Heb net een stageline bas speaker gekocht, maar vind niet meteen een ontwerp voor deze speaker. Ik ben van plan om er een subwoofer van te maken en heb al op winisd gesimuleerd, maar ik vertrouw de maten die je daar krijgt niet zo. Kan iemand me helpen? Zou ik bv. een bestaand ontwerp van een ander merk kunnen nemen? Indien nodig kan ik ook de parameters van de speaker geven. Het vermogen bedraagt 300W RMS 600W max.
stageline 15/300 PA
Collapse
X
-
citaat:maar ik vertrouw de maten die je daar krijgt niet zo
Dat is voor het gros van de speakers (zeker budget) totaal niet in overeenstemming met de maten die je doorgaans gebruikt.
WinISD is gemaakt om zelf te gaan simuleren, niet om het voor je uit te laten rekenen.
Maar als je de T/S-parameters even post..
Mvg JohanComment
-
Waarvoor en in combinatie waarmee wil je deze speaker gaan gebruiken?
Het gaat hier namelijk niet om een echte subwoofer, maar waar je als beginner, met de juiste topjes/componenten toch nog best een leuke bas uit kunt halen.
Mvg JohanComment
-
Deze luidspreker ga ik als subwoofer gebruiken, ik heb geen geld en geen nood aan twwe subwoofers of grotere installaties. Als toppen gebruik ik 15 of 12 inch speakers van JB.(Ik weet het)
Maar ik dacht als klankkast aan het subwooferontwerp van B&C voor een 15incher.
Ik speel wel eens op een fuifje maar nooit voor een groot publiek, deze speaker heeft zeker genoeg in zijn mars om daar te spelen.
Is DAT muziek?Comment
-
citaat:Maar ik dacht als klankkast aan het subwooferontwerp van B&C voor een 15incher.
Mvg JohanComment
-
Mja, ik heb nog deze stageline speaker gehad in mijn vorige set, en deze kan inderdaad niet zoveel aan tegenover bv. een eminence speaker. Deze Stageline kost nochtans aardig wat geld...
Zoals Johan zei niet te fel belasten, want 1 van de mijne is er toch van kapot gegaan, door iets te veel bass er door te jagen...~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...
Comment
-
ik heb er ooit 4 sub kastjes van gebouwd.. die stage line speaker is een pokke speaker. absoluut geen rendement beneden 125Hz.
Heb later nog getest met grotere kasten 100 / 120 / 180 liter.
Als ze jou wel bevallen.. ik heb volgens mij nog twee 80 liter kastjes waar deze speaker ingezeten heeft. kun je voor een vrijwillige bijdrage zo komen ophalen. heb dus ook nog twee 15/300 PA drivers.Groet,
WardComment
Comment