Kent er iemand de specificaties van deze luidspreker, ik vind ze nergens en wil een simulatie in winisd uitvoeren. Ben namelijk van plan er een mooi kastje voor te maken.
Fane crescendo 18B
Collapse
X
-
-
Heb je die speakers liggen of moet je ze nog aankopen ?citaat:Geplaatst door EL DJ
Kent er iemand de specificaties van deze luidspreker, ik vind ze nergens en wil een simulatie in winisd uitvoeren. Ben namelijk van plan er een mooi kastje voor te maken.
sisFulltime freelance muzikant, producer , componist.Comment
-
-
Een 18LW1400 van Eighteen Sound, hogere BL, veel hoger belastbaar. En erg geliefd hier op het forum volgens mij.
En een 18TBX46, zelfde verhaal als voor de 18Sound.
Natuurlijk moet je even kijken als de specs in overeenstemming komen met de kast die je in gedachten hebt, maar ik denk dat dat wel goed komt, omdat de kast nog moet worden gemaakt.
Volgens mij is die Fane ook niet zo'n nieuwe meer en naar mijn idee is het het verstandigste om te kijken naar speakers met de huidige stand der techniek hierin verwikkeld. Dit uit zich vooral in de hoge toelaatbare vermogens.
Ik heb zelf de 18W1000 in viervoud, maar ben er achter dat de 18LW1400 net even iets meer speaker is, dus wanneer ik uitbreid naar hopelijk 4 SPL hoorns komen in de nieuwe 18LW1400's.
Groeten MartinKan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!Comment
-
Bedankt, en ik zal het zeker overwegen, maar dat ik geen klankkast heb, is niet helemaal correct. Ik had namelijk op een site een ontwerp van een klankkast gevonden die geschikt is voor een aantal speakers, waaronder de Fane 18XB. Die van 18Sound zit er niet tussen, maar dat kan waarschijnlijk nog wel werken. Desnoods neem ik een ander ontwerp.
De site is:
http://www.speakerplans.com/page13.html
Suggesties voor andere speakers zijn nog steeds welkom.
Is DAT muziek?Comment
-
Hoi,
De Fane Collosus 18XB is in ieder geval een betaalbare speaker welke zich bij mij inmiddels wel bewezen heeft.
Heb er twee in gebruik in subjes welke ik gebruik voor de kleinere klusjes, draaien bij mij zelfs op een LAB 4000! en krijgen het toch zwaar te verduren.
Heb laatst na tien!!! jaar ze voor het eerst gereconed.
Groet,
SanderComment

Comment