resultaten simulatie V28PWH achterkamer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mbottens
    • Feb 2004
    • 743

citaat:welke piek hoger is is afh. van je poortafstemming/frequentie keuze.
    als je een lagere afstemming hebt gekozen, is je 2e imp.piek hoger, en bij een hogere afstemming is je 1e imp.piek juist hoger.
    Kun je mij ook wat vertellen over goede waardes of maakt dat niet zoveel uit en moet je gewoon kijken naar wat er gebeurt met je SPL grafiek e.d. en ermaar vanuit gaan dat je impedantie grafiek geen problemen meegeeft?

Op de volgende grafieken is te zien wat mijn impedantie grafieken zijn, zijn dit volgens jou redelijke waardes of zeg je die pieken zijn te hoog ofzo?

(leuk, iemand die op mijn impedantie verhaal reageerd, ik heb hier namelijk weinig over gehoord in dit forum)
    Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• dokter dB
      • Nov 2003
      • 1535

ja je hebt voor een iets hogere afstemming gekozen.... is zeker aan te raden voor een laag hoorn. Vaak word tot in den treure geprobeert zo laag mogelijk te gaan. Dan krijg je iets minder efficiency.

Terwijl als je dat vergeet en gewoon iets hoger afstemd zal je zien dat een breder gebied (bijv 45-65 Hz) iets harder gaat.
      Ook is er minder slag nodig zodat je een driver kan kiezen met en iets hogere spl en minder lineaire slag.
      Dat alles kan een aantal dB's meer efficiency opleveren in een gebied waar je dat ook echt nodig hebt, waardoor het toch een indrukwekkender/bruikbaarder resultaat zal opleveren dan een kast die lager gaat maar dus ook minder eff. heeft.

Verder kun je weinig aan de impedantiegrafiek veranderen....
      het is gewoon zoals het is, en is een resultaat van je ontwerpkeuzes...

knoppen en waarden :)

Comment

• dokter dB
        • Nov 2003
        • 1535

hmm ik heb geloof ik ook op je project2 geantwoord, verwarrend allemaal, ik zal ff editen...

Comment

• mbottens
          • Feb 2004
          • 743

Dokter DB, Dat hele verhaal wat hier net stond was dus niet bedoeld voor de V28PWH?

En volgens mij heb je veel verstand van hoornsystemen, wil jij je blik is werpen op het idee van de V28PWH van dynacord, om je in te lezen kun je kijken op de volgende onderwerpen (forums)

en

En de V28PWH is in het volgende patent omschreven.

Het is een best leuk principe en je haalt 6dB meer geluidsdruk, dit kun je in het patent wel zien, en ik heb dus al twee van deze kasten gebouwd en in de verhuur en ik kan er met 1 per kant toch schoolfeesten tot ongeveer 800 personen mee draaien, En volgens mij treedt er ook heus wel hoorneffect op, dus nog drukkende bas op 40 tot 50 meter maar toen ik het patent vond zag ik dat ik heb niet goed gebouwd had. En nu wil ik hem perfect nabouwen.
          ik ben benieuwd wat jij hier over te melden hebt, en alvast bedankt.

Comment

• dokter dB
            • Nov 2003
            • 1535

ja is goed ik beloof dat ik ff zal kijken... maar moet zo weg, ik reageer morgen... heb dat andere verhaal verplaatst naar je andere topic...
            er zal dan intussen wel weer van alles meer staan morgen hehe ben benieuwd

Comment

• mbottens
              • Feb 2004
              • 743

Dokter DB had je het al bestudeerd? Ik ben namelijk erg benieuwd naar je reactie.

Comment

Working...