stageline 15/300 PA

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • EL DJ
    • Sep 2003
    • 60

stageline 15/300 PA

Heb net een stageline bas speaker gekocht, maar vind niet meteen een ontwerp voor deze speaker. Ik ben van plan om er een subwoofer van te maken en heb al op winisd gesimuleerd, maar ik vertrouw de maten die je daar krijgt niet zo. Kan iemand me helpen? Zou ik bv. een bestaand ontwerp van een ander merk kunnen nemen? Indien nodig kan ik ook de parameters van de speaker geven. Het vermogen bedraagt 300W RMS 600W max.
    Is DAT muziek?
  • goldsound
    • Jan 2003
    • 429

Het is al handig als je de parameters hier op het forum zou vermelden, dan zullen al een aantal leden kunnen zeggen wat voor een behuizing ed je hiervoor moet maken
    Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Comment

• Rademakers
      • Jul 2003
      • 1281

citaat:maar ik vertrouw de maten die je daar krijgt niet zo
      De maten die je daar krijgt geven aan hoe je de meeste vlakke frequentierespons krijgt met zoveel mogelijk diepgang.
      Dat is voor het gros van de speakers (zeker budget) totaal niet in overeenstemming met de maten die je doorgaans gebruikt.
      WinISD is gemaakt om zelf te gaan simuleren, niet om het voor je uit te laten rekenen.

Maar als je de T/S-parameters even post..

Mvg Johan

Comment

• EL DJ
        • Sep 2003
        • 60

Oké, hier zijn dan de parameters;
        Z: 8ohm
        Fz: 38 Hz
        max.vermogen 600W
        RMS vermogen 300W
        SPL: 101dB (1W/1m)
        Qms: 5.44
        Qts: 0.27
        Qes: 0.29
        Vas: 232 l
        Re: 6.8ohm
        BL: 22.2
        Le: 1.3mH
        Xmax: 4mm
        Sd: 855cm²

Zeg maar als ik iets vergeten ben.
        Is DAT muziek?

Comment

• Rademakers
          • Jul 2003
          • 1281

Waarvoor en in combinatie waarmee wil je deze speaker gaan gebruiken?
          Het gaat hier namelijk niet om een echte subwoofer, maar waar je als beginner, met de juiste topjes/componenten toch nog best een leuke bas uit kunt halen.

Mvg Johan

Comment

• EL DJ
            • Sep 2003
            • 60

Deze luidspreker ga ik als subwoofer gebruiken, ik heb geen geld en geen nood aan twwe subwoofers of grotere installaties. Als toppen gebruik ik 15 of 12 inch speakers van JB.(Ik weet het)
            Maar ik dacht als klankkast aan het subwooferontwerp van B&C voor een 15incher.
            Ik speel wel eens op een fuifje maar nooit voor een groot publiek, deze speaker heeft zeker genoeg in zijn mars om daar te spelen.
            Is DAT muziek?

Comment

• Rademakers
              • Jul 2003
              • 1281

citaat:Maar ik dacht als klankkast aan het subwooferontwerp van B&C voor een 15incher.
              Dat kan, de StageLine presteert daarin best goed (relatief gezien). Gebruik wel een lowcut van 40 Hz of hoger en belast de speaker niet teveel. Vanaf ca. 250 Wrms zal deze het moeilijk beginnen te krijgen (bij muziek met veel bas).

Mvg Johan

Comment

• EL DJ
                • Sep 2003
                • 60

Bedankt, dan ga ik deze gebruiken.
                Is DAT muziek?

Comment

• LuPuS
                  • Dec 2002
                  • 457

Mja, ik heb nog deze stageline speaker gehad in mijn vorige set, en deze kan inderdaad niet zoveel aan tegenover bv. een eminence speaker. Deze Stageline kost nochtans aardig wat geld...

Zoals Johan zei niet te fel belasten, want 1 van de mijne is er toch van kapot gegaan, door iets te veel bass er door te jagen...
                  ~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

Comment

• Ward
                    • Aug 2000
                    • 352

ik heb er ooit 4 sub kastjes van gebouwd.. die stage line speaker is een pokke speaker. absoluut geen rendement beneden 125Hz.
                    Heb later nog getest met grotere kasten 100 / 120 / 180 liter.

Als ze jou wel bevallen.. ik heb volgens mij nog twee 80 liter kastjes waar deze speaker ingezeten heeft. kun je voor een vrijwillige bijdrage zo komen ophalen. heb dus ook nog twee 15/300 PA drivers.
                    Groet,
                    Ward

Comment

• bertuss
                      • Jan 2002
                      • 816

staan die aprameters online, of krijg je ze pas als je de drivers koopt

Comment

• Ward
                        • Aug 2000
                        • 352

staan ook wel online maar is lastig te vinden.
                        Heb ze in de catalogi staan.
                        Groet,
                        Ward

Comment

Working...