MT 122

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pilot
    • Nov 2003
    • 267

MT 122

DE boxen die ik aan het maken ben zijn de
    MT 122 van speakerplans,ze zijn eindelijk zo goed als klaar.Nu twijfel ik nog over de speakers.Of neodymium of normale magneet.Ik dacht zelf aan de 12ND610 of de 12MB1000 van 18 Sound.De kasten komen op W-Binnen te staan en die zijn gefilterd op 180 Hz.Alles is aktief dus ik kan alle kanten op.Voorlopig komt er voor het hoog een CP800Ti in met een 460 hoorn (deze heb ik nog liggen).Later eventueel een 1,4 of 2 " van 18 Sound.Waar gaat jullie voorkeur naar uit en waarom?
    master-qsc en de rest
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

Ik zou de TS -paramaters erbij pakken, en pas dan de kast erbij ontwerpen... Anders komt dat niet goed.

Comment

• Rademakers
      • Jul 2003
      • 1281

Waarom neem je niet gewoon de P audio's waarvoor de MT 122 bedoeld is?
      Of anders luidsprekers die qua parameters zoveel mogelijk overeen komen.

Mvg Johan

Comment

• nightline
        • Oct 2002
        • 1001

Persoonlijk zou ik geen 18 Sound hoog drivers gebruiken, deze klinken echt helemaal nergens naar. Schreeuwerig en absoluut geen mooi sprankeld hoog. Ik adviseer je om voor de CP-750ti of Nd te gaan, beide van Beyma. Ook de 650ti is een goed alternatief, of de 740 driver van P-audio, al kan deze pas vanaf 2000 Hz ingezet worden zonder rauw te gaan klinken.

Groeten

Jack
        Powered by AudioMadness....

Comment

• mbottens
          • Feb 2004
          • 743

citaat:Persoonlijk zou ik geen 18 Sound hoog drivers gebruiken, deze klinken echt helemaal nergens naar. Schreeuwerig en absoluut geen mooi sprankeld hoog. Ik adviseer je om voor de CP-750ti of Nd te gaan, beide van Beyma. Ook de 650ti is een goed alternatief, of de 740 driver van P-audio, al kan deze pas vanaf 2000 Hz ingezet worden zonder rauw te gaan klinken.
          Ik heb goede ervaringen met B&C drivers (DE-85). En over de 12"en hou het leuk bij die aangeschreven speakers daar is de hoorn ook voor ontworpen. Wat ik over die speakers wil zeggen is dat ik me verbaasde over de specs: Qts: 0.16 BL: 21.8 Tm, dit vind ik erg goede parameters voor een 12" speaker voor hoorngebruik, ik had voorheen niet zulke goede specs gezien bij Neodium speakers. Draait mijn mening over Nedodium speakers toch weer iets bij.

PS. Waarom heb je voor dit ontwerp gekozen, je hebt vast ook het dubbel 12" 2" ontwerp van Speakerstore wel eens voorbij zien komen?

Ik heb gekozen voor deze top omdat hij iets compacter is. Wel heb ik de hoornlengte iets vergroot en de verticale spreiding iets verkleind. Zo heeft mijn top iets meer diepgang en straal ik directer naar voren.

Ik ga zeker even kijken naar de speakers van P-Audio voor mijn compacte geluidsset project (het mooiste is als compact samengaat met niet te zwaar en niet te duur).

Groeten Martin.
          Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• pilot
            • Nov 2003
            • 267

Het is wel duidelijk dat er in ieder geval geen hoog drivers van 18 Sound in komen na al die negatieve reacties.Bedankt hiervoor.
            De 12 " wil ik echter wel gebruiken van 18 Sound vanwege het wel erg grote prijs verschil met bijvoorbeeld B&C.Ik moet wel zeggen dat ik het materiaal van 18 Sound ongeveer 40% onder de normale prijs kan kopen.
            master-qsc en de rest

Comment

• pilot
              • Nov 2003
              • 267

Volgens de tekening zijn de geschikte drivers PD 123 ER of B&C 12 PE32,12PL32 of 12 PZ32.De 12 PL32 is een woofer die volgens de methode FS/Qes niet echt geschikt zou zijn voor een hoorn.Leg ik de gegevens van de 12PE32 naast de 12MB1000 dan verschillen deze nauwelijks.Precision devices vind ik geen optie vanwege de erg hoge prijs.P-audio wordt helemaal niet genoemd op de site.De keuze voor deze hoorn ipv die van speakerstore is het feit dat elke 12" ook vertikaal wordt begrenst door een hoorn.
              master-qsc en de rest

Comment

• pilot
                • Nov 2003
                • 267

Ik had dus een oudere versie te pakken,nu staat er inderdaad P-audio op.
                master-qsc en de rest

Comment

• mbottens
                  • Feb 2004
                  • 743

citaat:Ik had dus een oudere versie te pakken,nu staat er inderdaad P-audio op.
                  Ga je nu ook nog P audio overwegen want die betreffende speakers heeft wel hele leuke parameters voor een hoorngeladen kast, lage Qts en Hoge BL (redelijk hoog voor 12"), tenminste boven de 20.

En ik weet niet waarom je eighteen sound 40% goedkoper kan krijgen, maar als het is wat ik denk dan kun je ook wel geschikt aan P-Audio komen, verder laat ik me hier niet over uit.

Groeten Martin
                  Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• pilot
                    • Nov 2003
                    • 267

Voor de 12 " ga ik voor de 12ND930 van 18 Sound deze loop wat verder omlaag door als de andere die ik eerder had opgeschreven,het rendement is ook wat lager maar dat geeft niks.Voor het hoog wou ik gaan voor de DE85,maar dat kan ook de DE 750 worden ivm leveringsprobleem.De P-Audio SN 12 B die bij de tekening staat past wat diepte betreft niet in de kast.
                    master-qsc en de rest

Comment

• PowerSound
                      • Nov 2001
                      • 1892

citaat:Geplaatst door pilot

Voor de 12 " ga ik voor de 12ND930 van 18 Sound deze loop wat verder omlaag door als de andere die ik eerder had opgeschreven,het rendement is ook wat lager maar dat geeft niks.Voor het hoog wou ik gaan voor de DE85,maar dat kan ook de DE 750 worden ivm leveringsprobleem.De P-Audio SN 12 B die bij de tekening staat past wat diepte betreft niet in de kast.
                      De 12ND930 is een erg leuke woofer, wou hem ook gebruiken in m'n project, MAAR 18S heeft de T/S parameters geen weken geleden veranderd ! Dus let op ! (woofer past nu minder goed in ontwerp, maar zal toch proberen, heb er 2 laten komen met testdoeleinden)
                      PSL Bvba powered by
                      L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
                      Yahama LS9-32 / MC7L-48
                      Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
                      Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• sis
                        • Jul 2003
                        • 3305

citaat:
                        De 12ND930 is een erg leuke woofer, wou hem ook gebruiken in m'n project, MAAR 18S heeft de T/S parameters geen weken geleden veranderd ! Dus let op !
                        Wat bedoel je hiermee powersound ?
                        Ik wil nl die speaker gebruiken in comb.met een DE 25. cross. 2 Khz
                        sis
                        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• dokter dB
                          • Nov 2003
                          • 1535

DE 25 is top!
                          goeie keus sis. wel 2kHz 24dB crossen...
                          veel mooier dan de cp350nd of p audio 1 inchers, die sissen zo

wat is eggiedoll? ik niet begraaip [:I]
                          knoppen en waarden :)

Comment

• nightline
                            • Oct 2002
                            • 1001

citaat:Geplaatst door dokter dB

DE 25 is top!
                            goeie keus sis. wel 2kHz 24dB crossen...
                            veel mooier dan de cp350nd of p audio 1 inchers, die sissen zo

wat is eggiedoll? ik niet begraaip [:I]

Zal wel de CP-385ND zijn, van een 350 Nd heb ik nog niet gehoord, persoonlijk gebruik ik deze 1" erg graag. Hij klinkt lekker fris, en in combinatie met een TD 235 of 245 is er geen ingewikkeld filter nodig om een lekkere sound te krijgen. Ik heb er zo'n 30 van ingebruik, echt niet kapot te krijgen. Uiteraard zullen er wel ergens drivers van dit type sneuvelen, maar met misbruik krijg je alles kapot.
                            Maar nog even over de klank van deze CP 385Nd, hieruit blijkt maar weer dat smaken verschillen, en dat is maar goed ook.

Groeten

Jack