formule verdeling mid/hoog

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dokter dB
    • Nov 2003
    • 1535

pulse:
    Nog een ding: weet je zeker dat deze amp niet licht oscilleert bij clip ofzo als hij in brug is geschakelt?
    Kan gevolg zijn van iets te lage impedantie van de 10" oid (brug is denk ik tot 8ohm, of kan hij tot 2ohm per kant,dus brug 4 ohm?...)
    knoppen en waarden :)

Comment

• Pulse
      • Oct 2001
      • 666

geen idee, maar macrotech moet dat normaal wel aankunnen hoor.

Maar het probleem is dat ik geen zin heb om nog eens een diagram te riskeren in een test. Ik had gedacht aan ofwel een 380watt rms ofwel een 500watt rms versterker op deze kasten te zetten maar nu weet ik nog niet wat te doen.

Het kan nu wel zijn dat de versterker wat aan het clippen was. Ik had deze afgeregeld op randje clip alvorens beginnen te testen en ben er niet meer aan geweest omdat ik buiten ben gaan testen.(hoorntoppen testen in een gesloten garage is niet zo interessant)
      Als het volgende nummer op de cd nu ineens veel meer hoog had of meer dynamiek kan het wel zijn dat ie lichtjes in de clip zat, maar een zware clip die hoorbaar was was er zeker niet.

MVG,
      Dieter Antheunis, D.D.A. Sound & Light

Comment

• nightline
        • Oct 2002
        • 1001

citaat:Geplaatst door Pulse

1.6 khz met -18db/octaaf afval daaronder
        akkoord is vrij laag om een 1incher te laten beginnen, maar het is een forse 1incher die 70watt rms aankan boven de 1.5khz en -18db is toch ook vrij stijl.

Filters zijn nieuw gekocht en werken perfect (nagekeken bij de bouw)

Dus nightline, jij zet 800watt rms op zo 1 topje, of gebruik je ze altijd met 2 per kant en die overleven dat ?
        Doorgaans volstaat 1 top per kant, filters zijn gemodificeerde FD250 filters van Beyma ( cross-over freq. 2000 Hz 12 Db/oct. EQ -3 Db @ 3 Khz. ). En die EQ functie spaart de driver behoorlijk!!!
        Wellicht dat het soort eindtrap ook verschilmaakt, maar daar kunnen andere misschien meer over vertellen.