basgitaar kast

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • muziek-techniek@skynet.be
    • Jun 2004
    • 1

basgitaar kast

Heeft er iemand een goed ontwerp voor een basgitaar kast. Ik wil een emminence kappa 12 gebruiken. Mischien niet de beste keuze, maar ik heb hem en wil een beetje experimenteren.
    Is er voor de versterking van een basgitaar een speciale voorversterker en eindtrap nodig, of kan je gewoon allen gebruiken, ivm de gebruikte frequenties.

Jan
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3148

Je zou zo'n inbouw amp kunnen kopen en die in je kastje zetten. Als je m alleen voor basgitaar gebruikt hoeven er geen tweeters bij en ik denk dat zelfs een middentoner nog overbodig is.

Wat betreft aansluiten... Kan een gitaar ook niet op een mic-input? Iemand die dat weet?

Comment

• jerre
      • Jun 2003
      • 286

Het mid gebied bij 'n basgitaar is nog vrij belangrijk dus pas daar mee op, 'r zijn zelfs merken die 'r nog 'n 2" 'r bij smijten en 'n paar 10" s (kijk naar kasten met bv 4 10"). Een 10" is goed om te gebruken in 'n bascombotje zonder teveel aan mid te verliezen.
      In principe heb je niet zoveel aan speciale voorversterkers nodig, 'r zijn 'n hoop basisten die direct inpluggen op 'n mengpaneel, maar een parametische (of grafische) eq is altijd mooi meegenomen en wat ook altijd leuk is is een compressor.

Wat betreft gitaar op mic input, gaat zeker, maa rmoet je dan ook niet te veel van verwachten, maar in tijden van nood of om gewoon thuis wat te jengelen gaat dat zeker, maar als je mic preamp gaat laten clippen klinkt het like hell + ook niet zo goed voor je installatie, gitaarversterkers laten hun clipping wat ronder verlopen zodat je minder scherpe klank krijgt, een mic amp is daar niet voor voorzien.

groeten J
      nu gij en dan ikke weer

Comment

• bertuss
        • Jan 2002
        • 816

tweeter zeker nodig, zeker bij die kappa 12.
        kweenie hoe het heet, maar als je flink over je fredjes glijdt, blijkt er wel wa meer uitte komen dan bas.
        gloof tot een 12khz.

Comment

• tittere-ie
          • Oct 2003
          • 37

Er zijn voor bassisten ook kasten verkrijgbaar met 4*12" (http://www.swrsound.com/products/cus...s/12stack.html)en die worden dan geleverd zonder een tweeter of hoorn dus als je van dat knorrende mid houd, is het niet nodig om daar nog een tweeter bij in te bouwen. Wil je gaan slappen, dan is het natuurlijk wel leuk om dat extra hoog te hebben. Het hangt dus van je spel (en dan bedoel ik de manier van spelen) af wat je nodig hebt.

grtz nico

Comment

Working...