Keuze 8 " speaker

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

Keuze 8 " speaker

Ik zoek een goede 8" speaker, voorwaarden :
    1) moet kunnen werken vanaf 80 à 100 hz
    2) minimaal 200 watt aes

Heb al even zitten rondneuzen op het net en ik zag een 8 G 40

heeft er iemand ervaring met zo'n speaker of in gebruik ergens ?
    graag reacties
    met dank [^]
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.
  • Carl
    • Nov 2000
    • 907

Fane Crescendo 8MB = 140 Watt AES en 50~4500 Hz.
    Fane Classic 8-75 = 75 Watt AES en 85~6200 Hz.

De classic zal wel wat goedkoper zijn, maar voldoet niet aan je vermogenseis, de Crescendo ook niet, maar misschien kun je er toch watt mee

Comment

• sis
      • Jul 2003
      • 3305

inderdaad Carl, er gaat een QSC powerlight 1.4 op
      dus het gene wat je voorsteld is iets te weinig
      Ik wil dus 2x8" in combinatie met een B&C 25 [^]
      500 watt in 4 ohm
      sis

Comment

• Leinad
        • Apr 2004
        • 153

Grote kasten beu sis?

Ik heb geen ervaring met die Beyma, maar wel met de SN8MB van P-audio in een 11 liter BR behuizing. Lekker compact en kunnen gebruikt worden tot 100Hz. De geluidsdruk van één kast zal rond de 115dB liggen. (binnenkort even meten)

Die Beyma's zijn nog wat zwaarder en met 2 per kast zul je ruim boven de 120 uitkomen. Je zou ook nog kunnen kijken naar 18Sound. (www.speakerstore.nl)

Groeten Daniël.

Comment

• sis
          • Jul 2003
          • 3305

citaat:Geplaatst door Leinad

Grote kasten beu sis?
          Ja jong, alles alleen sleuren
          dus vandaar [^] de vraag
          sissie

Comment

• paul100
            • Jan 2004
            • 33

probeer eens een 8MB400 van eighteen sound.
            best een mooi speakertje en ik geloof AES 280W

Comment

• mbottens
              • Feb 2004
              • 743

citaat:Ja jong, alles alleen sleuren
              Als dat het probleem is, is 2 x 10" dan geen optie. Volgens mij is dat ook nog wel hanteerbaar als je 15mm berken of okeme multiplex neemt. Je zou ook Neodium kunnen overwegen, dan weegt een 10" ongeveer de helft van zijn conventionele (standaard magneet) variant. En met 2 x 10" waar meestal ook speakers met een grotere Xmax voor zijn te vinden krijg je volgens mij een veel beter geluidsbeeld.

Groeten Martin
              Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• sis
                • Jul 2003
                • 3305

Ik heb toch een 4 tal jaren geleden dit kastje een weekje uitgetest https://www.eaw.com/products/item_ne...number=0999519

deze was gecrossd op 120 hz. Ik kan U verzekeren dat dit kastje wel tekeer ging en dat doet zijn afmeting en speakers die erin zitten zeker niet vermoeden

Vandaar denk ik in die richting met een dubbele 8" ( hogere spl en belastbaarheid )
                o ja , nog even dit, Ik ben geen DJ maar muzikant en heb niet echt de power nodig , wel een goed klankbeeld
                sis

Comment

• Carl
                  • Nov 2000
                  • 907

Hey Sis,
                  Dat van dat sleuren kan ik heel goed begrijpen, ik heb voor dat doel een topje met een 200 W. 10" en een bullit, dat gebruik ik al een jaar of 12, voor de meest uiteenlopende dingen.
                  dat loopt van spraak setjes tot R&R, GEEN house etc. maar dat doe ik absoluut helemaal niet.
                  Ik heb 8 van die topjes, maar ik heb er nog nooit meer dan 3 per kant gebruikt.
                  Met spraak zet ik er wel eens 8 door de zaal (fabriekshal, buiten, etc) verspreid, dat gaat fantastisch.
                  Dat gebruik ik eigenlijk altijd met 1 of 2 enkele 15"bins erbij, soms ook met mijn dubbele 18"ers.
                  Verder heb ik een 2 x 12"+1" set, die ook niet heel zwaar is, kan ik alleen stacken.
                  Ik cross beide systemen op 100 Hz.
                  Spraaksetjes cross ik niet, toppen zó op een versterker, 1 x 15" bins hebben een spoel ingebouwd, parallel aan de toppen, werkt als een tijger.
                  Aansluiten is super simpel, zeker daar ik een 2 Ohm (Yamaha) versterker gebruik. 4 kastjes per kant, bas of top maakt niet uit op deze manier.

Comment

• mbottens
                    • Feb 2004
                    • 743

citaat:Vandaar denk ik in die richting met een dubbele 8" ( hogere spl en belastbaarheid )
                    o ja , nog even dit, Ik ben geen DJ maar muzikant en heb niet echt de power nodig , wel een goed klankbeeld
                    sis
                    Maar volgens mij is dubbel 10" qua klankbeeld wel beter als 2 x 8". Als fullrange top ga je lager door en als mid hoog kast kun je je subs lager gaan crossen wat voor de meeste subs betekent dat ze beter gaan klinken. Plus het feit dat wanneer je de speakers op statieven zet en de subs op de vloer je het frequentiegebied van de subs zo laag mogelijk moet houden, om de mensen voor de gek te houden tdat alles uit die twee topjes komt.

En ik blijf erbij dat 2 x 10" 1,4" goed alleen te vervoeren is mits goed ontworpen.

Ik zeg een prettig weekend en de groeten

Martin
                    Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

Working...