2-weg kastjes

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Upgrading your system
    • May 2003
    • 1684

2-weg kastjes

Ik heb een vraagje,

Ik heb niet zo veel ervaring met het bouwen van speakerkasten dus ik zou wel wat goede raad kunnen gebruiken.

Ik ben van plan een aantal 2weg speakerkasten te gaan bouwen (trapeciumvormig) met idd gevaleen 12" speaker erin.
    deze stets wil ik later gaan combineren en stacken met andere kasten(sublaag 15/18") nu heb ik zitten kijken en mijn ook viel of de kappa12 van Eminence, ik heb w-bins met kappa 18 en die speaker bevalt mij goed.

mijn vragen:

1* wat denken jullie van eminence en in het bijzonder de kappa 12?
    2* Welke hoorn/tweeter kan ik er het beste bijzetten.
    3* hoe bereken ik de kastinhoud van het hele verhaal(ik zat te denken aan basreflex)

een heleboel vragen en andere suggesties zijn ook welkom wat betreft speaker.

alvast bedankt

Ron

Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

Ron
    Als je ook openstaat voor andere kasten kan je misschien hier eens kijken

sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• ronny
      • Dec 2002
      • 2138

om sis even bij te treden: www.speakerplans.com

daar staan ook een paar ontwerpen.

mvg
      ronny
      niet zagen, gewoon doen!

Comment

• sis
        • Jul 2003
        • 3305

Yep en op de website van beyma staan er ook nog een ganse meute kasten
        sis
        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• - -Niels- -
          • Aug 2003
          • 253

Maareh; wat is je buget? Want anders zou je misschien ook kunnen denken aan bijvoorbeeld de kappa PRO 400W... of de Omega PRO 600W (daarvan heeft die 12"-er een best wel aardige magneet, en de 'voice coil diameter' bedraagt 4"!)

Groeten,
          N!els

Comment

• Upgrading your system
            • May 2003
            • 1684

Ja ok, maar daarvan ken ik de meeste al wel.