horn loaded cabinet 2x 18"

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frankey
    • May 2004
    • 3

horn loaded cabinet 2x 18"

goede avond allen.

Ik zit te denken om een horn cabinet te maken met 2 18" units van eighteensound (18LW1400), want ik wil een flinke sub bouwen met veel vermogen voor mijn drive-in show. Is dit een goede keus of kan ik beter wat anders bouwen? Het maakt me niet veel uit hoe groot hij word. De sub die ik in gedachten heb/had is 106x74x79.

groete frankey
  • Klaaske
    • Jun 2003
    • 571

Hoi, bouw de SPL-Hoorn van Martin Bottens en je bent klaar
    <font size=\"1\">
    Groeten,
    Jaap
    <b>
    -[GSXke :)]-
    </font id=\"size1\"></b>

Comment

• mbottens
      • Feb 2004
      • 743

Lees het topic "Hoorn Ontwerpen" maar eens door dan kun je de complete weg richting SPL Sub ontdekken, is best interressant.

En kijk maar op:

Je zult steeds een vergelijk vinden tussen SPL-Hoorn en M-Hoorn en misschien is de M-Hoorn ook wel een leuke optie voor jou. En als het je echt niet uit maakt hoe groot hij wordt plak je 4 modules aan elkaar en heb je ook een dubbel 18" sub, dat gaat harder dan de SPL-Hoorn. Maar is ook weer twee keer zo groot.

Ik ben toe aan de prototypes maar heb het immens druk (Student, een bedrijf een drive inn show, een vriendin, en bezig met opzetten tweede bedrijf, en jammer genoeg kom ik al een paar maand niet meer toe aan muziek produceren maar dat komt wel weer). Toch hoop ik zo snel mogelijk te kunnen beginnen, de prijzen voor fins berken, okeme en berken multiplex zijn aangevraagd voor een aantal platen waarop ik nog de beslissing moet maken tussen die 3, als fins berken meevalt neem ik dat want dan is de sub wel groot maar net even wat beter te tillen.

Groeten Martin
      Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• frankey
        • May 2004
        • 3

Ik heb heel het forum gelezen. En ik moet eerlijk zeggen dat dat mij weinig zegt.

Ik ben meer zo iemand die graag speaker kasten maakt. Ik heb een paar oude W-bins van FANE opgeknapt (twee maal een 12" van beyma erin gemaakt per kast). Van die units heb ik nu 2 topjes gemaakt en een MASTER horn erboven geplakt. Ze gaan echt knoert hard en zijn super zuiver.

Dus nu wil ik nog een paar mooie bas/sub kasten en omdat ik er eigelijk teweinig verstand van heb wil ik helemaal op jullie advies afgaan.

groete frankey

Comment

• bertuss
          • Jan 2002
          • 816

en waarom is de M.B. hooorn dan geen optie?

Comment

• mbottens
            • Feb 2004
            • 743

citaat:en waarom is de M.B. hooorn dan geen optie?
            M.B. Hoorn???????

Groeten Martin Ottens

Comment

• Rademakers
              • Jul 2003
              • 1281

Dat van alle mensen, jij degene bent die dat moet vragen M B ottens .

Mvg Johan

Comment

• mbottens
                • Feb 2004
                • 743

citaat:en waarom is de M.B. hooorn dan geen optie?
                @Frankie

Kom maar op, wij zijn benieuwd.

Groeten Martin

Comment

• BAJ productions
                  • Jul 2003
                  • 587

citaat:Geplaatst door mbottens

. Toch hoop ik zo snel mogelijk te kunnen beginnen, de prijzen voor fins berken, okeme en berken multiplex zijn aangevraagd voor een aantal platen waarop ik nog de beslissing moet maken tussen die 3, als fins berken meevalt neem ik dat want dan is de sub wel groot maar net even wat beter te tillen.
                  Groeten Martin
                  daar kan ik over mee praten ja gebruik als je de M-hoorn gaat bouwen geen MDF das donders zwaar. heb spijt dat ik ze van mdf ben aant maken. je krijgt die krengen in je ééntke nergens heen. te minste niet van de wagen. zo dra ze op de grond staan gaat ut wel goed. maar een meter hoog tillen van zoon kast valt nie mee. en ja mijn wagen is 130 hoog. dus ja das zwaarklote.

maar hij blaast wel[^]
                  groetjes,
                  Bas

Comment

• frankey
                    • May 2004
                    • 3

goede dag weer allen

om eerlijk te zijn heb ik wel intresse om de spl-hoorn te bouwen. IK moet alleen een goede tekening hebben.

groete frankey

Comment

• mbottens
                      • Feb 2004
                      • 743

citaat:goede avond allen.

Ik zit te denken om een horn cabinet te maken met 2 18" units van eighteensound (18LW1400), want ik wil een flinke sub bouwen met veel vermogen voor mijn drive-in show. Is dit een goede keus of kan ik beter wat anders bouwen? Het maakt me niet veel uit hoe groot hij word. De sub die ik in gedachten heb/had is 106x74x79.

groete frankey
                      Halverwege deze week heb ik een goed genoege tekening klaar.

Heeft iemand misschien nog een eighteensound 18W1000 en/of 18LW1400 los liggen. Ik moet de maat van de magneet namelijk nog even controleren om te kijken als het wel gaat passen. Het gaat dan om de diameter en dikte van de magneet. Samen met de inbouwdiepte en diameter kom ik er dan wel uit.

Dus als iemand dit misschien kan opmeten? Anders schroef ik mijn kast wel open halverwege de week.

Groeten martin

Comment

Working...