Win ISD "groentje"

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ_Robin
    • Jul 2001
    • 610

Win ISD "groentje"

Ik ben vandaag is begonnen met het spelen in win ISD. Ik ben al wat aan het schetsen geweest en volg veel zelfbouw op dit forum maar het zelf berekenen heb ik altijd een beetje voor me uitgeschoven.
    Ik heb hier een schetsje van een subje en wil kijken wat de 18sound LW1400 daarin doet.

Ik heb een NEW driver aangemaakt (werd aangeraden in een topic dat ik heb gevonden na de zoekfunctie) maar nu krijg ik bij het tabje VENTS bij de Vent MACH in rode cijfers Qes/Pe. De Qes heb ik wel ingevuld , maar wat word er gevraagt bij Pe ? Welke info vul ik hier in ? [:I]

IK hoop dat iemand mij even kan helpen , dan heb ik ook wat te doen in me vrije weekend

M.V.G
    EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour
  • Rademakers
    • Jul 2003
    • 1281

Welke versie heb je gedownload? Versie 0.44 heb je vrij weinig aan. Gebruik in ieder geval dus WinISD Pro.

Pe is de rms-belastbaarheid van de luidspreker.
    Bij 18sound is dit de cont. power.

Mvg Johan

Comment

• Merijndj
      • Mar 2001
      • 660

dan heb ik hier een aansluitende vraag bij: (ook beetje groentje bij winISD)

ik heb de pro gedownd.....

dan laad ik een speaker, in een br kast, op 1Watt is de vent luchtsnelheid nog laag.... op cont. vermogen gaat die dan meestal in de richting van de 20 (of hoger) en op full power vaak over de 50m/s heen....

nu weet ik wel dat de luchtsnelheid op max ongeveer 15m/s moet zijn omdat er anders een soort van "pufjes" hoorbaar worden.

bijkomende info: ik heb al geprobeert om de vent lengte in te korten of opp. groter te maken.... niks hielp voldoende om de lucht snelheid omlaag (onder de 15) te krijgen...

maar weet iemand waarom dit zich voordoet?

Comment

• michiel
        • May 2001
        • 1032

citaat:Geplaatst door Merijn de Jonge

dan heb ik hier een aansluitende vraag bij: (ook beetje groentje bij winISD)

ik heb de pro gedownd.....

dan laad ik een speaker, in een br kast, op 1Watt is de vent luchtsnelheid nog laag.... op cont. vermogen gaat die dan meestal in de richting van de 20 (of hoger) en op full power vaak over de 50m/s heen....

nu weet ik wel dat de luchtsnelheid op max ongeveer 15m/s moet zijn omdat er anders een soort van "pufjes" hoorbaar worden.

bijkomende info: ik heb al geprobeert om de vent lengte in te korten of opp. groter te maken.... niks hielp voldoende om de lucht snelheid omlaag (onder de 15) te krijgen...

maar weet iemand waarom dit zich voordoet?
        Omdat de poort te klein is.... Gewoon groter maken (wordt dan vanzelf langer).
        Groeten, michiel

Comment

• mbottens
          • Feb 2004
          • 743

Even een kopie uit een onderwerp van pas geleden.

citaat:Afhankelijk van de gekozen diameter en de gekozen kast/poort afstemming (en het kastvolume) heeft de poort een bepaalde lengte. Door de gekozen diameter en afstemming te varieren kom je op een voor de kast geschikte lengte. Hou hier rekening met de luchtsnelheid, voor PA is 34 m/sec. zo ongeveer het maximum. Voor Hifi is dat 17 m/sec.
          Laat de poort ook niet te dicht in de buurt van de kastwand komen, in ieder geval minimaal éénmaal de poortdiameter afstand.
          En de rest van de discussie over basreflex in winisd kun je lezen in:

http://www.licht-geluid.nl/forum/top...TOPIC_ID=10235
          Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• Merijndj
            • Mar 2001
            • 660

ah, dankjewel Martin

Comment

• Rademakers
              • Jul 2003
              • 1281

Ook bedankt . Scheelt een hoop getyp [8)].

Mvg Johan

Comment

Working...