compacte geluidsset in 1 keer te vervoeren

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mbottens
    • Feb 2004
    • 743

Hoe denken jullie over een dubbel 15" of 18" manifold kast voor de kleine set? Ik ken deze speaker totaal niet, waar lijkt het op qua klank en rendement? misschien bandpass of basreflex? Voor een voorbeeld:

En hoe denken jullie over het gebruik van P-Audio voor de compacte geluidsset, een ideale compacte geluidsset moet namelijk ook niet te veel gaan kosten? En bij het gebruik van Neodium magneten kunnen we weer besparen op ons gewicht, hoe denken jullie hierover?

Wie hebben er ervaring met geschikte 15" en 12" drivers van P-Audio?

En een laatste punt: Hoe denken jullie over 15mm Multiplex voor de subs (mits goede verstevigingen zijn aangebracht)? Is dit dodelijk of is dikker gewoon iets mooier? Het scheelt namelijk weer 17% aan gewicht (100-(15/18))

Groeten Martin
    Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• Contour
      • Feb 2001
      • 1018

Hornresp geeft alleen de output van de hoorn, omdat de middriver in principe gewoon rechtdoor straalt komt er in de werkelijkheid dus nog een aardige portie HF-extensie bij. Wat je kan doen is de plot van de fabrikant nemen, deze van dB naar 'vermogens' omrekenen. Hetzelfde doe je voor de dB's van Hornresp. Deze 'vermogens' kun je dan optellen (want dB's kun je niet zomaar optellen) en dan weer terug naar dB's voor een eind SPL grafiek. Hornresp kan exporten naar Excel dus dit moet mogelijk zijn (zal wel veel werk inhouden)

Tevens ben ik van mening dat ook de output van de hoorn zelf in het HF bereik in Hornresp wel heel mager uitvalt. Geef anders 119 euro uit en je hebt AJ-horn wat toch een stuk beter werkt voor het hogere frequentie bereik.

Ik geloof dat je met een 10" of 12" hoorn zonder faseplug tot zo ongeveer 1600-2000Hz een vlakke responsie zal hebben. En anders is er altijd nog de parametrische equalizer op je DCX 2496 waarmee een kleine dip ook nog wel recht te trekken is...

MVG Contour

Comment

Working...