Bass/Mid-driver

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • denkomieken
    • Jan 2004
    • 111

Bass/Mid-driver

Jeps beste forumleden,

Ik zit nu toch met het volgende. Ik heb dus een bass/mid-driver 15" waarvan er in het diafragma een kleine deuk zit. Zo'n 50€cent groot.
    Het diafragma (in de volkwmond conus genoemt) is gemaakt van een soort hard papier dat je niet echt zo maar kun indrukken. Maar nu op een of andere manier is er toch een deukje ingekomen. Ik heb het geprobeerd het deukje eruit te zuigen (niet met mond) en het lukte maar wanneer het zuigen ophielt ging het deukje terug naar binnen. Nu is de vraag, sinds dit een niet kosteloze grap was wil ik de driver zeker gaan gebruiken maar dat deukje, heeft dit een effect op mijn driver[?][?][?][?][?]

grtz denkomieken
    ik zeg altijd--> geen klank zonder drank
  • speakerfreak
    • May 2002
    • 1446

dome/stofkap bedoel jij???????????

nee, merk je nix van van die deuk, ziet er alleen niet echt lekker uit
    Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• denkomieken
      • Jan 2004
      • 111

ja dome stofkap en dergelijke.

Merk je niets van oké.
      Staat niet lekker oke maar is wel klein deukje en driver is niet zichtbaar.so be it....

thanks

Comment

• dokter dB
        • Nov 2003
        • 1535

met een speld...
        knoppen en waarden :)

Comment

• denkomieken
          • Jan 2004
          • 111

nee heb dit gedaan met zuigertje en lukte prima. Enkel het probleem was toen ik stopte met zuigen ging het deukje zich terug vormen in de dome.

Comment

• Staaf
            • Feb 2003
            • 398

Toch probreren om, zoals dokter DB al aangaf, met een speldje het deukje te verwijderen. Dit moet normaal gezien lukken.

Als de speaker niet zichtbaar is, zou ik er gewoon afblijven. Hoe is dit deukje er trouwens ingekomen als de speaker niet zichtbaar is?
            Nobody is a virgin; life fucks us all!

Comment

• denkomieken
              • Jan 2004
              • 111

door werkzaamheden was hij er even uit zodus.
              Hij was wel ingepakt in een grote doek voor bescherming maar je. opeens deed ik het doek ervan en zag deukje. Er lag ook wat haar van mijn poes op dus misschien een link.

Comment

• zjunnusun
                • Aug 2004
                • 3

Overduidelijk, katten voelen zich aangetrokken tot speakers ofzo, mijne heeft ook al eens een nachtje op m'n vonkelnieuw vifa driver doorgebracht. Of kleine kinderen...[:0]
                Tip: de stofzuiger doet wonderen, zorg wel dat je een regelbare of verstopte hebt...

Comment

• denkomieken
                  • Jan 2004
                  • 111

al gedaan en werkte perfect maar als ik stopte met zuigen deeukje ging terug naar binnen. is echt een mega manie om conussen te hervormen als het ware

grtz

Comment

• zjunnusun
                    • Aug 2004
                    • 3

en een nieuwe dome dan? die zijn in allerlei soorten en maten verkrijgbaar.
                    als je een overmaatse neemt, kun je je speakers met een beetje handigheid en geduld weer als nieuw krijgen!?

Comment

• denkomieken
                      • Jan 2004
                      • 111

nieuwe dome nee daar begin ik niet aan voor zo'n klein deukje. Speaker heeft me al geld genoeg gekost. Toch bedankt voor jullie reacties

Comment

Working...