GSP 2 versie 3 [bouw prototype]

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ_Robin
    • Jul 2001
    • 610

GSP 2 versie 3 [bouw prototype]

Ben vrijdag begonnen met zagen en vandaag heb ik de hoorn voor de 8 inch in elkaar gezet en is het hout voor de buitenkant van de kast gezaagt. Via dit topic zal ik jullie op de hoogte houden van de bouw en eventuele problemen.

enkele foto's :

Hout voor de kast :

Hoorn 8 inch :

M.V.G
    EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour
  • mbottens
    • Feb 2004
    • 743

Ik ben benieuwd naar het resultaat zoals meerdere mensen zullen zijn. Op het moment lopen er eigelijk drie projecten hier op het forum: De GSP top, De M-Hoorn en de SPL-Hoorn. In het onderwerp 18" Hoorn is al een beetje geklekts over weer eens een gezamelijke luisterdag:
    citaat:mijn timmerman levert er voor koningendag 4 af heeft hij belooft

zo dat ze op koningendag kunnen draaien op een kar.

dus om te testen kan ongeveer rondt die datum. maar ik kan nog geen plek bedenken waar dit zou kunnen.

heb wel wat rond gevraagt.

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb het ontwerp voor mijn prototype ook klaar ga er waarschijnlijk binnen twee weken een of twee afronden. Dus ook ongeveer rond koninginnedag. En dan moeten we zekers is een keer bij elkaar komen. Kijk maar eens op:

http://www.licht-geluid.nl/forum/top...1&whichpage=10
    Het lijkt me het beste om in een vroeg stadium zoals nu dus een beetje van gedachten te wisselen over een testdag. Welke producten we op zo'n dag samen zouden kunnen brengen? Wie belang heeft om hieraan mee te doen? En wat iedereen heeft aan te bieden? En welke locatie hier ergens in ons nederland? Hoe denken jullie hierover?

Ik denk hier als volgt over: Ik kan wel een 2 proto kasten meenemen van mijn SPL-Hoorn (nog even discusseren en dan hoop ik hem te kunnen bouwen). Ik heb de dubbel 12" 2" top die bij speakerstore staat iets aangepast gebouwd en al een jaartje in gebruik, die kan ik ook meenemen. In mijn versterkerrack zitten E&W versterkers en een Behringer Processor en natuurlijk een mixer de denon DN-D4000 en een paar compressors. Dit wil ik allemaal wel mee nemen. En als ik in de tussentijd nog aan nieuwe bouw projecten begin (ik weet namelijk niet wanner die dag komt) dan sjouw ik dat ook gewoon mee, geen probleem.

Over de locatie: We moeten flink lawaai kunnen maken en het moet een beetje centraal tussen de mensen die komen in liggen.

Ik hoor wel van jullie. Maar er is vast wel een leuke testdag uit te slepen. En natuurlijk een gezellige
    Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• DJ_Robin
      • Jul 2001
      • 610

Ik werwacht niet voor koninginnen dag klaar te zijn. Ik ga in die week ook een weekie naar de zon [8D] dus dan zit het GSP er iniedergeval nog niet in.
      Zowiso wil ik de top weer testen waar de vorrige keer ook het GSP versie 2 is getest. Dit is voor mij goed bereikbaar en ook voor michiel is dit redelijk te bereiken. Helaas is deze locatie niet geschikt voor een groot aantal mensen. De eerste test zullen dus wel daar worden gehouden.

Maar als ik in de mogelijkheid ben om op een gezamelijke te komen dan ben ik zeker van de partij.

M.V.G
      EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

Comment

• michiel
        • May 2001
        • 1032

We kunnen altijd proberen om een keer een gezellig dagje met z'n alle te organiseren. Maar voor het testen van proto types kun je beter niet met een te grote groep zijn (groot is 8-10&gt.

Groeten, michiel

Comment

• DJ_Robin
          • Jul 2001
          • 610

Zo vandaag een dagje vrij en al flink gevorderd met het het bouwen.
          Ik heb ondertussen wel ondervonden dat als je een kast als deze wilt gaan bouwen je een hele goede zaagtafel moet hebben of gewoon je hout moet laten zagen/cnc frezen. Opzicht lukt het best aardig met een circelzaag maar toch krijg je het af en toe net niet helemaal strak.

De hoorn voor de 8inc ff passen :

De 12 inch hoorn ff tekenen :

De bovenkant op de zijkant zetten :

De hoorn voor de 8 inch en een kant van de kast zitten inmekaar :

Het eerste gedeelte van de 12 inch hoorn :

De 8 inch hoorn :

Zo dat was het weer even , ik hoop volgende weekend de rest te kunnen afmaken en dat er iemand de benodigde drivers kan verzorgen.

M.V.G

Comment

• mbottens
            • Feb 2004
            • 743

Gebruik je vaak simson bandenplaksetjes voor je speakers????

Grapje, dat ziet er goed uit. Geeft toch een heel ander beeld dan zo'n tekeningetje he. Vooral dat laag gedeelte ziet er lomp uit. Daar komt vast wel laag uit.

Goed werk en groeten martin.

Comment

• )jeroen(
              • Jan 2001
              • 546

Komt er voor de rest niks tussen 8" hoorn en de 12" speaker? Krijg je zo niet een hoorn die nogal gaat trillen?

Ziet er goed uit!
              Gr.

)jeroen(

Comment

• PowerSound
                • Nov 2001
                • 1892

Ow dit is dus een HEEEEEL ferme 12" hoorn. Lekker interesant . Maar zoals Jeroen zei, kan de druk van de 12" zich overal omheen de 8" hoorn plaatsen.

En de 1" ? Waar gaat die ? Coaxiaal in de 8" Hoorn ? Idee voor het bevestigen van deze ?

En Robin, was deze moeilijk te bouwen ?

Geef ons eens een lijstje van de benodigde speakers, kan ik eens met Lucas zien of we samen geen prototupe kunnen bouwen ! Wat was ook weer de breedte van dit "kastje"
                PSL Bvba powered by
                L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
                Yahama LS9-32 / MC7L-48
                Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
                Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• Contour
                  • Feb 2001
                  • 1018

Volgens mij is er een foutje in je constructie geslopen, de druk van de 12" gaat nu inderdaad rond je hele 8" hoorn en dat zal niet de bedoeling zijn denk ik... Had die onderkant van die 8" hoorn niet gewoon tot aan de zijkanten moeten doorlopen? Als dat zo is, dan gewoon die ruimte langs die 8" hoorn even volspuiten met PUR schuim. Verder een leuk kastje om te zien!

MVG Contour

Comment

• michiel
                    • May 2001
                    • 1032

Het was inderdaad de bedoeling dat de onderplaat van de 8" hoorn tot de zijwanden door zou lopen.

De compressie driver gaat coaxiaal in de mid hoorn. De makkelijkste manier om deze te monteren is met een speciaal framepje.Opzich wel makkelijk te maken met enkele ijzeren strips en een buig apparaatje.

Ziet er verder erg goed uit Robin! Mooi werk.
                    Groeten, michiel

Comment

• DJ_Robin
                      • Jul 2001
                      • 610

citaat:Volgens mij is er een foutje in je constructie geslopen, de druk van de 12" gaat nu inderdaad rond je hele 8" hoorn en dat zal niet de bedoeling zijn denk ik

En de 1" ? Waar gaat die ? Coaxiaal in de 8" Hoorn ? Idee voor het bevestigen van deze ?

En Robin, was deze moeilijk te bouwen ?

Dit was ook al mijn verwachting , daarom heb ik al 2 plankjes gemaakt die de ruimte aan de zijkanten van de 8 inch hoorn afsluiten.[^]
                      De ruimte om de hoorn word ook nog opgevuld met pur.[8D]

De 1 inch gaad inderdaad coaxiaal in de 8 inch hoorn gemonteerd worden. Ik ben al begonnen om een frampje te maken (ala cyberdance).
                      Dit worden voorals nog 2 hoeklijntjes met daarop een plaatje gepopnageld waar de hoorn + driver op gemonteerd gaan worden.

Het bouwen opzich valt best mee , ik ben nu totaal 2 dagen bezig geweest met dit resultaat. Echter is het zagen met een handcircel zaag niet de meest optimale manier. Je krijgt nooit netjes een exacte hoek. Als je je hout laat zagen bij een houtboer die een goede zaagtafel heeft dan zet je in een dag een kastje helemaal inelkaar.

Als deze kasten echt wat zijn dan ga ik opzoek naar iemand die pakketen kan maken (Michiel is hier ook al mee bezig voor cnc freeswerk.) Ik ben momenteel in overleg met een houthandeltje hier in de buurt die een goede tafel hebben voor meubel werk. Zij kunnen tegen een waarschijnlijk goede prijs kant en klare pakketen leveren die je alleen maar in elkaar hoeft te schroeven en afwerken. (en de kanten rond frezen)

M.V.G

Comment

• mbottens
                        • Feb 2004
                        • 743

citaat:Volgens mij is er een foutje in je constructie geslopen, de druk van de 12" gaat nu inderdaad rond je hele 8" hoorn en dat zal niet de bedoeling zijn denk ik
                        Hoe zit dit nu?

Comment

• DJ_Robin
                          • Jul 2001
                          • 610

Klein foutje in mijn vorrige bericht (is inmiddels bijgewerkt.)

Als je even de tijd had genomen om alle posts nog eens goed door te lezen had je van Michiel en van mij al antwoord gehad []

citaat: Michiel zei : Het was inderdaad de bedoeling dat de onderplaat van de 8" hoorn tot de zijwanden door zou lopen.

Ik zei : Dit was ook al mijn verwachting , daarom heb ik al 2 plankjes gemaakt die de ruimte aan de zijkanten van de 8 inch hoorn afsluiten.
                          De ruimte om de hoorn word ook nog opgevuld met pur.
                          Bij deze heb je nogmaals je antwoord ,

M.V.G

Comment

• michiel
                            • May 2001
                            • 1032

De drivers voor deze kast zijn: 18 sound 12ND930 en de 18 sound 8M400.
                            Voor het HF, tja... Doe is wat leuks. Ik denk dat we aan een beetje fatsoenlijke 1"er met goede hoorn genoeg hebbeb. Voor het proto type maakt het denk ik vrij weinig uit wat er precies in komt. Dus, iemand nog een paar drivers op de plank liggen!?!?
                            Groeten, michiel

Comment

• BAJ productions
                              • Jul 2003
                              • 587

jongens hoe staat het met deze kasten?

begin een beetje nieuwe schierig te worden.

om dat ik er sterk over denk ook deze kasten te laten bouwen.

groetjes,
                              Bas

Comment

Working...