4x12 gitaarbox, alle speakers in een hoek

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sonno
    • Mar 2004
    • 1

4x12 gitaarbox, alle speakers in een hoek

Hallo allemaal,

ik ben bezig een speakercabinet voor een gitaarversterker te bouwen. Ik wil graag alle (celestion G12K 100) speakers onder een andere hoek plaatsen zodat het geluid beter verspreid wordt. Is dit mogelijk, ik heb gehoord dat er problemen met resonantie kunnen ontstaan. Zo ja, welke hoeken kan ik dan het best toepassen? Ik kan ook een tekening toesturen... Alvast bedankt!
  • )jeroen(
    • Jan 2001
    • 546

Je bent al aan het bouwen en je vraagt je nu af of het gaat werken?

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, maar ik denk dit: http://www.marshallamps.com/images/p...s/1960unit.jpg (rechtse)

Je kan gerust zo'n hoek in je kast maken. Hou de hoek een beetje in de richting zo'n standaard Marshall kast.
    Gr.

)jeroen(

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4516

Als je betere spreiding wil hebben begin je met een ander kastontwerp. Gitaarkasten met een open achterkant hebben een betere spreiding.

4x12 kasten zijn door hun ontwerp hopeloos qua spreiding en zijn op hun hardst voorbij de podiumrand als een enorme pilaar van PA-overstemmend volume. Kortom je wil een vrachtwagen iets anders bouwen om er ambulancevervoer mee te doen.

stelling: er zijn in Nederland indoor geen zalen waar je een 4x12 kast nuttig kan gebruiken. Als je "tijdelijke" locaties als ahoy even niet meetelt.
      lekker belangrijk!

Comment

• )jeroen(
        • Jan 2001
        • 546

Ik heb ooit eens 2 kasten gemaakt met elk 2x12" Celestion. Klonk uitstekend en de kast was nog te tillen... Ze hebben nu een andere eigenaar, omdat ik geen gitaar meer speel.
        Gr.

)jeroen(

Comment

• showband
          • May 2001
          • 4516

Behringer verkoopt voor een prikkie kasten die alle vier de luidsprekers in een andere hoek hebben staan. Waarschijnlijk een goede manier om eens in de winkel te proberen of dit naar je zin is voor je er een hoop moeite in steekt.
          lekker belangrijk!

Comment

Working...