Specificaties RCF speakers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RCF
    • Jun 2003
    • 91

Specificaties RCF speakers

Hoihoi,

Binnenkort willen wij onze geluidsset (Trep Elettronica) gaan verbouwen. Dit omdat de kasten zijn beste tijd gehad hebben en opnieuw vastschroeven, lijmen e.d. van de panelen niet meer helpt.

Om nieuwe kasten te ontwerpen voor de speakers zijn we nog op zoek naar wat specificaties van de volgende speakers:
    - RCF L15P 200/A
    - RCF L12/544

Heb alles afgezocht, gemaild naar RCF e.d. maar nog niets bruikbaars gevonden. Wie helpt?

Van de 15" woofer (is toch niet dezelfde als de L15P 200/AK-8?) hebben we 4 stuks in 4 W-bins. Deze komen waarschijnlijk opnieuw in W-bins te zitten. De 12" gebruiken we voor mid en hiervoor worden ook nieuwe kasten gemaakt.

Weet er nog iemand leuke kast ontwerpen voor deze speakers?

Groeten,

Edgar
    Wij hadden TREP! Nu 4 stuks SB150r.... Ook leuk....
  • michiel
    • May 2001
    • 1032

Als je de 12" voor mid gebruikt in combinatie met w bins kun je deze in een gesloten kast zetten.
    Dit is mogelijk doordat de w bins aardig ver door lopen, zeg tot zo'n 180/200 Hz. Voor 180/200> Hz met een 12"er heb je zat output en geeft een br poort meer problemen dan oplossingen.
    Deze gesloten kast hoeft niet zo nauwkeurig gekozen te worden. De invloed van de kast op in het werkgebied is erg klein.

Een nadeel van deze opstelling is dat je ontzettend veel inleverd op laag weergave. Een wbin produceert eenmaal geen subbass.
    Aan een w bin is ook vrij weinig te rekenen voor de gemiddelde speaker bouwer.

Persoonlijk zou ik voor een complete andere set up gaan, en dan heb je wel de parameters nodig.
    wil je het goed doen, laat dan de parameters meten en ontwerp (of laat dat doen) een goede set met de drivers. Die wbin is wel een beetje uit de tijd!
    Groeten, michiel

Comment

• RCF
      • Jun 2003
      • 91

Hoi Michiel,

Bedankt voor je snelle reactie.
      Inderdaad is een w-bin misschien een beetje uit de tijd...[:0] Maar daarentegen ben ik zeer te spreken over onze w-bins. Ze produceren naar mijn idee een lekkere strakke bass die je ook nog eens voelt.

Trouwens zijn onze w-bins iets anders van opzet als de meer bekende w-bin kast. Onze kast "ligt" als het ware en het vlakke stuk aan de voorkant van de kast zit er bij ons niet. De twee schuine kanten raken elkaar in een punt aan de voorkant van de kast. Deze "punt" staat dus verticaal. Is het nog te volgen[?][?][?] Weet iemand of zo'n kast nog een speciale naam heeft?[:I]

De kast is al met al dus nog redelijk compact (bijna vierkant 60cm). Onze mid zit nu in een front loaded kast. Werkt erg lekker samen. Weet alleen niet of er nog betere opties zijn?

V.w.b. de parameters....heb net van een 'system engineer' van RCF Italy de parameters gehad. Dus eenieder die nog aan het zoeken was....stop maar....eenieder die ze gevonden heeft....jammer, maar toch bedankt.

Dus weet iemand een kast voor mid die ik met de gevonden parameters kan doorrekenen? Welk programma hiervoor te gebruiken en hoe dat zoek ik wel weer op in een ander topic.

Alvast bedankt.

PS. Mocht iemand geinteresseerd zijn in de specs van de RCF L12/544 dan hoor ik het wel.

Groeten,

Edgar

Comment

• mbottens
        • Feb 2004
        • 743

Ik heb de folders van de RCF speakers wel, ik zal vanavond of morgen de specs wel even vermelden, moet namelijk eerst die folder even zoeken. Als er nog mensen zijn die nog andere specs van RCF wensen dan kunnen die hier ook wel even worden gevraagd zet ik ze er wel even bij.
        Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• sis
          • Jul 2003
          • 3305

citaat:Geplaatst door RCF

Weet er nog iemand leuke kast ontwerpen voor deze speakers?
          Groeten,
          Edgar
          Ikke
          kijk, geweldig toch

sis
          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• RCF
            • Jun 2003
            • 91

Allemaal hartelijk bedankt...maar de specs heb ik inmiddels gehad van RCF zelf...

Maar Sis wat blijkt...de specs uit jouw link zijn andere specs dan dat RCF mij toestuurd. Bijv. volgens "jouw" specs speakervermogen AES standard 800W en volgens spec van RCF 600W!
            Nog een voorbeeld: volgens jouw specs frequentiebereik van 35 tot 2000Hz. Volgens specs RCF 28 tot 2500Hz! Beiden specs voor de L15P200AK 8 Ohm!

[?][?]

Snap jij het, snap ik het???

PS. Zoek nog steeds kast ontwerp voor MID...

Thx.

Edgar

Comment

• sis
              • Jul 2003
              • 3305

Volgens mij zijn dit wel de originele specificaties van RCF zelf
              Nee, ik snap het ook niet meer [:I]
              de ene of de andere is fout [V]
              maar wie [?][?]
              sis
              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• RCF
                • Jun 2003
                • 91

[?]
                Ik snap het ook niet...
                Ga zodadelijk beide specs even uitdraaien en naast elkaar leggen (kijkt toch wat makkelijker als op dat schermpje[8)] ). 's kijken wat er nog meer verschilt! Mocht iemand het verschil kunnen verklaren...be my guest...

Maar goed even los van de specs, zoeken we nog steeds een ontwerp voor een mid kast. Daarnaast moeten we ook nog nieuwe/andere versterkers aanschaffen[xx(] pffff.... Iemand suggesties (of zal ik hier maar nieuw topic voor openen.

Grtz.

Edgar

Comment

• som
                  • Nov 2002
                  • 787

de specs in mijn groothandigrcfhandboek zijn dezelfde als sis zijn specs.
                  toch gek dat deze speakers in een w bin zitten, ik dacht dat het juist basreflex blaffers waren.
                  Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• )jeroen(
                    • Jan 2001
                    • 546

citaat:toch gek dat deze speakers in een w bin zitten, ik dacht dat het juist basreflex blaffers waren.
                    Het zal niet de eerste keer zijn dat speakers in een verkeerde kast zitten, nietwaar?
                    Gr.

)jeroen(

Comment

• RCF
                      • Jun 2003
                      • 91

Hoi,

Naar aanleiding van jullie berichten ben ik eens rond gaan zoeken en ik kom inderdaad alleen bass reflex kasten tegen met deze speakers...[:I]
                      Maar goed wij hebben die set ooit zo gekocht en er verder nooit bij stil gestaan[:I]. Bass reflex of niet, toch klinken deze w-bins met deze speaker ook lekker[^]. In ieder geval bedankt voor de info...

Ik denk dat we als eerste eens opzoek gaan naar nieuwe/andere versterkers en ondertussen eens een nieuwe setup bedenken (met bass reflex kasten

Thanks so far....

Edgar

Comment

Working...