwereld gebruikt men dus ook heel veel inkoop spul uit china..... Het viel mij al eerder op dat vele website's een "eigen" merk hebben maar dat het allemaal Chinees spul is waar ze gewoon een stickertje op plakken of waar de fabrikant even een ander logo print. Wat het interessant maakt is dat je daardoor ook veel meer leert over kwaliteit, zo heb ik dus nu wat led verlichting gezien die bij het dimmen te laag gaat in het aantal Hertz. Dan krijg je dus lelijke strepen op film of foto....... Kom je dan aan op een belangrijk evenement of feest en verknoei je voor iedereen de film en foto kwaliteit..... oepsss.
                  Last edited by Kleur explosie; 27-04-17, 19:43. Reason: Spelling... zucht.

                  Comment

                  Working...