bij mijn edele
[8D] werkgever staan cnc metaalfrezen,
en voor hout op zo'n bank kom je niet snel in aanmerking,
omdat;
het zaagsel overal tussen gaat zitten want afzuiging is er niet bij ,stofzuiger gaat niet en het een %@&^*!@klus is om alles weer schoon te maken
het opspannen van een plaat erg lastig is als je er doorheen wilt frezen, komt omdat een metaalfrees met een t gleuven bed werkt.
een bank met een minimale bedafmeting van 122x244 cm toch al gauw 100 euri pr uur moet kostten.
de aanzetbeweging niet snel genoeg is om een beetje rendement te halen,toerental zal nog wel gaan.
wat ik meestal doe is even een schetsje maken en bij een timmerfabriekje op een vertikale zaagbank alles zagen, is echt wel zuiver genoeg, iets van binnen een halve mm.
speakergaten e.d. doe ik met een decoupeer.
btw bij veel bouwmarkten staat ook wel een dergelijke vertikale machine,
soms mag je als je daar het hout koopt gratis gebruik van maken.
groeten van leen
[8D] werkgever staan cnc metaalfrezen,en voor hout op zo'n bank kom je niet snel in aanmerking,
omdat;
het zaagsel overal tussen gaat zitten want afzuiging is er niet bij ,stofzuiger gaat niet en het een %@&^*!@klus is om alles weer schoon te maken
het opspannen van een plaat erg lastig is als je er doorheen wilt frezen, komt omdat een metaalfrees met een t gleuven bed werkt.
een bank met een minimale bedafmeting van 122x244 cm toch al gauw 100 euri pr uur moet kostten.
de aanzetbeweging niet snel genoeg is om een beetje rendement te halen,toerental zal nog wel gaan.
wat ik meestal doe is even een schetsje maken en bij een timmerfabriekje op een vertikale zaagbank alles zagen, is echt wel zuiver genoeg, iets van binnen een halve mm.
speakergaten e.d. doe ik met een decoupeer.
btw bij veel bouwmarkten staat ook wel een dergelijke vertikale machine,
soms mag je als je daar het hout koopt gratis gebruik van maken.
groeten van leen

.
Comment